کد مطلب: 40180
 
دهه پاسداشت اقتدار موشکی سپاه/ حفاظت سپاه از مراکز حساس کشور، فردو و مراکز هسته‌ای
مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: غرش موشک‌های مقاومت اسلامی فلسطین و حماس، طنین فریاد حسن تهرانی مقدم است؛ این شهید بزرگوار، دشمن فرامنطقه‌ای را در منطقه محدود و در بعد موشکی سپاه قرار داد و دشمنان زیردست ما امروز در دسترس رزمندگان اسلام قرار دارند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۳
دهه پاسداشت اقتدار موشکی سپاه/ حفاظت سپاه از مراکز حساس کشور، فردو و مراکز هسته‌ای
 
به گزارش زاهدانه ، سردار "رمضان شریف" مسئول روباط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری پیرامون سومین سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار حسن تهرانی مقدم پدر موشکی ایران و گرامیداشت ۳۰ سال اقتدار موشکی سپاه پاسداران، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) اظهار داشت: همه پیشرفت‌های انقلاب اسلامی مرهون آموزه‌ها و فرهنگ عاشورا است.   
 
وی تصریح کرد: امروز یکی از مؤلفه‌های قدرت ایران در بازدارندگی مؤثر و پاسخگویی ما قدرت موشکی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به خصوص هوافضای سپاه پاسداران است.   
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه بیان داشت: در آستانه فرارسیدن ۲۱ آبان‌ماه سومین سالروز شهادت سردار سرلشکر پاسدار دکتر حسن تهرانی مقدم و دیگر شهدای اقتدار موشکی سپاه که در تقارن با سی‌امین سال تأسیس فرماندهی موشکی در این نهاد انقلابی و مردمی قرار گرفته است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی را ظرف مدت ۱۰ روز موسوم به دهه پاسداشت اقتدار موشکی سپاه، پیش‌بینی و در قالب کنگره ملی اقتدار موشکی سپاه به مرحله اجرا درخواهد آورد.   
 
سردار شریف در ادامه به بیان اهداف مورد نظر در برگزاری کنگره ملی اقتدار موشکی سپاه و برنامه‌های این دهه پرداخت و گفت: در این دهه اهدافی را در نظر داریم که پاسداشت و تجلیل از ۳۰ سال تلاش و مجاهدت سربازان بی‌ادعای امام‌خمینی(ره) و بنیانگذاری قدرت موشکی سپاه به قافله‌سالاری سردار عالیقدر، دانشمند برجسته و پارسای بی‌ادعا، سردار حسن تهرانی مقدم و همرزمان شهیدش از جمله آن‌هاست.
 
وی افزود: معرفی این شهید بزرگوار به عنوان الگو و فرمانده با شاخصه‌های مدیریت جهادی، دانشمند برجسته، پارسای بی‌ادعا و مدیر و مدبر در همه عرصه‌های فردی و اخلاقی و مدیریتی به نسل جوان و بیان توان انقلاب اسلامی و بنیانگذاری قدرت موشکی در بعد تحریم‌های ۳۰ ساله از دیگر اهداف برگزاری این دهه پاسداشت است.
 
سردار شریف اظهار داشت: بیان نقش قدرت موشکی به عنوان افتخار و غرور ملی و ایجاد نشاط و امید ملی، بیان نقش قدرت موشکی در ۸ سال دفاع مقدس و مقابله به مثل جنگ شهر‌ها، تأثیر قدرت موشکی در دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران، بیان نقش قدرت موشکی در بازدارندگی دفاعی، بیان نقش قدرت موشکی در امنیت ملی و سیاست خارجی، بیان نقش قدرت موشکی در پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی در جهان اسلام و بیان نقش قدرت موشکی در تسخیر فضا از دیگر اهداف است.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها از روز پنج شنبه و جمعه گذشته با حضور رئیس‌جمهور دکتر حسن روحانی در منزل شهید تهرانی‌مقدم و با برگزاری آئین شب خاطره ویژه شهید تهرانی مقدم که ملقب به پدر موشکی ایران است، آغاز شده و از فردا با برگزاری یادواره ویژه این شهید ارجمند، شهدای اقتدرا موشکی و گرامیداشت این بزرگواران در حسینیه امام رضا (ع) ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه با سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، شخصیت‌های عالی رتبه لشکری و کشوری، خانواده معزز شهدا و آحاد ملت قدر‌شناس و شهید پرور ادامه خواهد یافت. 
 
مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران افزود: در مراسم روز دوشنبه از کتاب «خط مقدم» که ویژگی‌های این شهید در آن گنجانده شده است و به همراه تمبر یادبودی رونمایی می‌شود و همچنین مراسم ویژه‌ای در روز چهارشنبه در پادگان ملارد با حضور خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود. 
 
سردار شریف تصریح کرد: برگزاری همایش دانشمند برجسته در روز سه‌شنبه ۲۷ آبان‌ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود، زیرا تا به امروز کسی‌شناختی از شهید تهرانی مقدم نداشت اما بعد از آن اتفاق‌ شناختی از این شهید بزرگوار در گستره‌ای از جامعه پدید آمد و تعدادی از دانشجویان رشته‌های خود را تغییر دادند که این همایش به درخواست این دانشجویان در آن دانشگاه برگزار خواهد شد. 
 
مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران ادامه داد: سرود حماسی توسط حامد زمانی به همین مناسبت آماده شده که اجرا خواهد شد و در حوزه ورزش و کوهنوردی که شهید تهرانی ‌قدم زبانزد این عرصه بود نیز مقرر است در تاریخ ۲۴ به مدت ۳ روز یکی از ارتفاعات مهم کشور فتح شود. 
 
وی با بیان اینکه خدا را شاکریم در آستانه گرامیداشت سومین سالگرد شهادت این سردار بزرگوار حسن تهرانی مقدم شاهد این پروژه هستیم اظهار داشت: آن شهید ارجمند در روند تست و آزمایش فرآیند آن پروژه جان خود را اهدا کرد، زیرا این دستاورد برای ما حائز اهمیت بود و در عرصه اقتدار دفاعی و اقتدار بازدارندگی جایگاه تعیین کننده‌ای را برای کشور داشت که امروزه به همت و تلاش جهادگران خودکفایی سپاه پاسداران این پروژه به ثمر رسیده و راه این شهید بزرگوار ادامه داده شده است. 
 
سردار شریف اظهار داشت: سردار عالیقدر، دانشمند برجسته و پارسای بی‌ادعا تعابیر بلند مقام معظم رهبری در قبال شهید تهرانی مقدم بوده که بیانگر شخصیت والا و منحصر به فرد آن فرمانده مخلص و ولایی است که در عین آرامش لرزه بر پیکر دشمن صهیونیستی انداخته بود.

وی افزود: امروزه شاهدیم با همه کینه‌ای که رژیم صهیونیستی از فرزندان رهبری و جمهوری اسلامی ایران دارد و عنادی که استکبار با نظام مقدس اسلامی ما دارد، همیشه حرف از گزینه‌های روی میز می‌زند و آن چیزی که باعث شده این زمزمه‌های شوم عملی نشود، قدرت دفاعی به ویژه موشکی کشور است که عقب نشینی مشهود نظام سلطه به ویژه رژیم صهیونیستی را از تهدیدات خود در بر داشته است. 
 
مسئول روابط عمومی سپاه بیان داشت: غرش موشک‌های مقاومت اسلامی فلسطین و حماس، طنین فریاد حسن تهرانی مقدم است که در وصیت‌نامه خود نیز آورده است: بر روی سنگ مزارم بنویسید که او دشمن اسرائیل بود، به همین دلیل معرفی شخصیت و کارکردهای افتخارآمیز و منحصر به فرد این شهید باید مورد توجه اندیشمندان همه حوزه‌ها قرار گیرد. 
 
وی افزود: قدرت بازدارندگی موشکی امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت و تلاش‌های خستگی ناپذیر شهید تهرانی‌مقدم و یاران حماسه‌ساز آن شهید گرانقدر است که در واقع بازدارندگی موشکی سپاه یادگار بزرگ این شهید عزیز به شمار می‌آید که تربیت‌شده مکتب عاشورا است و با درس آموزی از ۸ سال دفاع مقدس نشان داد که نباید حرف امام و ولی بر زمین بماند.

سردار شریف اظهار داشت: به همین منظور شهید تهرانی‌مقدم، دشمن فرامنطقه‌ای را در منطقه محدود و در بعد موشکی سپاه قرار داد و دشمنان زیردست ما امروز در دسترس رزمندگان اسلام قرار دارند. 
 
وی تصریح کرد: رضایتمندی و نشان تبسم بر سیمای امام امت و رهبری معظم انقلاب آرزوی این شهید بزرگوار بود، به همین دلیل است که راه این شهید بزرگوار توسط صد‌ها و هزاران جوان پرشور انقلابی ادامه می‌یابد.
Share/Save/Bookmark