کد مطلب: 40296
 
امنیت کردستان و سیستان و بلوچستان تقاوتی با مرکز کشور ندارد/ ایجاد امنیت و زیرساخت‌ها محورهای اساسی کار سپاه
مسئول روابط عمومی کل سپاه از توسعه به عنوان یک خواست و نیاز عمومی جامعه یاد کرد و گفت: سپاه صرف‌نظر از این که دشمن اراده‌ای به منظور تأثیرگذاری در مقوله توسعه داشته باشد یا خیر، وظیفه خود می‌داند که به خدمت‌رسانی در سراسر کشور پرداخته و توسعه را دنبال کند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۱
امنیت کردستان و سیستان و بلوچستان تقاوتی با مرکز کشور ندارد/ ایجاد امنیت و زیرساخت‌ها محورهای اساسی کار سپاه
 
به گزارش زاهدانه ، سردار سرتیپ "رمضان‌شریف" مسئول روابط عمومی کل سپاه که به منظور شرکت در همایش بسیج و رسانه کردستان در این استان به سر می‌برد با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه استانی کردستان از توسعه به عنوان یک خواست و نیاز عمومی جامعه در ابعاد مختلف زندگی یاد کرد و با بیان اینکه امنیت بسترساز و فراهم‌کننده مقدمات توسعه است، اظهار داشت: امنیت اولین نیاز هر فرد برای زندگی فردی و اجتماعی است، اگر امنیت روحی- روانی بر جامعه‌ای حاکم باشد، سایر بسترها برای توسعه فراهم می‌شود.
 
وی مهم‌ترین شگرد دشمنان برای جلوگیری از روند توسعه و ارائه خدمات را ایجاد ناامنی دانست و افزود: دشمنان به محض آنکه احساس کنند کار توسعه‌ای صورت گرفته و منشأ ارائه خدماتی به مردم یک منطقه در جغرافیای است، از آنجائی که می‌دانند تأثیر این توسعه و خدمت‌رسانی، چسبندگی بیشتر مردم جامعه است، لذا سعی در ایجاد ناامنی دارند که در این‌باره تقریباً همه مردم کردستان با این مقوله و شیطنت‌های دشمنان آشنایی کامل دارند.
 
وی تصریح کرد: سپاه بعد از ایجاد امنیت در مناطقی که به نوعی دشمنان به منظور ایجاد ناامنی، سرمایه‌گذاری بیشتری در آن کرده‌اند، یکی از محورهای اساسی کار خود را در فراهم آوردن نیازهای اساسی و زیرساخت‌ها گذاشت که به طور مثال می‌توان از گاز رسانی محور اصلی مراکز استان‌های مرزی کردستان و سیستان و بلوچستان که از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه انجام پذیرفت، نام برد.
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه در ادامه تأکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صرف‌نظر از این‌که دشمن اراده‌ای به منظور تأثیرگذاری در مقوله توسعه داشته باشد یا خیر، وظیفه خود می‌داند که به خدمت‌رسانی در سراسر کشور پرداخته و امر توسعه را دنبال کند.
 
وی با بیان این‌که در مقوله توسعه بعد از امنیت، مدیریت و شایسته‌سالاری و دانش فنی است که می‌تواند موتور توسعه را به حرکت در آورد، گفت: مهم‌ترین اصل در مدیرت تجمیع منابع به نحوی است که بتوان اساسی‌ترین مشکل‌ها را حل کرد که در غیر این‌صورت ممکن است از منابع موجود به نحو مطلوب استفاده نشود.
 
سردار شریف با اشاره به نقش رسانه در توسعه کشور افزود: رسانه‌ها در سه محور می‌توانند به توسعه کمک کنند؛ در وهله نخست اطلاع‌رسانی پیرامون برقراری امنیت در کشور به‌خصوص در مناطقی که دشمنان با عملیات روانی و رسانه‌ای سعی در القای ناامنی در این مناطق را دارند، است.
 
وی اظهار داشت: رسانه با برطرف کردن احساس ناامنی می‌تواند مسیر ورود سرمایه‌داران را هموار کند، از این رو رسانه‌ها با تصویر فضای آرامشی که در مناطق مختلف کشور وجود دارد، می‌توانند موجبات توسعه را فراهم کنند، زیرا واقعاً امروز به لحاظ امنیت کردستان و سیستان و بلوچستان تفاوتی با مرکز کشور را ندارند.
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه، دومین محور کمک رسانه به توسعه را انعکاس بسترهای بالقوه سرمایه‌گذاری و توسعه در استان‌ها دانست و ادامه داد: استان‌های مختلف در کشور از امکانات متفاوتی در حوزه گردشگری، معادن و کشاورزی بهره‌مند هستند که رسانه‌ها با معرفی این امکانات می‌توانند کمک شایانی به توسعه‌یافتگی کنند.
 
وی تصریح کرد: رسانه‌ها باید تلاش کنند که نیاز به توسعه را چه در روستاها و چه در شهرستان‌های کشور تبدیل به یک مطالبه عمومی کنند و در کشور افراد زیادی را داریم که بنا به دلایل خاصی از استان خود خود به سایر شهرها و استان‌ها و یا حتی خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند و اگر رسانه‌ها این فضای امن و آرامش و جاذبه‌های ویژه برای سرمایه‌گذاری را معرفی کنند، می‌توان آن‌ها را نیز جذب کرد و در راستای توسعه گام‌های ارزنده‌ای برداشت.
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه در پایان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مطلوب کردستان به لحاظ امنیت، توسعه و فراوانی مراکز آموزشی، خاطرنشان کرد: امیدواریم به همت مردم، مسئولان و رسانه‌ها بتوانیم کردستانی نمونه را برای کشورهای همسایه که جمعیت کرد دارند، معرفی کنیم.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark