کد مطلب: 33816
 
امام جمعه موقت زاهدان:
ماه شعبان فرصت خوبی برای پاک نمودن نفس است
امام جمعه موقت زاهدان گفت:ماه شعبان فرصت خوبی برای پاک شدن نفس و آماده سازی برای ورود به ماه مبارک رمضان است.
تاریخ انتشار : جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۶
 
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی
به گزارش زاهدانه ، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی قدس زاهدان با سفارش به تقوای الهی اظهار کرد:ماه رجب را پشت سر گذاشتیم و امروز آغاز ماه مبارک شعبان است، ماه فضیلت و استفاده معنوی از برکات آن و امید می‌رود مومنان بتوانند از این ماه کمال بهره را ببرند.

وی با اشاره به ماه رجب که مهم‌ترین بهره آن متوجه مومنان خاص خدا می‌شود، افزود: از ویژگی‌های بارز این ماه، اعمال پر خیر و برکت اعتکاف بود و دو ماه پیش رو شعبان و رمضان نیز از ماه‌های متبرک، استثنایی و پر فضیلت سال است و ماه شعبان براساس روایات به عنوان ماه نبی‌مکرم اسلام یاد شده است پس باید به گونه‌ای عمل کرد که دل رسول‌الله شاد شود.

خطیب جمعه موقت زاهدان بیان کرد: از سوی محدث قمی در کتاب مفاتیح‌الجنان نقل شده است که حضرت رسول (ص) در روایتی معروف فرموده‌اند «رجب ماه خداست، ماه شعبان متعلق به من است و ماه مبارک رمضان متعلق به بندگان خداست» که جا دارد در هر یک از این ماه‌های پر منزلت اعمال آن را به جای آورده و بندگی خود را به اثبات برسانیم.

حمیدی تصریح کرد: حضرت رسول خدا (ص) به ماه شعبان اهمیت ویژه‌ای می‌داد به گونه‌ای که تمام روزهای آن را روزه‌دار و شب زنده‌داری و به راز و نیاز با پروردگار پرداخته و آن را به رمضان وصل می‌کردند.

وی اضافه کرد: روزه در ماه شعبان و رمضان بسیار مورد سفارش و تاکید نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار بوده است و روایت شده هر کس از این ماه را روزه بگیرد، بهشت بر او واجب می‌شود همچنین استغفار و صدقه نیز از بهترین اعمال ماه شعبان ذکر شده است که امید می‌رود برای ابراز به پیامبر در ماه منتسب به او وظیفه خود را ادا و پیرو راستین پیغمبر باشیم.

امام جمعه موقت زاهدان با بیان مناسبت‌های روز جهانی بدون دخانیات، ولادت امام حسین (ع) روز پاسدار، ولادت ابوالفضل‌العباس (ع) روز جانباز، ولادت امام سجاد (ع) روز آزادگان و مناسبت 14 خرداد روز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد، تاکید کرد: یکی از تهدیدات اصلی بشر در جهان مواد دخانی اعم از سیگار، موادمخدر، قلیان و ابزار مرتبط است که متاسفانه در حال گسترش در جامعه است و جوانان را به طور جدی تهدید می‌کند.

حمیدی عنوان کرد: برای ریشه‌کنی دخانیات و موادمخدر در جامعه نیازمند فرهنگ سازی و اجرای برنامه‌های عملی مدون هستیم تا انشاالله شاهد برچیده شدن این معضل در جامعه بوده و آن را عاری از هر گونه خطری از این دست کرد.

وی با بیان اینکه اعیاد شعبانیه و مبارک دیگری را در این ماه در پیش داریم گفت: باید تلاش شود تا از فضایل ماه بیشترین استفاده شود و به بهترین نحو اعیاد و مراسمات و مناسبت‌های آن گرامی داشته و برپا شوند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: مناسبت‌های 14 و 15 خرداد از مهم‌ترین رخدادهای هفته آتی است که در 14 خرداد واقعه رحلت بنیانگذار انقلاب ذائقه مردم ایران را تلخ کرد که در سال 1368 اتفاق افتاد اما آنچه که مهم است ارزش‌هایی هست که توسط رهبران دینی پیاده و اجرا می‌شوند، ماندگار بوده و اشخاص در دنیا ماندگاری ندارند.

حمیدی خاطرنشان کرد: پس از 1400 سال، اسلام با وجود تمام دشمنی‌ها و کینه‌ها، پویاست و سربلند و انقلاب اسلامی ما که حاصل اندیشه‌های پاک امام (ره) بود بعد از وقوع انقلاب به عنوان یادگار بزرگ به جای ماند که باید آن را پاس بداریم و با حضور در صحنه‌های جهانی همواره برای حفظ و پاسداری آن تلاش شود.

وی تصریح کرد: با حضور همیشه در صحنه مردم و رهبری معظم انقلاب امروز بیش از هر زمان دیگر جمهوری اسلامی ساری است و در سالگرد ارتحال امام (ره) همه با تجدید میثاق فریاد بر می‌آوریم که هرچه در توان داریم پشت سر مقام معظم رهبری برای حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی فروگذار نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت زاهدان تاکید کرد: حضرت امام (ره) یک عالم استثنایی در قرن حاضر و قرون گذشته بود که اسلام را به معنای واقعی کلمه شناخت و درک کرد و هر آنچه در توان داشت برای پیاده کردن احکام اسلامی به کار بست.

حمیدی گفت: توکل به خدای این مرد فرزانه سبب شد تا بدون هیچ امکانات و فقط اتکا به مردم و قدرت ایمان و اعتقاد، پنجه در پنجه قدرت‌های پوشالی تا بن دندان مسلح خود برآید و از یک منبر حقانیت اسلام را به گوش همگان برساند.

وی افزود: با وجود تلخی از دست دادن بنیانگذار انقلاب، خاطره شیرین انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین ایشان، بزرگترین نعمت خدا به ملت ایران بود و او نیز همچون امام خود با وجود گذشت سال‌های متمادی، دغدغه‌های او را دارد و این ویژگی انقلاب ایران است که در هیچ کجای دنیا و خیزش‌های انقلابی اتفاق نیفتاده است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ماندگاری ارزش‌های انقلابی پس از این مدت طولانی فقط در انقلاب ایران وجود دارد و آن هم به برکت رهبری‌های داهیانه رهبری معظم انقلاب است که باید قدر این نعمت بزرگ خدا را دانست و همواره پشتیبان او و برنامه‌های الهی‌اش بود.

حمیدی با اشاره به انقلاب‌های اخیر در منطقه خاورمیانه به تاسی از انقلاب اسلامی ایران، گفت: در خیزش‌های انقلاب‌های شکل گرفته در منطقه با وجود اینکه مجاهد داشته، کشته داد و به زندان رفتند اما به دلیل فقدان رهبری امروز چه بر سر سرنوشت آنها آمده است و دوام نداشتند.

وی افزود: با وجود رهبری اندیشمند نظام اسلامی ایران اکنون با گذشت بیش از 35 سال با قدرت حرف خود را در مجامع بین‌المللی می‌زند و هیچ قدرتی جرأت کوچکترین تعرض و عرض‌اندام ندارد چراکه مردم در صحنه هستند و رهبری بصیر بالای هرم قدرت به زیبایی جامعه را هدایت می‌کند.

امام جمعه موقت زاهدان بیان کرد: این ویژگی و شالوده اساسی را حضرت امام (ره) بنیان گذاشت و امروز جانشین خلف او سکان‌دار شایسته‌ای است که تدابیر اصولی آینده را برای ملت ایران تضمین می‌کند.

انتهای پیام/ آ

Share/Save/Bookmark