کد مطلب: 42798
 
مسئولان امنیتی پیگیر شناسایی عاملان حادثه تروریستی سرباز هستند
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه حادثه تروریستی سرباز از نگاه‌ همه اقشار مردم محکوم است، گفت: مسئولان امنیتی پیگیر شناسایی عاملان حادثه تروریستی سرباز هستند.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۲
 
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به حادثه تروریستی سرباز و شهادت یک بسیجی و یک معلم در روستای نصیرآباد سرباز اظهار کرد: حادثه تروریستی سرباز از دیدگاه مردم شیعه و سنی محکوم است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: مسئولان امنیتی پیگیر شناسایی و دستگیری عاملان حادثه تروریستی سرباز هستند و امیدواریم که به زودی خبر خوشی در این زمینه اعلام کنند.

این مسئول افزود: متاسفانه دشمنان با به کارگیری افراد مزدور با تفکر وهابیت اهداف خود را در جامعه اسلامی به پیش می‌برند.
وی با اشاره به اینکه در مکتب اسلامی یک معلم و یک بسیجی به شهادت می‌رسند بعد افتخار می‌کنیم که مسلمان هستیم، گفت: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند «کسی که به معلم احترام نگذارد در زمره مسلمان نیست.»
سلیمانی گفت: هر کسی که نفوذ کلام دارد و می‌تواند جلوی این خطرات را بگیرد اگر اهتمام نورزد کوتاهی کرده و به مردم جفا کرده است.

امام جمعه زاهدان یادآور شد: نباید در مقابل حرکات تروریستی و ایجاد نامنی سکوت کرده و حتی دوپهلو صحبت کنیم، باید موضع‌گیری ما شفاف باشد و نگذاریم عدالت پایمال و حقوق مردم نادیده گرفته شود.

این مسئول گفت: ما مردم باید دشمن را بشناسیم، با بصیرت حرکات دشمن را رصد کنیم و فریب دشمن را نخوریم تا دشمن نتواند با ایجاد تفرقه و اختلاف بین ما رسوخ کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، بیان کرد: امت با یک جریان واحد به وجود می‌آید و زمانی شکل پیدا می‌کند که همگان از یک خط فکری تبعیت کنند، اگر عده‌ای از یک جریان غیر از جریان فکری همگان تبعیت کنند امت واحده شکل نمی‌گیرد.
این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه ما در جامعه اسلامی مذاهب مختلف و دیدگاه‌های فقهی متفاوت داریم، باز هم باید خودمان را در درون یک دایره فرض کنیم و یک خط فکری و یک رهبری را الگوی خودمان قرار دهیم.
وی ادامه داد: تفکر وهابیت در دیدگاه تمام مسلمانان محکوم است، مسلمانان به جز قدرت خداوند قدرت دیگری را نمی‌پذیرند و به جز خداوند برای هیچ قدرتی قامت خم نمی‌کنند.
سلیمانی گفت: همه ما مسلمانان در توحید، نبوت، معاد، حاکمیت، قرآن و کعبه، روزه و امر به معروف و نهی از منکر و نمازهای پنج گانه که از اصول اساسی ما است، مشترک هستیم، ابدا در این امور اختلافی در بین امت اسلامی نیست و اگر کسانی اصول اعتقادی و احکام الهی را رعایت نکنند، نگاهمان نسبت به آنها نگاه منفی است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همه ما بر این باوریم که باید نسبت به سرنوشت امت اسلامی حساس و نگران باشیم، احساس درد کنیم این امر جزء اصول مسلم ما است.
وي در بخش ديگر خطبه ها از حجاب به عنوان اصل فقهي و بشري ياد كرد و افزود: انقلاب به كالبد عفاف و حجاب جان دوباره بخشيده است.



امام جمعه زاهدان با تاكيد بر اينكه قرآن كريم در دو سوره نور و احزاب در مورد پوشش و حجاب تاكيد فراوان نموده است، گفت: امنيت اخلاقي جزء الزامات در برابر هجمه هاي فرهنگي است.
Share/Save/Bookmark