کد مطلب: 63135
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:
جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز افزایش یافت
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از افزایش میزان جریمه اشتغال نیروی کار خارجی فاقد پروانه کار در سال جدید خبر داد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۴
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز» به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خلیل احمد سلامی بیان کرد: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای مالی دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

وی افزود: باتوجه‌به مصوبه شورای‌عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۲۸ ریال تعیین کرده، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل ۱۱ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۴۰ ریال خواهد بود و در صورت تکرار تخلف، این میزان جریمه به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضایی معرفی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در سیستان و بلوچستان از طریق بازرسی‌های مستمر، با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی فاقد پروانه کار برخورد قانونی می‌شود، گفت: به‌منظور صیانت از اشتغال، لازم است کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی از به‌کارگیری نیروی کار خارجی غیرمجاز جداً خودداری کنند.

سلامی افزود: شماره‌تلفن‌های ۳۳۲۲۴۴۶۱ و ۰۲۱۶۳۶۹ برای دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در خصوص اشتغال و به‌کارگیری نیروهای خارجی غیرمجاز در نظر گرفته شده است که شهروندان می‌توانند از این طریق یا مراجعه حضوری به اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، موارد را برای پیگیری به همکاران ما اطلاع دهند.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های دارای نیروی کار خارجی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: شناسایی شاغلان خارجی فاقد پروانه کار در استان در سال گذشته نسبت به سال قبل‌تر، افزایش حدود ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark