کد مطلب: 44208
 
بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت‌های اصلی انقلاب زنده بماند
امروز عده‌ای به اسم سازندگی خودشان را غرق در پول و دنیا و مادی‌پرستی می‌کنند این سازندگی است؟! آنچه که جامعه ما را فاسد می‌کند غرق شدن در شهوات است؛ از دست دادن روح تقوی و فداکاری؛ یعنی همان روحیه‌ای که در بسیجی‌هاست. بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت‌های اصلی انقلاب زنده بماند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۴
بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت‌های اصلی انقلاب زنده بماند
 
به گزارش زاهدانه ، امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.


**طرد نکردن دیگران به بهانه عیوبشان

مقام معظم رهبری در تاریخ 28 شهریور 1392 بیان کردند؛ یک کسی است، با شما اظهار دوستی می‌کند، به سمت شما می‌آید و اظهار علاقه‌ای به شما می‌کند. دست رد به سینه او نزنید با ذکر عبوبی که شما در او مشاهده می‌کنید. این خیلی دستور مهم و بزرگ و عمومی‌ای است. یک کسی می‌آید پیش ما اظهار علاقه به ما می‌کند، ما فورا برویم سراغ آن اشکالاتی که در او وجود دارد و روی آن‌ها تکیه کنیم و طعن بر آن‌ها بزنیم، می‌فرماید مضمون این حدیث این است که محبت کسی را که به شما اظهار محبت می‌کند قبول کنید، محبت او را بپذیرد. ولو و اگر کسی  عیبی هم در او سراغ دارید، لزومی ندارد که طعن در آن عیب بکنید و این را موجب این قرار دهید که دست رد به سینه او بزنید.

**بسیجی باید در وسط میدان باشد 

مقام معظم رهبری در تاریخ 22 تیرماه 1371 در جمع فرماندهان نیروهای مقاومت بسیج سراسر کشور در روز شهادت امام سجاد(ع) بیان کردند: امروز عده‌ای به اسم سازندگی خودشان را غرق در پول و دنیا و مادی‌پرستی می‌کنند این سازندگی است؟! آنچه که جامعه ما را فاسد می‌کند غرق شدن در شهوات است؛ از دست دادن روح تقوی و فداکاری؛ یعنی همان روحیه‌ای که در بسیجی‌هاست. بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت‌های اصلی انقلاب زنده بماند. 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark