کد مطلب: 30727
 
رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان:
پیشگیری از وقوع جرم، عزم و اراده ملی را می‌طلبد
رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: پیشگیری از وقوع جرم یک بحث فراقوه‌ای بوده که برای تحقق این مهم به عزم و اراده ملی نیاز است.
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۶
به گزارش زاهدانه ، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در نهمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: بحث پیشگیری از وقوع جرم یک بحث فراقوه‌ای بوده که برای تحقق این مهم به عزم و اراده ملی نیاز داریم.

وی افزود: برای رسیدن به این مهم در جامعه، همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه باید در این زمینه تعامل و همکاری نزدیک داشته باشند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان این‌که جرائمی که امروز در جامعه شاهد بروز آن‌ها هستیم در شأن یک جامعه اسلامی نیست، گفت: این گونه جرائم، زیبنده جامعه اسلامی ما نیست و باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح و اصولی، زمینه‌های ارتکاب جرم در جامعه از بین برود.

حمیدی تصریح کرد: باید تلاش شود تا آسیب‌های اجتماعی در جامعه از بین برود و این مهم به صورت جدی دنبال شود چراکه شاهد حجم زیادی از ورود پرونده‌های جرائم به دستگاه‌ قضایی استان هستیم و جای بسی نگرانی و دغدغه است زیرا این امر نوعی بیماری بوده و آسیب جدی به پیکره جامعه وارد می‌سازد.

وی افزود: باید تمامی دستگاه‌هایی که با قوه قضائیه همکاری و تعامل دارند، تلاش کنند تا زمینه ارتکاب و نقاط قوت و ضعف جرائم در استان را ریشه‌یابی و سپس آن‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با ارائه رهکارهای مناسب، نقاط ضعف را رفع و نقاط قوت آن‌ها را تقویت کنند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: باید در نظر داشت که در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه، این تنها وظیفه قوه قضائیه نبوده بلکه باید تمامی دستگاه‌های نظامی و انتظامی به نوعی با این قوه همکاری کنند و قوه قضائیه در این زمینه مدیریت را بر عهده داشته باشد.

حمیدی خواستار همکاری بیشتر سازمان‌های عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان شد و تاکید کرد: باید برنامه‌های پیشگیرانه مورد توجه بیشتر قرار گیرد و با همکاری و تعامل با یکدیگر، زمینه‌های وقوع یا ارتکاب جرائم در استان ریشه‌یابی شوند تا با ارائه راهکارهای مناسب و دقیق بتوانیم از بروز چنین آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark