کد مطلب: 39934
 
امام جمعه زاهدان:
امام حسین(ع) بزرگترین نهضت جهانی را در تاریخ بوجود آورد
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: امام حسین(ع) به اعتراف مورخان بویژه اسلامی بزرگترین نهضت جهانی را در تاریخ بوجود آورد و با طاغوت مبارزه کرد و این قیام، بزرگترین انقلاب جهانی در نبرد با ظلم و ستم و طاغوت بود.
تاریخ انتشار : جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۶
 
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: مهم‌ترین پیام قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: امام حسین (ع) نمونه یک مربی عالم بود که بر دل‌های مردم نفوذ کرده و بعد از این همه مدت همچنان مردم در مظلومیت ایشان و اصحاب پاکشان سوگواری می‌کنند.

خطیب نماز جمعه زاهدان با بیان اینکه عاشورا فرهنگ است و هیچ قدرتی نمی‌تواند این فرهنگ را از بین ببرد، ادامه داد: قیام عاشورا درس‌های بزرگی برای مردم دارد که از مهم‌ترین آنها ظلم ستیزی و گذشت و ایثار است.

امام جمعه زاهدان حیات اجتماعی شیعیان، اجتماعات تاسوعا و عاشورای حسینی عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: نهضت عاشورا یک فرهنگ اصیل برای تمام آزادی‌خواهان، استقلال‌طلبان و عدالت‌خواهان جهان است.

این مسئول بیان کرد: امام حسین (ع) با از خود گذشتی و ایثار، برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد به گونه‌ای که این پیام همچنان زنده و جاوید است.

وی با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورا، حفظ و صیانت از ارزش‌های ناب اسلامی است، گفت: دشمن تلاش می‌کند حساسیت مردم را نسبت به این نهضت کم‌رنگ کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در بخشی از سخنانش در جمع نمازگزاران زاهدانی گفت: در هفته گذشته شاهد اندکی ناآرامی در این منطقه بودیم که باید دید حاکمان کشوری، استانی و شهری در برابر مردم پاسخگو هستند یا خیر.

وی افزود: مردم و حکومت نسبت به یکدیگر حق و تکلیفی دارند، فکر می کنم نوع برخورد باید لطیف باشد، قهرآمیز و خشن نباشد، زیرا آنان نسبت به هم حق و تکلیفی دارند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی دولت و مردم از هم جدا نیستند، گفت: در استان شاهد حوادثی هستیم که در افکار مردم ما جایگاهی ندارد، وجدان بیدار انسان و تعالیم اسلامی هم آن را قبول ندارد.

وی با محکوم کردن ترور شهید 'رضا سرگزی' معلم قصر قندی که در راه تعلیم و تربیت جان خود را از دست داد، افزود: مردم توقع امنیت و آرامش دارند و حکومت هم به حق از آنان انتظاراتی دارد که در کشور اسلامی این دو از هم جدا نیستند.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: نباید نوع مطالبات دور از حق باشد، مسئولان موضوع را ریشه یابی کنند ببینند که مشکل چیست، عزیرانی که به شهادت رسیدند گناه آنها چه بود مگر معلم مسلح است ؟

نماینده ولی فقیه درسیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به برخی ناامنی ها، وظیفه علما و نخبگان اهل سنت استان سنگین است.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری دشمن در صدد ایجاد دیوار میان شیعه و سنی افزود: علما و نخبگان اهل سنت با مردم صحبت کنند و فعالیت های نظام برای عمران و پیشرفت استان را تشریح کنند و خواسته و مطالبه آنها هم با ادبیات اسلامی بیان کنند.

وی افزود: مردم اهل سنت، اهل دین هستند و از روحانیت حرف شنوی دارند، و برای بیان خواسته ها باید همیشه لیوان را پر دید، ما که از کوخ به کاخ نشینی و از جاده خاکی به راه آسفالته رسیدیم .

وی گفت: شیعه و سنی برادر هم هستند، هدف و جهت ها هم یکی است،توقع داریم که همه با هم برادر دینی هستیم، نباید اجازه دهیم مومنی بی دلیل کشته شود.

وی بیان کرد: شیعه و سنی سرنشینان یک کشتی اند، نیاز است با بسیج عمومی این نوع فعالیت ها محکوم شود.

وی تاکید کرد که مردم انتظار امنیت عمومی دارند، آرامش و خدمت باید برای همه باشد و اگر ناامنی باشد نمی توان خواسته ها را مطرح کرد و توقع دولتمردان این است که بزرگان و ریش سفیدان منطقه در این نوع قضایا سنگ تمام بگذارند .

آیت الله سلیمانی ادامه داد: همه امامان جمعه به نوعی جایگاه رهبری را در منطقه دارند باید از تریبون های نماز جمعه این نوع حوادث را محکوم کرد و نباید کاری کرد که به امنیت و و حدت اجتماعی خدشه وارد شود، زیرا آرامش و امنیت دلدادگی، دوستی و برادری می خواهد.

وی تاکید کرد:مشکل را باید با ادبیاتی بیان کرد،اسلام آن را اجازه می دهد، به برکت انقلاب اسلامی همه که از یک تار و پود هستیم و توقع هم این است خواسته های به حق طوری ببیان شود که مد نظر اسلام است .

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark