کد مطلب: 63132
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:
صدور ۱۲۶۹ فقره موافقت اصولی برای ساخت مرغداری در سیستان و بلوچستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای تحقق طرح خودکفایی گوشت مرغ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از یک هزار و ۲۶۹ فقره موافقت اصولی برای ساخت مرغداری ۲۰ هزارقطعه‌ای در این استان صادر شده است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۴
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز» به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، سید محمدرضا سید حسینی روز پنجشنبه در نشست قرارگاه مرکزی امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: باهمت بهره‌برداران تعداد زیادی از واحدهای جدیدالاحداث مرغداری در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده و مجموع مرغداری‌های استان به ۴۰۰ واحد افزایش‌یافته است.

 وی افزود: ۳۲۷ واحد ۲۰ هزارقطعه‌ای با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۹۰درصد در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: در صورت فراهم‌شدن زیرساخت‌ها و فاکتورهای مؤثر از جمله نهاده، سوخت و سایر عوامل موردنیاز، میزان جوجه‌ریزی با فعالیت واحدهای جدیدالاحداث در استان در مجموع به ۶۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سال با توان تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت سالیانه افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان در سال گذشته به میزان ۲۳ میلیون و ۸۵۰ هزار قطعه هست که نسبت به سال ما قبل آن به میزان ۱۸ درصد رشد داشته است.

حسینی مطرح کرد: قبل از دولت سیزدهم، سیستان و بلوچستان دارای ۱۹۵ مرغداری فعال بود و در حال حاضر این رقم به ۴۰۰ واحد مرغداری فعال ارتقا یافته است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark