کد مطلب: 48324
 
امام جمعه اهل سنت زاهدان:
امنیت و وحدت سبب الفت دل‌ها و محبت بین انسا‌ن‌ها می‌شود
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان وظیفه علمای اسلام را جلوگیری از هرگونه تندروی در فرقه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: امنیت و وحدت سبب الفت دل‌ها و محبت بین انسا‌ن‌ها می‌شود.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۹
 
به گزارش زاهدانه، مولوی عبد‌الحمید اسماعیل‌زهی در بیست و سومین همایش ائمه‌جمعه جنوب شرق کشور اظهار داشت: بیداری اسلامی از جمهوری اسلامی ایران آغاز شد که این مهم باعث بیداری سایر کشورهای اسلامی نیز شد.
وی با اشاره به اینکه شرایط کشور و سیستان و بلوچستان بسیار خوب است، گفت: جای شکر دارد که نمایندگان مقام معظم رهبری و نمایندگان دولت انسان‌های معتدل و دوراندیشی هستند.
مولوی اسماعیل‌زهی با اشاره به اینکه توده مردم خواهان حفظ امنیت هستند، بیان کرد: سیستان و بلوچستان از امنیت خوبی برخوردار است هرچند که دشمنان در بیرون از مرزهای ایران ممکن است افراد خاصی را گمراه کنند اما توده مردم خواهان حفظ امنیت بوده و امروز دشمنان را ناامید کرده‌اند.
وی با بیان اینکه اعتدال و میانه‌روی بهترین شیوه حرکت است، افزود: ناامنی برای هیچ فردی جز ضرر و نقصان چیزی در پی ندارد و هر فرقه اسلامی که تندرو باشد ضرر می‌کند، لذا اعتدال و میانه‌روی بهترین شیوه حرکت است و سنت الهی هم راه میانه‌روی را در نظر گرفته است.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان وظیفه علمای اسلام را جلوگیری از هرگونه تندروی در فرقه‌های مختلف، با محبت و راهنمایی کردن عنوان کرد و ادامه داد: امنیت و وحدت سبب الفت دل‌ها و محبت بین انسا‌ن‌ها می‌شود.
وی با اشاره به کمرنگ بودن سنت حسنه وقف در استان گفت: تبلیغات وقف، این سنت حسنه در استان ما کمرنگ است که در این زمینه نیز ما وظیفه داریم با ارشاد مردم این سنت حسنه را در بین جامعه گسترش دهیم.
مولوی اسماعیل زهی در پایان با توجه به نزدیکی زمان انتخابات افزود: در انتخابات باید گرایش‌های قومی و مذهبی کنار گذاشته شود و به اصلح رای داد چرا که باید نمایندگانی انتخاب شود که بتوانند حق ملت و نظام را ادا کنند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark