کد مطلب: 40008
 
مهمترین ویژگی شهدای دانش آموز احساس مسئولیت بود
مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلو چستان گفت : شهدای دانش آموز در قبال اتفاقاتی که در جامعه رخ می داد احساس مسئولیت می کردند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۹
 
علیرضا نخعی در حاشیه صبحگاه دانش آموزان بسیجی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت : در تاریخ هر ملتی، روزها و ایام خاصی وجود دارد كه یاد آور حوادث و وقایع مهم تاریخی است؛ به گونه ای كه از آن روزها، به عنوان روزهای سرنوشت ساز تعبیر می گردد.

وی گفت : در سرگذشت ملتها و جوامع گوناگون بسیارند افرادی كه با خلق حماسه ای نام خود را در تاریخ آن ملت به یادگار می گذارند. اما حماسه هشت سال دفاع مقدس و دلاور مردی افتخار آفرینانی چون شهید فهمیده و بیش از 36 هزار فهمیده های تاریخ پر بار انقلاب اسلامی ایران، موضوعی است كه قلمها و گفتار ها از بیان عظمت آن عاجزند. سرگذشت دلاورمردان كوچكی كه با سن و سال كم و اندك خود غرور آفرین و بزرگی را آفریدند.

وی افزود : در دوران جنگ تحمیلی مانند شهید فهمیده که به پیام رهبرشان لبیک گفتند و برای دفاع از مرز و بوم خود به جبهه ها رفتند بسیار بودند مانند شهید حسینعلی عالی که امسال بعنوان شهید شاخص و الگوی دانش آموزان کشور معرفی شد.

نخعی با اشاره به اینکه در زمان دانش آموزی به جبهه اعزام شده است افزود : در آن موقعیت حساس همانقدر که فداکاری در عملیاتها برای دفع خطر دشمن صورت می گرفت به همان اندازه دانش آموزان در قبال آموختن علم و دانش احساس مسئولیت می کردند و در کلاس های درسی که در سنگرها برگزار می شد به آموختن علم می پرداختند.

وی افزود : یکی از ویژگی های شهدای دانش آموز توسل به خدا بود و با خواندن نماز شب و راز و نیاز با خداوند حال و هوایی معنوی ایجاد می کردند .
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark