کد مطلب: 41199
 
مگر می‌شود سپاه در جهت تضعیف دولت گام بردارد؟/ توانایی‌ موشک‌های زمین به زمین و ساحل به دریای ایران/ گزینه نظامی یک بلوف نخ‌نما شده
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: موشک‌های زمین به زمین به ما می‌توانند هزاران کیلومتر دور‌تر دشمن را تعقیب و موشک‌های ساحل به دریا در عمق استراتژیک دریا نقش آفرینی کنند و رادار‌ها، پهپاد‌ها، بالگرد‌ها و توپخانه‌های ما به صورت‌های مختلف می‌توانند وظیفه خود را انجام دهند و ماهواره‌های ما از آسمان زمین را کوچک می‌بینند و وارد باشگاه کشورهای دارنده انرژی هسته‌ای شده‌ایم.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۷
مگر می‌شود سپاه در جهت تضعیف دولت گام بردارد؟/ توانایی‌ موشک‌های زمین به زمین و ساحل به دریای ایران/ گزینه نظامی یک بلوف نخ‌نما شده
 
به گزارش زاهدانه ، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در برنامه نگاه یک از شبکه یک پخش شد، اظهار داشت: مگر می‌شود که سپاه در جهت تضعیف دولت گام بردارد و این عرفاً و شرعاً غلط بوده و دشمن در جهت انشقاق تلاش می‌کند.  
 
وی افزود: بدون تردید بسیج یکی از اعجازهای ذهنی امام بود که حضرت ایشان با ژرف نگری و اندیشه عمیق انقلابی و‌ شناختی که نسبت به دشمنان داشتند، براساس یک الهام الهی که در ذهن ایشان نقش بسته، یک شاهکاری در معماری از ساختمان دفاع از انقلاب بنا نهادند که اندیشه و تفکر انقلاب اسلامی از فضای ذهن به میدان واقعیت امتداد داشت که توانست در مقابل همه توطئه‌های دشمنان کوچک و بزرگ فرمول جامعی برای همه مسائل شکل دهد.  
 
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تعریف امام از بسیج و اینکه بسیج لشکر مخلص خدا بوده و همواره امام از خدا می‌خواست که با بسیجیان محشور شود، تصریح کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که یک درخت تناور بوده که بوی طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد و جایی برای تجلی احساسات، ایمان و باورهای انسانهاست.  
 
سردار سلامی با اشاره به اهمیت بسیج در تفکر رهبری تاکید کرد: بسیج یک تفکر و اندیشه بوده و یک گفتمان الهی که ریشه در وحی دارد. بسیج منطق حرکت خود را بر منطق وحی بنا نهاده و اندیشه ولی فقیه را بسط می‌دهد و در میدان عملیاتی و جاری می‌کند و بسیج منطق مقاومت در مقابل مستکبران و تکیه‌گاه اعتماد، اقتدار و امنیت است.  
 
وی ادامه داد: در رسالت مسئولیت، منطق، شهامت، روحیات و اخلاقیات و در حکمت‌ها بسیج هیچ تغییری نداشته، یعنی دارای یک شاکله معنوی بوده که حمایت از محرومان، مهربانی، تواضع، احساس عزت و سربلندی نسبت به مستکبران، شکستن بن بست‌ها، القای امید و اعتماد به نفس در جامعه، انجام کارهای ناشدنی، تحمیل اراده انقلاب و نظام، به دست گرفتن جهاد، قرار داشتن در قلب مخاطرات و فریاد رسی در بلایای طبیعی را انجام داد. بسیج امروز در مقابل دشمن بصیر و در مقابل سناریو و پیچیدگی‌های شرایط مصمم و حاضر و ناظر شده و تنها تغییری که یافته ریشه‌هایش مستحکمتر گردیده است.  
 
سردار سلامی درباره نقش آفرینی بسیج در دوران دفاع مقدس و پس از آن اضافه کرد: یکی از شاخص‌ترین مقاطعی که برای حیات ملی ما و نجات کشور از بحران وارد عمل شد، صحنه دفاع مقدس بود که مردم ده‌ها هزار پیکر پاک بسیجی را به سمت گلزار شهدا تشییع کردند و ده‌ها هزار مجروح و جانباز بسیجی وجود دارند که زیبا‌ترین تجلی روح بسیج است.  
 
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به نقش آفرینی بسیج در مقابله با دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان بین المللی تصریح کرد: امام و رهبری با شناخت عمیقی که از توطئه‌ها و دسیسه‌ها داشتند، چه در داخل و خارج بسیج را هدایت کرده و یک معماری همه جانبه ایجاد کردند.  
 
وی گفت: رهبری عرصه‌های بسیج را در سطح جامعه نامحدود کردند و بسیج همه امتدادهایی شد و در عرصه علمی قله‌های پیشرفت و دانش را فتح کرد.  
 
*** موشک‌های ما می‌توانند هزاران کیلومتر دور‌تر دشمن را تعقیب کنند/ ماهواره‌های ما می‌توانند از آسمان زمین را کوچک ببینند
 
سردار سلامی با اشاره به خودکفایی همه جانبه دفاعی اظهار داشت: موشک‌های زمین به زمین به ما می‌توانند هزاران کیلومتر دور‌تر دشمن را تعقیب کنند و موشک‌های ساحل به دریا می‌توانند در عمق استراتژیک دریا نقش آفرینی کنند و رادار‌ها، پهپاد‌ها، بالگرد‌ها و توپخانه‌های ما به صورت‌های مختلف می‌توانند وظیفه خود را انجام دهند و ماهواره‌های ما می‌توانند از آسمان زمین را کوچک ببینند و ما وارد باشگاه کشورهای دارنده انرژی هسته‌ای شده‌ایم.  
 
وی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی و بسیجیان در زیست فناوری، ساخت سد و پالایشگاه، خودرو، بخش کشاورزی، تونل‌های طویل انتقال آب، اظهار داشت: تمام این‌ها پیشرفت ملی را نشان می‌دهند و این مدل و تفکر بسیجی بوده که میدان منازعات را با قدرت‌های بزرگ نشان می‌دهند.  
 
سردار سلامی ادامه داد: شهید مجید شهریاری کسی بود که ما را به غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم رساند و باعث شد دشمنان در توان دانش و فناوری ما به یقین برسند و آن‌ها احساس کردند که ایران مهارپذیر نیست و این قدرت عظیم بسیج را نشان می‌دهد که با قدرت در مقابل دشمنان ایستاده است.  
 
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به ناتوانی دشمن در انجام گزینه نظامی و توانایی بسیجیان در عرصه میدان‌های عملیاتی تاکید کرد: بسیجیان همه روزنه‌های عملیاتی و تاکتیکی را بسته‌اند و همه میدان‌های زمینی عرصه نقش آفرینی صد‌ها گردان امام حسین (ع) گردیده و بسیج یک سد بی‌پایان ایجاد کرد و از سوی دیگر با ارائه الگوهای پیشرفته و مدرن در دانش و فناوری نقش آفرینی کرد.  
 
سردار سلامی با اشاره به نقش بسیج در اقتصاد مقاومتی و اینکه اقتصاد مقاومتی راه حل اساسی برای عبور از همه مشکلات از جمله تحریم‌ها است، اضافه کرد: تا زمانی که پیشرفت اقتصادی وابسته به تعامل سیاسی طراحی شود، آن اقتصاد آسیب پذیر است و راه اصلی برون رفت یک کشور انقلابی از هیجانات سیاسی اقتصاد مقاومتی است و دشمن با اصل سربار کردن نیرو‌ها و اصل هم افزایی توان‌ها رفتار ملت را تحت تاثیر قرار دهد.  
 
*** بیان گزینه نظامی یک بلوف نخ نما شده و یک فرضیه پوسیده سیاسی است
 
سردار سلامی با اشاره به ناکارآمدی تحریم‌ها به عنوان یک استراتژی سنتی برای تحت تاثیر قرار دادن راهبردهای یک ملت گفت: باید کاری انجام دهیم که مثل عرصه نظامی و گسترش قدرت نظامی دشمن حق انتخاب نداشته باشد و بیان گزینه نظامی یک بلوف نخ نما شده و یک فرضیه پوسیده سیاسی است.  
 
وی ادامه داد: نگاه اعتقادی به اقتصاد مقاومتی همواره وجود دارد و در یک فضای مستقل با تکیه بر عناصر درونزای قدرت و فعال کردن ظرفیت‌های فعال اقتصادی و نوآور و استفاده از مواهب ژئوپلتیک و منابع و نیروی انسانی و تولید ثروت می‌توانیم در این بخش نقش فعال داشته باشیم.  
 
*** بسیج می‌تواند استراتژی‌های اقتصاد مقاومتی را به استعدادهای مردمی پیوند بزند

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه بسیج می‌تواند استراتژی‌های اقتصاد مقاومتی را به استعدادهای مردمی پیوند بزند، تصریح کرد: بسیج در عرصه کشاورزی از طریق مهار آب‌ها و جویبارهایی که در زمین جاری است، می‌تواند ما را از مرز خودکفایی عبور دهد و به صادرات برسند.  
 
سردار سلامی با اشاره به اینکه بسیج می‌تواند در ایجاد تعاونی صنعتی، ساخت سد‌ها در اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کند، گفت: اگر به سپاه استانی و پایگاه‌های ما سری بزنید، تلاش بسیجیان را در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی خواهید دید و ما علاقمندیم که تدابیر رهبری به عنوان تدابیر جدی و راهبردی استفاده شود و در این زمینه گام بر می‌داریم.  
 

*** رئیس سازمان بسیج مستضعفین به رئیس جمهور نامه نوشت
 

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: ریاست بسیج طی نامه‌ای به رئیس جمهور آمادگی خود را به دولت برای ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و امیدواریم پاسخ عملی دریافت کنیم و جامعه ما در این موضوع جدی بوده و ما می‌توانیم قدرت‌های بزرگ را درون آرزو‌هایشان دفن می‌کنیم و مفروضات آمریکایی‌ها درباره تحریم‌ها و فرسایشی کردن مذاکرات را به زباله‌دان تاریخ بفرستیم.
 
 
*** مگر می‌شود که سپاه در جهت تضعیف دولت گام بردارد
 
وی در پاسخ به سوالی درباره رابطه سپاه و دولت و القای دشمن در این باره تصریح کرد: مگر می‌شود که سپاه در جهت تضعیف دولت گام بردارد و این عرفا، شرعا غلط بوده و دشمن در جهت انشقاق تلاش می‌کند.  
 

*** دولت پیکره اجرایی نظام اسلامی است

 
سردار سلامی با اشاره به نقش مهم دولت به عنوان یکی از رکن‌های مهم نظام اضافه کرد: دولت پیکره اجرایی نظام اسلامی است و سیاست خارجی، اقتصاد، فرهنگ، کار و توسعه محرومیت زدایی از کارکردهای دولت است و سپاه همواره خود را ملزم می‌داند که در راستای آرمانهای بلند انقلاب و تدابیر رهبری پشتیبان دولت باشد.  
 
وی تصریح کرد: مگر منطقی است که سپاه و دولت تقابل کند و سپاه در تضعیف دولت گام بردارد و رسانه‌های بیگانه دشمن به دنبال ایجاد شکاف سیاسی و انشقاق هستند و اگر کارکردی جز این داشته باشند، باید به عملکرد خودمان شک کنیم.
Share/Save/Bookmark