کد مطلب: 63146
 
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:
برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در جهت تحقق شعار سال
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌های و رویکردهای سال جدید سازمان جهاد کشاورزی استان در جهت تحقق شعار سال است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳
 
سید محمدرضا سید حسینی در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» بیان کرد: در جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم» رویکرد این سازمان در جهت تحقق این شعار تبیین می‌شود.

وی ادامه داد: ارتقای ضریب خوداتکایی به تأمین گوشت مرغ، تخم‌مرغ و توسعه واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخم‌گذار تا دستیابی رسیدن به مرز خودکفایی، توسعه کشت در محیط‌های کنترل شده با توسعه گلخانه‌های پیشرفته، مدرن، سایه‌بان و گلخانه‌های خانگی، توسعه کشت‌های گیاهان دارویی و کم آب بر با نگاه به بازار و صادرات، توسعه کشت محصولات خارج از فصل از جمله برنامه‌ها سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: تکمیل زنجیره ارزش تولید خرما با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی، توسعه نخلستان‌ها با ارقام تجاری و بازارپسند جهانی، توسعه موزستان‌های جنوب استان برای تحقق خودکفایی کشور به تولید موز، توسعه پرورش شتر باتوجه‌به ظرفیت خاص استان در پرورش شتر، ارتقای تولید گوشت قرمز و تأمین گوشت موردنیاز کشور، توسعه پرورش و تولید میگو و مبادلات مرزی را از مهم‌ترین راهبردهای سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در راستای تحقق شعار امسال است.

وی در پایان افزود: برای تحقق برنامه‌های محوری فوق بهره‌گیری حداکثری از سرمایه‌گذاری بخش، خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ را در دستور کار بخش کشاورزی استان قرار داده‌ایم.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark