کد مطلب: 62689
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
سیستان و بلوچستان در کاهش مرگ‌ومیر نوزادان موفق بوده است
وزیر بهداشت در بازدید از بخش nicu بیمارستان علی بن ابی‌طالب (ع) زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان در کاهش مرگ‌ومیر نوزادان موفق بوده است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۷
 
بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از بخش‌های بیمارستان علی بن ابی‌طالب (ع) زاهدان در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های سی تی آنژیو در بیمارستان علی بن ابی‌طالب زاهدان افتتاح شد این تنها دستگاه سی تی آنژیو در کل منطقه جنوب شرق کشور است.

وی ادامه داد: این دستگاه می‌تواند تمام عروق قلب را به‌صورت کامل نشان دهد و به‌صورت سه‌بعدی با تصاویر بسیار باکیفیت و مناسب آماده می‌کند که متخصص قلب می‌تواند از این تصاویر در روند بهبود بیماران کمک گیرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: این دستگاه با حمایت کامل وزارت بهداشت خریداری شده است دستگاهی گران قیمتی است که با ارز ترجیحی نزدیک به ۴۶ میلیارد تومان با حمایت دولت خریداری شده است و اگر با ارز آزاد قرار به خریداری بود حدود ۷ برابر این قیمت باید هزینه می‌شد.

وی افزود: اولویت ما تهیه دستگاه‌های پیشرفته برای مناطق محروم است در بیمارستان علی بن ابی‌طالب که یکی از بیمارستان‌های مرجع و کلان جنوب شرق زاهدان است از دستگاه‌های پیشرفته استفاده می‌شود.

عین‌اللهی تشریح کرد: ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در ۲۳ ماه شروع فعالیت دولت مردمی به بیمارستان‌های کشور اضافه شده است همچنین بیمارستان‌های بسیاری که افتتاح آن‌ها به‌تعویق‌افتاده بود و ۲۰۰۰ خانه بهداشت نیز افتتاح شد و ۱۷۰۰ تخت دیگر نیز تا پایان سال جاری اضافه می‌شود.

وی گفت: نزدیک به ۲۴۰ دستگاه پیشرفته در کشور در نقاط مختلف افتتاح شده است و هیچ مرکز درمانی وجود ندارد که در آن حداقل یک دستگاه پیشرفته در آن افتتاح نشده باشد و افتتاح این دستگاه‌های پیشرفته همچنان ادامه دارد.

وزیر بهداشت در بازدید از بخش nicu بیمارستان علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام اذعان کرد: این بخش مختص کودکانی است که تازه‌متولدشده‌اند و نارس هستند یا دچار بیماری خاصی هستند سیستان و بلوچستان در کاهش مرگ‌ومیر نوزادان موفق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش مرگ‌ومیر نوزادان به‌واسطه توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان از جمله ساخت زایشگاه و بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان صورت‌گرفته است.

عین‌اللهی در پایان عنوان کرد: در سالیان گذشته شاخص مرگ‌ومیر نوزادان در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۱۵ در هزار تولد زنده بوده است که در حال حاضر این شاخص به ۱۱/۸ در هزار تولد رسیده است که نشان‌دهنده خدمات مناسب در این مرکز است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark