کد مطلب: 44341
 
اصرار دولت به توزیع درآمد‌های کسب نکرده!/ احتیاط انتخاباتی؛ سدی درمقابل سیاست‌های اقتصادی دولت
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که دولت باید به اندازه‌ای که کسب درآمد می‌کند، هزینه کند ولی دولت در حال حاضر اصرار دارد، درآمد کسب نکرده را توزیع کند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۳
اصرار دولت به توزیع درآمد‌های کسب نکرده!/ احتیاط انتخاباتی؛ سدی درمقابل سیاست‌های اقتصادی دولت
 
به گزارش زاهدانه ، ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان با اشاره به افزایش حامل‌های انرژی در سال آینده بیان داشت: دولت اگر دست از سیاست‌های متکی به انتخابات آتی کشور بردارد، مشکل حامل‌های انرژی حل خواهد شد.  
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر و در راستای موضوع حامل‌های انرژی دو اتفاق مهم رخ داده، بیان داشت: اول اینکه قیمت حامل‌های انرژی به علت افت قیمت نفت پایین آمده، که بخشی از مسائل با این رویه قابل حل است.
 
ندیمی دومین مسئله را معطوف به کسب درآمدهای دولت دانست و اظهار داشت: دولت باید به اندازه‌ای که کسب درآمد می‌کند، هزینه کند ولی دولت در حال حاضر اصرار دارد، درآمد کسب نکرده را توزیع کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت نباید ۴۵ هزار میلیارد از محل هدفمندی یارانه‌ها را مبنا قرار دهد، افزود: دولت باید مبنایش در توزیع، کسب درآمدهایش باشد. مثلا اگر بگوییم نفت براساس ۵۰ دلار تنظیم شده، ضرورت دارد دولت درآمدهای خود را براساس آن تعریف کند. 
 
ندیمی در ادامه با بیان اینکه برخی دولت‌ها عنصر شجاعت را درون خود گم می‌کنند، تصریح کرد: عنصر شجاعت در اقدام، موضوع تعیین‌کننده است، چراکه دولت باید قبول کند که هیچ کس راضی نیست که مثلا بخواهیم بدون درآمد به استقراض بیفتیم و یا بدون توجه به درآمد خانوار توزیع منابع داشته باشیم، بنابراین چیزی که در حال حاضر از دولت می‌توان طلب کرد، شجاعت در تصمیم گیری است. 

**بسیاری آرزو می‌کنند همیشه انتخابات باشد / دولت درگیر احتیاط انتخاباتی است

 
این نماینده مردم لاهیجان با اشاره به موضوع انتخابات آتی و نقش آن در سیاست‌های اقتصادی دولت، متذکر شد: انتخابات در هر دوره‌ای برای مردم یک فرصت تلقی می‌شود، چرا که در این راستا وعده‌های خوب، خرج‌های خوب، معافیت‌های زیاد و عدم اجرای قوانین را تجربه می‌کنند که همه این‌ها دستاورد انتخابات است و حتی بسیاری از مردم آرزو می‌کنند که همیشه انتخابات باشد. 

ندیمی در ادامه بیان داشت: رویکرد مورد مطالبه دولت در روند موضوع حامل‌های انرژی و یا حذف دهک‌های پردرآمد بی‌شک معطوف به معانی چون تصمیمات انتخاباتی، احتیاط انتخاباتی و یا تعدیلات انتخاباتی تا دیدگاهی با مفهوم پوپولیستی.

وی افزود: بی شک رویکردهای انتخاباتی دولت‌ها  بلای جان است .


**دولت ها در روش و تاکتیک متفاوتند/ از مجلس سوم به بعد دچار دگردیسی شدیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اقدامات دولت در عدم حذف دهک‌های پردرآمد و یا موضوعات مربوط به حامل‌های انرژی چقدر می‌تواند در وحدت تصمیمات اقتصادی دولت آسیب رسان باشد، گفت: معتقد نیستم که در کشور تضاد و تبیین افکار داشته باشیم، چرا که دولت‌ها یا باید در استراتژی متفاوت باشند و یا اینکه در تاکتیک‌ها.  
 
وی ادامه داد: معتقدم بسیاری از تغییرات از سوی دولت‌ها از ناحیه تاکتیک است؛ یعنی اینکه ما از مجلس سوم به بعد کشور را دچار یک "دگردیسی " بخوانید ، "دگرگونی" سیاسی کردیم و این رویکرد بیش از آنکه یک رویکرد قانونی با ریشه و مبنای تئوریک باشد، در روش و تاکتیک متفاوت است.  
 
ندیمی تاکید کرد: به تعبیر دیگر یعنی اینکه ما بگوییم ما می‌خواهیم مردم را در دست خود نگهداریم یا دیگری بیاید بگوید، مردم را باید با پول نگه داشت و نفر سومی هم بگوید، با وعده و یا  با لبخند...!
 
ندیمی با بیان اینکه  باید رویکرد‌هایمان غالبا در روش‌هایمان متبلور شود در پایان افزود: معتقدم مصالح بیش از آنکه در ایران ریشه در منطق و عقل داشته باشد، ریشه در جلب و حفظ آراء دارد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark