کد مطلب: 32470
 
امیرپوردستان در نشست خبری خبرداد
برگزاری رزمایش تخصصی پهپادی و سایبری/ رونمایی از سلاح "محرم" 31 فرودین
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بخشی از دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دفاع زمینی، دریایی، هوایی و زیرسطحی در رژه روز 29 فروردین به نمایش گذاشته خواهد شد.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۴
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان
 
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان
به گزارش زاهدانه ، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری در ستاد فرماندهی نزاجا اظهار داشت: 29 فرودین یک روز تاریخی در جمهوری اسلامی ایران است و امام خمینی(ره) با شجاعت خود خط بطلانی بر انحلال ارتش کشیدند و حقیقتا راهبرد انحلال ارتش یکی از اصلی‌ترین شعارهای دشمن بود.  
 
وی افزود: کشور ما می‌توانست مسیر انرژی را کنترل کند و شوروی نیز به دنبال همین بود و بازار مرکز آمریکایی و جبهه جلوی ناتو بود و نگاه ویژه‌ای به ایران داشت.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: انقلاب ما حرف‌های جدیدی داشت و مردم سالاری دینی را به وجود آورد که امریکایی‌ها متوجه شدند این نوع انقلاب برای آن‌ها خطرساز خواهد بود.  
 
امیر پوردستان افزود: ابتدا محاصره اقتصادی بود و بحث منزوی سازی کشور بود و موج ترورهای کرور در کشور به راه انداختند و در آخر دشمن به گزینه نظامی رسید
 
وی گفت: دشمن قصد داشت نظام را خلع سلاح کند و لذا شعار انحلال ارتش را دادند اما امام خمینی(ره)با خط بلطان کشیدن بر شعار انحلال ارتش حیات دوباره‌ای به ارتش بخشیدند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: ترور سپهبد قرنی یکی از نمونه‌های بغض دشمن در راهبرد ارتش بود.
 
امیر پوردستان با اشاره به این که صدها قبضه سلاح در قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب کشف شده اظهار داشت: یک میلیون هکتار از این زمین‌ها پاک سازی شده و تحویل کشاورزان و دامداران شده و حاصل آن تقدیم 180 شهید از این تلاش بوده است.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های رزمایشی نیروی نزاجا تصریح کرد: در سال گذشته هر 43 تیپ نیروی زمینی یک نوع تمرین رزمی را انجام دادند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: تمرین نوع یک، تمرین روی نقشه توسط فرماندهی و ستاد یگان‌ها است که در سالن انجام می‌گیرد و تمرین نوع دو، در پاسگاه فرماندهی است که در سنگرها مستقر می‌شوند و یک نوع جنگ را تمرین می‌کنند و تمرین نوع سه تمرین صحرایی است که یگان‌ها و مهمات جنگی حضور دارند.
 
امیر پوردستان گفت: علاوه بر این 43تیپ و ماموریت 5 رزمایش بزرگ نیروی زمینی انجام داده رزماش بیت المقدس در منطقه عمومی اصفهان، رزمایش توپخانه‌ای در شمال غرب کشور، رزمایش قمربنی هاشمی در جنوب شرق کشور در 250 هزار کیلومتر مربع و رزمایش سایبری در تهران که برای اولین بار در نیروهای مسلح بدون حضور خبرنگاران و رسانه‌ها انجام شد و دستاوردهای خوبی داشت که همه این رزمایش‌ها مربوط به سال گذشته بود.
 
وی با اشاره به این که در سال جاری 4 رزمایش نیروی زمینی ارتش صورت می‌گیرد گفت: رزمایش‌ها در جنوب غرب و جنوب شرق کشور با حضور تمامی یگان‌ها اعم از پیاده، سواره، توپخانه، پهپاد، هوانیروز و.... صورت می‌گیرد و هم چنین برای اولین بار در نیروهای مسلح رزمایش تخصصی پهپادی در علی آباد قم یا اصفهان انجام خواهد شد.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: رزمایش دیگر رزمایش تخصصی سایبری خواهد بود که در سطح بالاتری از سال گذشته برگزار خواهد شد و سعی خواهیم کرد با حضور خبرنگاران باشد.
 
امیر پوردستان درباره برنامه‌های فرهنگی و ورزشی ارتش در هفته جاری تصریح کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا در تهران و شهرستان‌ها، تجلیل از جانبازان، آزادگان و بازنشستگان نیروی زمینی، برگزاری مسابقات ورزشی در همه رده‌های سنی، کارکنان پایور و رزمی و خانواده‌های ان‌ها، همسران و دختران نیروهای مسلح، مسابقات قرآن، اذان و حدیث برای خواهران و برادران، دیداراز بیماران نظامی در بیمارستان‌ها و جانبازان قطع نخاعی در آسایشگاه جانبازان و برگزاری جشن سربازی تجلیل از سربازان شاخص و دیدار با وابستگان نظامی کشورهای مسلمان و دوست در ستاد نیروهای مسلح از جمله این برنامه‌ها است.
 
وی اظهار داشت: در روز 31 فروردین رونمایی از سلاح 6 لول نواخت تیربالا به نام محرم را خواهیم داشت.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: یکی از کارهای خوب اجرای مراسم فارغ التحصیلی 120 نفر اعم از 80 خلبان و 40 افسر فنی هوانیروز در دانشکده افسری امام علی(ع) خواهد بود.
 
امیر پوردستان تصریح کرد: روز جمعه 29 فروردین اجرای مراسم رژه در تهران و شهرستان‌ها با حضور یگان‌های پیاده، موتوری، رژه هوایی با حضور 60فروند از بالگردهای هوانیروز و تعدادی از جنگنده‌های نیروی هوایی خواهد بود و هم چنین نیروی دریایی در آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان رژه دریایی خواهد داشت.
 
وی اظهار داشت: از ملت عزیز ایران می‌خواهیم که فرزندان و برادران خود را در ارتش برای مراسم روز رژه همراهی کرده و به تشویق آن‌ها بپردازیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بخشی از دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دفاع زمینی، دریایی، هوایی و زیرسطحی در رژه روز 29 فروردین به نمایش گذاشته خواهد شد.
 
امیر پوردستان خاطر نشان کرد: این مراسم در تهران روز 29 فروردین ساعت 8 صبح در جوار مرقد مطهر امام خمینی(ره) با حضور ریاست جمهوری برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark