کد مطلب: 45440
 
شهریاری:
تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز عبور نکند/هرچه سریعتر فکت شیت ایرانی را ارائه دهد
نماینده مردم زاهدان بابیان این که تیم مذاکره کننده ایرانی از خطوط قرمز عبور نکرده باشد گفت:هرچه سریعتر فکت شیت ایرانی را ارائه دهد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۶
 
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرنگار زاهدانه مبنی بر سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی نباید توسری بخورد ،بیان کرد: قبل ازاینکه مذاکرات آغازشود دو تن ازمسئولان آمریکایی ایران را تهدید کردندکه اگر به توافق با ایران نتیجه مطلوبی نگیریم حمله نظامی خواهیم کردآنها با این فشارها می خواهند جمهوری اسلامی ایران را وادار به اعمال خواسته های نامشروع خود کنند که این تهدیدها برای ملت ایران پذیرفتنی نیست.
شهریاری افزود: گروه 1+5 فکر می کرد ملت ایران برای رسیدن به توافق به هر نوع توافقی حتی اگر به ضرر منافع ایران باشد تن در خواهد داد اما این گونه نیست ونخواهد بود.
وی گفت: به نظر من تیم مذاکره کننده ایرانی وقتی ببیند اینهابرای رسیدن به توافق زور می گویند باید میز مذاکره راترک کند ،چراکه رهبرکبیر انقلاب ومقام معظم رهبری بارها به این نکته اشاره کرده اند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند؛ این دفعه جای بزن ودر رو نیست این بار اگرحمله ای صورت بگیرد ایران قطعا برخورد خواهد کردوپیگیری های لازم را انجام خواهد داد.
وی ادامه داد:تیم مذاکره ایرانی در ارائه دادن فکت شیت ایرانی به ملت ایران ونمایندگان مجلس خودداری کرد که این اقدام بیانگر آن است که احتمال وشاعبه رعایت نکردن خطوط قرمز از سوی تیم مذاکره کننده وجود دارد،از طرفی ارائه ندادن این فکت شیت یعنی اگر گروه مذاکره کننده به درستی از حق وحقوق منافع ملت ایران دفاع می کرد دیگر ترسی برای ارائه فکت شیت از سوی آنان وجود نداشت.
شهریاری تصریح کرد: براساس قانون اساسی هر توافق نامه خارجی بایدبه تصویب مجلس شورای اسلامی برسد،اینکه بعضی مذاکره کنندگان می گویند لزومی ندارد خلاف قانون اساسی است واگرقرار است اصول قانون اساسی در برخی مواضع زیر پا گذاشته شود بهتر است مجلس شورای اسلامی راهم تکفیک کنند .
وی در پایان خاطر نشان کرد: توسری یعنی خفت وخواری؛ ملت ایران برای رسیدن به توافقات به هیچ خفت وخواری تن نخواهد داد حتی تهدید به حمله نظامی در ایران کوچکترین ترس وخللی در ملت ایران وارد نخواهد کرد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark