کد مطلب: 41424
 
ایران جزء 10 کشور حادثه‌خیز جهان/ ساماندهی 87 گردان 23 نفره/ استفاده از توانمندی مخابراتی و پهپادی
معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: در راستای مقابله با زلزله در سطح شهر تهران 48 گردان ساماندهی شدند که یکی از آن‌ها طرح یاور بوده که در این راستا شورای عالی ستاد بحران در راستای ترویج فرهنگ مقابله با بحران این رزمایش را تصویب کرده تا آمادگی نیروها ارتقاء پیدا کند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۶
ایران جزء 10 کشور حادثه‌خیز جهان/ ساماندهی 87 گردان 23 نفره/ استفاده از توانمندی مخابراتی و پهپادی
 
به گزارش زاهدانه ، امیر سرتیپ سیدعلی آراسته معاونت عملیات نیروی زمینی ارتش در مراسم رزمایش سراسری مقابله با بلایای طبیعی که در منطقه عمومی لویزان برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما جزء 10 کشور حادثه‌خیز دنیاست و شاهد بلایای مختلفی در کشور بودیم که بی‌نظمی‌های بسیاری را ایجاد کرده و امروزه در راستای فرامین مقام معظم رهبری در ساماندهی 87 گردان 23 نفره نقش داشتیم.
 
وی ادامه داد: در راستای مقابله با زلزله در سطح شهر تهران 48 گردان ساماندهی شدند که یکی از آن‌ها طرح یاور بوده که در این راستا شورای عالی ستاد بحران در راستای ترویج فرهنگ مقابله با بحران این رزمایش را تصویب کرده تا آمادگی نیروها ارتقاء پیدا کند.
 
معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با اشاره به توجیه و تمرین 12 یگان در سه نوبت اضافه کرد: در این رزمایش‌ها 26 کارگاه را آماده کرده‌ایم و از تجربیات یگان‌ها استفاده خواهد شد و توانمندی‌های مختلف ما در عرصه مخابرات و پهپادی نیز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: با رهنمودهای فرمانده نیروی زمینی ارتش این مکان به نام بیمارستان دکتر هجرتی پیش‌بینی شده و با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه زیرساخت‌های لازم از جمله سکوهای سیمانی و چادری، بالگرد، برق اضطراری با قدرت 650 کیلووات و موارد دیگر را در نظر گرفتیم که می‌تواند ظرفیتی معادل 4 تا 20 هزار نفر را داشته باشد که در صورت گسترش سقف تا 20 هزار نفر محقق می‌شود.
 
معاونت عملیات نیروی زمینی ارتش با اشاره به نیازمندی یگان‌های مقابله با بلیات به تجهیزات و اعتبارات خاطرنشان کرد: این یگان‌ها 27 مورد کمک شایان در اقصی‌نقاط کشور انجام دادند و ایجاد یک شهرک بلیات را پیشنهاد می‌کنیم تا ساماندهی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم.
 
انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark