کد مطلب: 62696
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
سیستان و بلوچستان ظرفیت تبدیل به هاب طلایی کشور را دارد/ اتمام پروژه‌ها تحولی عظیم در حمل‌ونقل استان رقم می‌زند
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین ظرفیت سیستان و بلوچستان به عنوان استانی پهناور؛ نیروی انسانی جوان، مرز، معادن، حوزه کشاورزی، دریا و شیلات است و این استان ظرفیت تبدیل به قاب طلای منطقه را دارد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۷
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، محمد کرمی در نشست صمیمی که با اصحاب رسانه برگزار شده بود، بیان کرد: پذیرفتن مسئولیت برای ما نگاهی توحیدی دارد که ما کار را با این نگاه جلو می‌بریم؛ این کار رسالتی است که جمهوری اسلامی امروزه بر دوش ما قرار داده و با این نگاه می‌توانیم عاملی برای پیشرفت در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشیم.

وی افزود: وقتی نگاه مسئولان توحیدی باشد و گزارشی که می‌دهند با کف میدان متفاوت نباشد، قطعا تاثیرگذار خواهد بود؛ این مسئولیت ابزاری است برای رسیدن به خدا که ما باید وظیفه‌مان را به خوبی انجام دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امام حسین (ع) راه عاشقی خدا را نشان داد و رمز و راز بندگی را به ما آموخت و در اوج بندگی به شهادت رسید و به ما آموخت زیر بار ذلت نرویم و با اراده قوی در میدان باشیم. واقعه عاشورا، مصداق بارز تفسیر قرآن کریم است که با آن شرایط سخت ذره‌ای در عزم امام خللی ایجاد نشد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارد، افزود: سیستان و بلوچستان استانی کاملا برخوردار با ثروت‌های زیادی است؛ گاهی می‌بینیم که برای این استان القای محرومیت می‌شود که باعث زمین گیر شدن جوانان شده است؛ ولی این استان نسبت به سایر استان‌ها برخوردارتر است و توجه ویژه‌ای را می‌طلبد و نیاز است تا همه مردم به‌ویژه معتمدان در امور مهم مشارکت بیشتری داشته باشند.

سیستان و بلوچستان ظرفیت تبدیل به قاب طلای منطقه را دارد

کرمی با بیان اینکه این استان ظرفیت تبدیل به هاب طلای منطقه را دارد، اذعان کرد: بزرگترین ظرفیت سیستان و بلوچستان به عنوان استانی پهناور؛ نیروی انسانی جوان، مرز، معادن، حوزه کشاورزی، دریا و شیلات است که با استفاده از آن می‌توانیم به خودکفایی رسیده و به بازار همه کشورها دسترسی داشته باشیم.

نیروی انسانی جوان و مرز سرمایه‌های سیستان و بلوچستان هستند

وی تشریح کرد: مهم‌ترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی جوان است و سیستان و بلوچستان استانی جوان با نیروی انسانی با فکر، خلاق و نوآور است؛ مرز دریایی و زمینی به عنوان دومین سرمایه این استان می‌باشد که مرکز صادرات و واردات است و این ظرفیت‌ها جزو امتیازات این استان محسوب می‌شود؛ باید تلاش کرد بازارچه‌های رسمی، محلی، پایانه‌ها و گذرگاه‌ها را ساماندهی کرد و حوزه تجارت را به سرعت فعال کنیم؛ راه اندازی کریدور شمال و جنوب مسئله خیلی مهمی است و باید ظرفیت دریایی نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: سیستان و بلوچستان دارای بهترین معادن غنی مس، طلا، منیزیم، کروم، تیتانیوم و منیزیت است که کارخانه برخی از آن‌ها شروع به ساخت شده که فرصتی بسیار عالی برای این استان محسوب می‌شود؛ باید تلاش کرد تا به سرعت این ثروت را از دل زمین خارج و به خدمت در آورد؛ این استان هاب طلایی برای مردم و کشور است.

وی تشریح کرد: محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان در هر استانی یافت نمی‌شود؛ خرما، پسته، انبه، موز، چیکو و… ظرفیت کشاورزی مهمی است؛ این ظرفیت بسیار بالقوه برای ارزآوری و توسعه اقتصادی در استان می‌باشد.

۷۰۰ مجوز احداث مرغداری در سیستان و بلوچستان صادر شده است

وی افزود: در حوزه مرغداری تا کنون ۷۰۰ مجوز صادر شده و استان سیستان و بلوچستان به سمت خودکفایی در حال حرکت است.

کرمی با بیان اینکه دانشگاه‌ها به عنوان پایگاه علمی جامعه در پیشبرد اهداف کشور در زمینه‌های مختلف فناوری نقش مهمی بر عهده دارند، ادامه داد: آموزش و پرورش موضوعی راهبردی است و باید فرزندان در مدارس مهارت یاد بگیرند، روش آموزش در دانشگاه باید متفاوت باشد فردی که فارغ التحصیل می‌شود باید بعد از تحصیل ده‌ها شغل ایجاد کند؛ تحرک فکری در جامعه باعث بارش فکری خواهد شد.
وی افزود: همچنین پارک‌های علم و فناوری باید توسعه یابد؛ هدف از این کار این است که کارهایی که انجام می‌شود بر پایه علم و دانش باشد.

شرکت‌های دانش بنیان باید با دانشگاه و صنعت ارتباط مستمر داشته باشند

وی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان باید به سرعت شکل بگیرد و با دانشگاه و صنعت ارتباط مستمر داشته باشند؛ زمانی که شرکت‌های دانش بنیان در صحنه حضور داشته باشد به صورت تخصصی و دقیق‌تر می‌توان نیازمندی‌های استان را احصاء و در جهت حل آنها گام برداشت.

اقتصاد به سوی کار علمی و تولیدی حرکت کند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر اقتصاد به سوی کار علمی و تولیدی حرکت کند آنگاه شاهد توفیق خواهیم بود؛ ما باید در حوزه اقتصادی از توان مردمی اقتصاد استفاده کنیم و اقتصاد را بر پایه همکاری‌ها و مشارکت‌های مردمی پیش ببریم.

کرمی با بیان هزینه بر بودن اجرای طرح‌های آبرسانی اظهار کرد: اقداماتی در چند مرحله و سه سطح کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای تأمین آب پایدار در استان در حال انجام است؛ اجرای طرح‌های آبرسانی در منطقه باعث نمی‌شود که پیگیری حقابه از دستورکار دولت خارج شود. علاوه بر اینکه پیگیری حقابه به قوت خود باقی است، همه برای تامین آب آشامیدنی سیستان از سایر منابع آبی، پای کار هستند و طرح‌هایی در نقاط مختلف در حال برنامه‌ریزی و اجراست.

۱۷۵۱ روستای سیستان و بلوچستان در طرح آبرسانی از آب پایدار بهره مند خواهند شد

وی با اشاره به اجرای بزرگترین طرح آبرسانی در حوزه روستایی کشور نیز گفت: سیستان و بلوچستان بالاترین تعداد روستاهای قرارداد آبرسانی کشور را به خود اختصاص داده که در قالب اعتبارات محرومیت‌زدایی مشکل آب آشامیدنی هزار و ۷۵۱ روستای سیستان و بلوچستان برطرف می‌شود که امیدواریم تا پایان کار دولت سیزدهم این طرح نیز تکمیل و مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

انتقال آب از دریای عمان به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مهم دولت در سیستان و بلوچستان


استاندار با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مهم دولت در سیستان و بلوچستان، گفت: با تکمیل تمامی طرح‌های آبرسانی مسیر توسعه این استان هموار خواهد شود.

وی گفت: جایگاه‌های سوخت در حال واگذاری است و پیگیر ساماندهی جایگاه‌های سوخت هستیم؛ فراخوان ۳۰ جایگاه سوخت و ۵۰ جایگاه cng در دستور کار قرار دارد.

کرمی با تشریح جنگ شناختی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز دشمن در فضای مجازی به دنبال اشغال و هدایت ذهن‌ها و یاس و ناامیدی است؛ در این زمینه ساختن ذهن‌ها کار بسیار مهم و مسوولیتی سنگین است چرا اگر اذهان دچار آسیب شوند دیگر قابل جبران نخواهد بود.

وی گفت: امروز دشمن تلاش می‌کند در حرکت عظیم انقلاب اسلامی خلل ایجاد کند اما یقین داشته باشید زمانی که اراده الهی بر امری تعلق گیرد، هیچ‌کس یارای مقابله با آن را نخواهد داشت و این انقلاب اسلامی مصداق اراده الهی است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark