کد مطلب: 43943
 
دفاع مشروع حق ملت‌هاست/ مبارزه ارزشمند با تروریسم در عراق/ ماجرای کمک‌های آمریکا به داعش
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: تروریست‌ها با غرب همدست بوده و اهداف مشترکی دارند؛ دانشمندان هسته‌ای ما در فهرست سیاه شورای امنیت بوده و از یک طرف مورد هجمه قرار گرفتند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۱
دفاع مشروع حق ملت‌هاست/ مبارزه ارزشمند با تروریسم در عراق/ ماجرای کمک‌های آمریکا به داعش
 
به گزارش زاهدانه ، "سعید جلیلی" نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در حاشیه رونمایی از سند نقض حقوق بشر در انگلیس که به همت معاونت روابط بین‌‌الملل سازمان بسیج مستضعفین و مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آن‌چه که در جهان امروز شاهدیم،‌ نقض مکرر حقوق بشر از سوی برخی قدرت‌هاست که مدعی حقوق بشر هستند.
 
وی درباره اظهارات اخیر "جان بولتون" که به منظور ایران‌هراسی و تحریک اروپا و آمریکا علیه توان دفاعی و موشکی 2 هزار کیلومتری ایران صورت گرفته، گفت: آن چه که همه ملت‌ها آن را حق خود می‌دانند دفاع از حقوق مشروعی است که بر اساس آن از منافع خود دفاع کنند.
 
جلیلی درباره آزادسازی استان "دیالی" عراق و این که فرجام آزادسازی استان "نینوا" چه خواهد شد، افزود: هر آن‌چه در عراق برای مبارزه با تروریسم شکل می‌گیرد،‌ ارزشمند است.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی درباره پرتاب محموله‌های هوایی آمریکایی به داعش در مناطقی از جمله جلولا، اسعدیه، تکریت و فرودگاه موصل ادامه داد: این از همان رفتارهایی است که نشان از همدستی تروریست‌ها با قدرت‌هایی بوده که ادعای مبارزه با تروریسم دارند.
 
وی با اشاره به برخی حوادث ساختگی و مصنوعی در غرب برای تخریب چهره اسلام، تأکید کرد:‌ موج اسلام‌هراسی شکل گرفته به این دلیل است که آن‌ها از تمدن اسلامی هراس دارند و اسلام حرف‌های اساسی دارد که به جان انسان‌ها می‌نشیند و آن‌ها با حرکت‌های قابل تأمل از آن فرار می‌کنند.
 
جلیلی گفت: کسانی که مورد هجمه تروریست‌ها قرار گرفته‌اند، در جهان قابل مشاهده هستند و تروریست‌ها با غرب همدست بوده و اهداف مشترکی دارند. برای مثال دانشمندان هسته‌ای ما در فهرست سیاه شورای امنیت بوده و از یک طرف مورد هجمه قرار گرفتند.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حمایت از غرب از تروریست‌ها تأکید کرد: برای مثال در منطقه ما تروریست‌ها علیه منافع ملت‌ها اقدام می‌کنند و حزب‌الله هم هدف تروریست‌ها و هم هدف صهیونیست‌هاست.
 
وی درباره نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اظهار داشت: نامه‌ای که رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی مستقیماً‌ نوشتند و آن‌ها را مخاطب قرار دادند یک حرکت تمدنی بود و نشان از ویژگی‌های عظیم حقیقت و مفاهیم تعالی‌بخش دارد و این شروع ارزشمند صدای تمدن اسلامی است.
 
جلیلی تأکید کرد: مدعیان دروغین حقوق بشر با همه استعداد خود برای انکار حقوق انسان‌ها آمده‌اند و امروز یکی از کشورهایی که در صدر ناقضین حقوق بشر بوده بریتانیا است که به چپاول حقوق ملت‌ها می‌پردازد؛ در منطقه ما امروز هر رژیمی که از حقوق بشر و دموکراسی فاصله دارد، هم‌پیمان غرب و آمریکاست و آن چه که در فرانسه شکل گرفت یک سناریو و یک برنامه طراحی شده بود.
 
وی در پایان درباره اظهار نظر برخی مسئولان غربی درباره نقض حقوق بشر و سخنان که "صادق خرازی" در مناظره برنامه "نگاه یک"، خاطر نشان کرد: به هر حال حقوق بشر تعریف و منطق مشخص دارد و درباره مصاحبه "خرازی" من مصاحبه را ندیدم، اما مطلبی که ذکر شده، کذب محض است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark