کد مطلب: 48284
 
دیدگاه نمایندگان مجلس در خصوص اقدامات بسیج؛
بسیجیان اولین لبیک گویان به ندای رهبری بودند/ بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده است
جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات بسیج اظهار داشتند: بسیج در تمامی حوزه ها به خوبی ورود پیدا کرده بگونه ای که می توان گفت بسیجیان اولین لبیک گویان به ندای رهبری هستند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۳
 
به گزارش زاهدانه، کافی است تاریخ دفاع مقدس را مرور کنیم تا بدانیم که یکی از مهمترین مولفه های پیروزی ما در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور همیشه در صحنه مردم ایران بود که به فرمان امام راحل با پایه گذاری بسیج مستضعفین در سال 57 توانستیم در مقابل تمام دشمنان و بدخواهان این نظام ایستادگی و مقاومت کنیم و با افتخار به عزت و سربلندی دست یابیم.
در زمانی که بیش از 36 کشور جهان بر علیه ایران که کشوری نوپا و تنها بود به جنگ برخواستند و این مردم بودند که در قالب گروه های بسیجی هر آنچه در توان داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند و با درایت و ولایت پذیری، آگاهی و هوشیاری در پیروزی این نظام مقدس نقش آفرینی کردند.
براستی که بسیج دایرة المعارف عشق و معرفت است. کتاب سبز ایمان و قاموس سرخ عشق، کتابی که به قلم حکمت امام بسیجیان، خمینی، نگاشته شد و با شور همت و شعور غیرت بسیجیان امام منتشر شد. امامی که خود معلم و مبلغ فرهنگ بسیجی بود و دغدغه بسیج فرهنگی تا آخر عمر مهمان ذهن آسمانی اش بود. معلمی که با مشی و خط زیبای سیاست و گچ سفید دیانتش روی وجدان سیاه دنیای استبداد و ظلم نوشت: «بسیج لشکر مخلص خداست.»
از آنجایی که رکن اساسی هر جامعه ای مردم آن هستند بسیج نیز از متن مردم بوجود آمد و برگرفته از نهضت سرخ اباعبدالله الحسین(ع) است لذا فرهنگ این نوع بسیجی ترکیبی از ایمان عمیق، تلاش مخلصانه، هوشیاری، گذشت و ایثار می باشد که دیروز در صحنه جنگ سخت و رو در رو با دشمنان باعث خلق پیروزی عظیمی در تاریخ جهان شدند و امروز نیز بواسطه آن پیروزی و رشادت ها در تمامی عرصه های علمی، فناوری، هسته ای، اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی و غیره زبانزد خاص و عام شد به گونه ای که سایر کشورهای اسلامی نیز با الگو گیری از این نوع تفکر بسیجی در انقلاب اسلامی ایران مسیر رشد و بالندگی را برای خود فراهم می کنند بطوری که امروز شاهد آن هستیم جوانان مسلمان و مردم کشورهای لبنان، یمن، سوریه و عراق نیز با الگوگیری از ایران اسلامی همواره در مقابل دشمنان خود ایستادگی ومقاومت می کنند.
5 آذر ماه سال 1358 سالروز فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین است. درباره بسیج، اگر چه سخن بسیار گفته شده است اما بی گمان برترین سخن که با ویژگیهای بسیج و بسیجی منطبق و به زیبایی صورت و سیرت این دلیرمردان عرصه عشق و ایمان را ترسیم نموده است، از آن امام راحل عظیم الشان است که فرموده اند: «بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سرداده اند.»
از آنجایی که در سیستان وبلوچستان شاهد افتتاح یک هزار و 235 پروژه عمرانی و سه هزار و 330 پروژه اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بوده ایم، می توان گفت حضور بسیجیان در جای جای این استان پهناور مایه امید و دلگرمی مردمان سخت کوش و صبور آن شده است به گونه ای که امروز در این خطه از کشور نیز طرح های اشتغالزایی زیادی توسط این نهاد مردمی ایجاد شده که علاوه بر رفع مشکلات مالی و کمک به معیشت خانوارها در راستای محرومیت زدایی نیز گام های موثری برداشته شده است.
پیشرفت مردم این استان نیز در تمامی عرصه های سازندگی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی و اجتماعی و غیره نشان از آن دارد که همواره مردم سیستان وبلوچستان گوش به فرمان ولی فقیه خود هستند و فرمایشات ایشان با با دل و جان گوش فرا می دهند وبدان نیز عمل می کنند.
همانطور که رهبر انقلاب اسلامی سه کار فرهنگی در کشور که شامل اعزام کاروان های راهیان نور، اردوهای جهادی و طرح هجرت و همچنین ایجاد حلقه شجره طیبه صالحین است را مورد تایید خود قرار داده اند، باید گفت در این زمینه بسیج و سپاه پاسداران در کشور و خصوصا سیستان وبلوچستان همواره توانسته اند در این راستا گام بردارند بگونه ای که حضور 296 گروه جهادی فعال در این استان که متشکل از شیعه و سنی است نشان از تحقق فرامین مقام عظمای ولایت دارد.
در همین زمینه خبرنگار ما برآن شد تا در خصوص نقش بسیج در عرصه های گوناگون با جمعی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی به گفت و گو بپردازد که در ادامه می خوانید.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی: بسیج شجره طیبه است

یعقوب جدگال در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه بهترین تعریف از بسیج را حضرت امام (ره) بیان کردند، اظهار داشت: امام (ره) از بسیج بعنوان شجره طیبه یاد کردند که ما امروز شاهد نتایج و پیامدهای این شجره طیبه در جامعه هستیم.
وی با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه اگر سپاه نبود کشور هم نبود، گفت: بسیج و بسیجیان از زمان اتقلاب تا کنون در عرصه های مختلف حضور گسترده ای از خود نشان داده اند.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بسیجیان در دوران دفاع مقدس با حضور گسترده خود پیروزی بزرگی را برای کشور رقم زدند و امروز هم بسیجیان در عرصه های سازندگی و عمرانی گام های موثری را از خود نشان داده اند.

بسیجیان، اولین افرادی بودند که به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتند

این مسئول با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: بسیجیان با حضور در عرصه های اقتصادی، محرومیت زدایی و اشتغالزایی کمک شایانی به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کرده اند زیرا اقتصاد مقاومتی به معنی افزایش تولیدات ملی و داخلی است.
جدگال ادامه داد: اولین افرادی که به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتند بسیجیان بودند که در این راستا نیز تاکنون گام های موثری برداشته اند و می توانند کشور را از وابستگی به بیکانگان نجات دهند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی: رمز و بقای بسیج اعتقادی و ارادی بودن آن است


محمدسعید اربابی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه رمز ماندگاری بسیج را اعتقاد و اراده بسیجیان عنوان کرد و گفت: این قشر مردمی از اول انقلاب دارای این اعتقاد و اراده بوده اند و وقتی وارد کار و فعالیتی می شوند آنرا از صمیم قلب در راه رضای خدا انجام می دهد.
وی از بسیج بعنوان تفکر، ایده و جریان یاد کرد و تاکید کرد: رمز و بقای بسیج اعتقادی و ارادی بودن آن است زیرا افراد در این مجموعه قلبا کمک و خدمت رسانی می کنند.
این مسئول یکی از اقدامات موثر بسیج بعد از انقلاب را در راستای کارهای فرهنگی عنوان کرد و افزود: بسیج عامل توسعه و پیشرفت کشور است و در تمام لحظات بحرانی به کمک کشور شتافته است و هم اکنون نیز در عرصه های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی گام های موثری برداشته است.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی: بسیجیان پیرو ولایت فقیه هستند

دکتر سید باقرحسینی نیز در اینباره در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: بسیج یک نهاد مردمی، ارزشی و اعتقادی است که مبنی عمل آن اجرای دستورات مقام معظم رهبری است.
وی بیان داشت: بسیج و بسیجیان همواره پیرو رهبری و ولایت فقیه هستند و چون مبنای این اطاعت و رهبری اعتقاد دینی و مذهبی است این قشر مردمی همیشه پایدار خواهد بود و با حضور در تمامی صحنه ها و در ارائه خدمات به مردم تاکنون موفق عمل کرده است.
این مسئول در خصوص اقدامات بسیج در عرصه های گوناگون نیز گفت: بسیج با حضور فعال و گسترده خود در زمان جنگ در عرصه های نظامی و دفاعی زبانزد خاص و عام بوده است لذا جانفشانی های بسیجیان هیچگاه فراموش نخواهد شد و برای همیشه در تاریخ به یادگار ثبت شده است.

بسیجیان استقلال لازم را در عرصه انرژی هسته ای بدست آورده اند

وی افزود: بسیج در عرصه های سازندگی وعلمی پیشرفت های خوبی داشته است و دانشمندان بسیجی ما توانسته اند انرژی هسته ای را بومی سازی کنند و استقلال لازم را در این عرصه نیز بدست آورند.
حسینی بیان کرد: در عرصه دفاعی نیز هر آنچه امروز ساخته می شود با اتکا به دانش بومی است که در این زمینه نیز با حضور بسیجیان نیاز به بیگانگان نخواهیم داشت.
وی در راستای عرصه های علمی و فناوری نیز ادامه داد:در این زمینه نیز پیشرفت های زیادی داشته ایم و وجود مقالات و طرح های علمی زیاد در این بخش نیز همه مرهون اقدامات بسیجیان در عرصه های مختلف است.
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در عرصه های سازندگی و در برقراری امنیت نیز اقدامات بسیج و سپاه قابل تقدیر و چشمگیر است ؛ و امنیتی که هم اکنون در منطقه حاکم است نیز مرهون تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و بسیج مردمی است که توانسته ایم بهترین امنیت را در کشور داشته باشیم.

رمز پیروزی بسیج مردمی بودن و پیرو ولایت فقیه بودن است

وی رمز موفقیت بسیج را علاوه بر مردمی بودن آن پیرو ولایت فقیه بودن عنوان کرد.
حسینی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص پیشرفت در راستای اقتصاد مقاومتی نیز بیان کرد: با توجه به تاکید رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی در این مرحله هم بسیج وارد شده است، سازندگی در بخش های محرومیت زدایی آغاز شده و همچنین با ایجاد اشتغال و استفاده از پتانسیل های موجود در سراسر استان ها امید است که بتوانیم به آنچه که مد نظر رهبری هستند و در شان ملت ایران است نیز دست یابیم که نمونه آن خروج از وابستگی به درآمدهای نفتی و رشد و شکوفایی در اقتصادی پویا هستیم.

گزارش: نجمه خسروپرست
منبع: جوان
Share/Save/Bookmark