کد مطلب: 61992
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان در خطبه‌های نمازجمعه:
سپاه پاسداران به‌عنوان بازوی توانمند و قدرتمند ولایت‌فقیه است
معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان گفت: سپاه پاسداران همواره با تبعیت محض از ولایت‌فقیه توانسته به‌عنوان بازوی توانمند و قدرتمند باشد.
تاریخ انتشار : جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۲
 
به گزارش زاهدنیوز، سردار عوضعلی فقیری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان با اشاره به‌روز پاسدار و سوم شعبان بیان کرد: پاسدار در لغت به معنی نگهبان، حافظ و مراقب است و پاسداران کسانی هستند که در مواقعی که کشور، دین، قرآن و اسلام دچار خطر شود این‌ها از میان مردم بر می‌خیزند و همچون دژی استوار و مردانه در راه رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن تلاش می‌کنند.

وی افزود: تشابه عملکرد و هم‌خوانی اهداف پاسداران با سیره عملی امام حسین (ع) موجب شد که روز تولد ‌ایشان را روز پاسدار نام‌گذاری کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در روز‌های نخست تشکیل سپاه عده‌ای فقط هدف این نهاد را حفاظت از انقلاب و دستاورد‌های آن عنوان می‌کردند، اما سپاه رسالت وسیع‌تری برعهده داشت و وظیفه این نهاد خدمت بی‌شائبه به انقلاب اسلامی و همچنین اطاعت محض و عاشقانه از مقام والای ولایت‌فقیه بود.

فقیری گفت: سپاه به‌عنوان بازوی توانمند ولایت‌فقیه خود را برای هرگونه مأموریت آماده کرد و امام امت بر اساس درکی که از قرآن و شناخت از پاسداران داشتند روز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را روز پاسدار نام نهادند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان تصریح کرد: نام‌گذاری روز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به نام روز پاسدار ازآن‌جهت است که سپاه آرمان‌های بزرگ و مقدسی دارد که در برابر دشمنان، حفاظت و نگهبانی می‌کند از نظام و حکومتی که بر اساس اسلام پایه‌ریزی شده و دایه تحقق نسبی آن را در جهان امروز دارد و دامنه این آرمان تا زمان حکومت حضرت حجت (عج) ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: سپاه دارای آرمان‌های مکتبی، انسانی و جهان‌شمول است و باید همیشه در این جهت حرکت کند.

فقیری تبیین کرد: ایثار و فداکاری برای حفظ نظام اسلامی و دستاورد‌ها باعث شده که سپاه با دست‌آموزی از عاشورا و حماسه آن روز و اطاعت از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آن را خط و مشی اصلی خود قرار دهد و از این نگاه سپاه حسینی و عاشورایی است و همواره آماده حفظ نظام و حکومت اسلامی است و با همه هستی خود آن را حفظ می‌کند.

این مقام مسئول افزود: سپاه همچون حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) که مطیع محض رهبر و امام‌زمان خود بود سپاه هم بازوی مقام عظمای ولایت است و تحقق این آرمان الهی بدون ارتباط با مقام ولایت امری جدانشدنی است.

وی بیان کرد: سپاه با پشتوانه عظیم الهی و مکتبی خودش و بعلاوه نیرو‌های انسانی خالص، فداکار، آگاه، متعهد به مبانی اسلامی و مکتب قرآن و ولایت و با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه و تخصص بینش فنی خود به‌صورت مجموعه‌ای همچون بنیان است که انقلاب و اسلام را مانند دژی مستحکم حفاظت و هراست می‌کند، سپاه با سه بعد اصلی و قوی یعنی بعد معنوی، نظامی و علمی تحقق‌بخش امر خداوند تبارک تعالی است که در قرآن می‌فرمایند «هر چه می‌توانید برای مقابله با دشمنان آماده و مجهز شوید تا بتوانیم دشمنان خدا را بترسانید.»

فقیری خاطرنشان کرد: سوم شعبان سالروز ولادت سومین اختر تابناک آسمان و لایت و امامت و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و نام‌گذاری این روز به نام روز پاسدار دارای مفهوم بلند و عمیقی است که اندیشه تابناکی را در تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان گفت: نقطه اتصال به ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار در مشی جهاد و شیوه و مرام جهاد این امام بزرگوار است آن چیزی که سپاه را از دیگر ارتش‌های جهان متفاوت می‌کند عشق به خداوند و معنویت و دلدادگی تمامی پاسداران و کارکنان به‌نظام و قرآن و آن چیزی که قیام امام حسین (ع) را برای همیشه تاریخ جاودانه و ماندگار کرد نمی‌شود پاسدار بود و حسینی نبود.

وی تصریح کرد: سپاه در دهه چهارم انقلاب خود قرار دارد، امروز نه‌تنها ملت ایران بلکه ملت‌های تحت ستم در دنیا سپاه را شاخص شناختن حق از باطل می‌دانند؛ زیرا که بر این باور هستند امام حسین (ع) هرگز در مقابل ظلم و ستم و گمراهی و ضلالت آرام ننشست و با یزید زمان و فعلی جمهوری اسلامی بیعت نخواهد کرد و تا ابد به‌عنوان پرچم حق باقی خواهد ماند.

فقیری گفت: پاسداران نیز در جهان امروز همچون ذوالفقاری در دست مولا و امام خویش هرکدام که نیاز باشد بر ظلم و ستم می‌تازد و در مقابل آنان خواهد ایستاد در تاریخ حیات فضیلت و افتخار سپاه پاسداران عده زیادی توانستند به فیض شهادت برسند و حیات‌وممات خود را به امام حسین (ع) ببخشند و هدیه کنند.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه پاسداری سخت است، ادامه داد: از مهم‌ترین وظایف پاسداران در جامعه امروز؛ پاسداری از نفس، دین و ارزش‌ها و حکومت دینی و جمهوری اسلامی و اعتقادات و باورهای دینی و نظام بخش اسلام است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان استان بیان کرد: پاسداری از قرآن کریم، انقلاب و حکومت اسلامی و قوانین الهی، پاسداری از راه انبیا و اولیا و علما و شهدا، فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار، پاسداری از ولایت ولی‌فقیه و حریم ولایت، انسانیت و حیان انسان است امنیت جامعه و کشور و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی که در مجموع آرمان‌های جمهوری اسلامی است.

فقیری گفت: پاسدار باید به‌عنوان بازوی ‌ولایت این باور را داشته باشد و تلاش کند این انقلاب را به دست صاحب اصلی برساند و در پیاده‌سازی گام دوم که از فرمایشات رهبر انقلاب است کوتاهی نشود و از طریق مدیریت جهادی که یعنی جنگیدن و ایستادن در تمامی میدان‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است تلاش مضاعف داشته باشد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark