کد مطلب: 63076
 
مردم در کشور نقش کلیدی دارند؛
پیروزی انقلاب اسلامی تحقق مردم‌سالاری دینی
در سال ۵۷ با پیروزی انقلاب اسلامی تحقق مردم‌سالاری دینی در کشور ما ایران رقم خورد این به معنی این است که مردم در اداره امور کشور نقش کلیدی را دارند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۴
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ تحقق مردم‌سالاری دینی در کشور ما ایران است این به معنی این است که مردم صاحبان نظام هستند و در اداره امور کشور نقش کلیدی را دارند.

این مهم در قانون اساسی هم از جمله در اصول ۳۶ و ۵۷ وارد شده است به حمدالله پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ما انتخابات متعددی را در کشور برگزار کردیم که نشان‌دهندهٔ اعتماد مردم به جمهوری اسلامی و اتکای جمهوری اسلامی به مردم است چند نکته در مورد انتخابات که ما در پیش رو داریم.

باید ببینیم دشمن ما چه می‌خواهد باید بر خلاف حرکت دشمن حرکت کنیم دشمن امروز می‌خواهد مردم در انتخابات حضور کم‌رنگی داشته باشد پس نشان می‌دهد حضور پررنگ مردم در انتخابات دشمن را ذلیل خار و عصبانی می‌کند پس تمام تلاش دشمن در این است که در فضای مجازی ماهواره و در اینترنت که مردم در انتخابات حضورشان کم‌رنگ باشد.

ملت مثل گذشته باید این بصیرت را داشته باشد که با حضور پرشور در انتخابات مشت محکمی بر دهان استکبار و ایادی استکبار بزند و آنها را شکست بدهد و این که شرکت در انتخابات یک فرضیه یک عمل واجب است و ما همه به‌حکم عقل و شرع باید در انتخابات شرکت کنیم.

حضور مردم در انتخابات نشان از هم‌بستگی است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد رنجبر مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه ویژه مقاومت بسیج زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: اصل حضور مردم در انتخابات خیلی مهم است؛ چون وقتی مشارکت عمومی را ما در سطح جامعه در انتخابات داشته باشیم نشان می‌دهد که این ملت حضور مردم در انتخابات
انتخابات یک وظیفهٔ ملی است؛ چون زنده‌بودن جامعه به شرکت در این کار مهم و خطیر است
هم‌بستگی و وحدت را در کشور نشان می‌دهد خود این همبستگی به کشور مصونیت می‌دهد؛ یعنی دشمن از اختلاف و تفرقه سود می‌برد.

وی ادامه داد: اما وقتی باید ملت یکپارچه همدست و همراه مواجه شود به آن ملت دیگر نمی‌تواند نظر برداشته باشد نمی‌تواند نفوذ خود را انجام دهد شکست می‌خورد پس حضور در صحنهٔ انتخابات همان‌طور که برای ما مهم است. برای دشمن هم مهم است برای ازاین‌جهت مهم است که موجب وحدت ما همدلی ما نشاط ما و قدرت ما می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه ویژه مقاومت بسیج زاهدان تصریح کرد: برای دشمن هم مهم است که اگر ما شرکت نکنیم دشمن برنده می‌شود پس دشمن مایل است که ما در انتخابات شرکت نکنیم و دچار تفرقه بشویم اینکه حضور ما در انتخابات موجب طراوت نشاط و قدرت جامعه می‌شود.

وی افزود: پس این یک وظیفهٔ ملی است؛ چون زنده‌بودن جامعه به شرکت در این کار مهم و خطیر است انتخابات مجلس یعنی شرکت در امر مهم قانون‌گذاری‌ها قوانین ها جامعهٔ خودمان را بر اساس دستورات دینی اما با انتخاب مردم به این معنا که ما نمایندگانی را انتخاب بکنیم که در مجلس دستور خداوند را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد رنجبر تشریح کرد: انتخابات را نباید ما فقط یک پدیدهٔ سیاسی نگاه بکنیم؛ بلکه با انتخابات مردم ما نشان می‌دهند که زنده و حاضر هستند اصلاً حق خودشان را به کرسی می‌نشانند؛ یعنی شرکت در انتخابات حق است علاوه بر این که تکلیف است حق نیز است.

وی ادامه داد: هر کس دنبال این است که این حقش را در جامعه به دست بیاورد توانایی و اقتدار کشور خود را نشان بدهد؛ یعنی آن حقی که قانون مشخص کرده است با شرکت در انتخابات به دست میاید.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه ویژه مقاومت بسیج زاهدان مطرح کرد: انتخابات نماد هدیهٔ الهی به ماست خداوند متعال بر ما منت گذاشته در کشور ما این حرکت اسلامی با تکیه در حرکت مردم شروع شده و انتخابات نماد این حرکت است باید ما قدر بدانیم و با شرکتمان و تحقق
هر کس به سرنوشت خودش و به سرنوشت جامعه خودش اهمیت قائل است باید در انتخابات شرکت کند
وظیفه باید از روی مطالعه باشد آنهایی که شایسته هستند را باید از روی تحقیق و مطالعه انتخاب کنیم و رأی بدهیم پس انتخابات خیلی مهم است.

وی افزود: این است که هر کس به سرنوشت خودش و به سرنوشت جامعه خودش اهمیت قائل است باید در انتخابات شرکت کند؛ چون این حضور مردم در انتخابات انتخاب سرنوشت است ما سرنوشت خودمان را با این کاغذ رأی انتخاب می‌کنیم و ما انتخاباتی داریم که توسط مردم که در صندوق‌های رأی به‌عنوان حاضر و کسانی که دست‌درکاران انجام انتخابات هستند مردم صورت می‌گیرد و این خیلی موضوع ارزشمندی است که به او بها بدهیم.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد رنجبر گفت: پشتوانهٔ نظام، دولت و شرکت‌کنندگان یعنی وقتی حضور مردم در انتخابات قوی پر شور و با مشارکت بالا باشد کشور ما در عرصهٔ بین‌المللی از لحاظ اقتصادی سیاسی و نظامی از بابت موضوعات فرهنگی و مواردی که دوست و مجلس به آن نیاز دارد قدرت می‌گیرد مسئلهٔ اول شرکت پر شور و قوی و با مشارکت بالا در انتخابات هست و مسئلهٔ بعدی این است که ما باید فکر و تحقیق بکنیم تا فردی صالح کارآمد و توانمند را به مجلس بفرستیم.

وی ادامه داد: حضور مردم در انتخابات یک احساس مسئولیتی است در برابر آزمون‌های خداوند اعدای دین است که هم از لحاظ شرعی هم انسانی هم سیاسی و هم ملی بر عهدهٔ ملت است و راه عبور ما از مشکلات از این معبر انتخابات می‌گذرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه ویژه مقاومت بسیج زاهدان اظهار کرد: حضور قوی ما در انتخابات باعث می‌شود که ما بتوانیم قوی‌تر بشویم در موضوع شرکت در انتخابات پر شور و قوی باعث امنیت می‌شود دشمن در برنامه‌های خود شکست می‌خورد.

وی افزود: دشمن وقتی ببیند شرکت مردم قوی است عقب‌نشینی می‌کند اگر حضور مردم کم‌رنگ باشد دشمن جلو می‌آید این موضوع باید با دستان خودمان حل بشود کس دیگری خیر خانه ما نیست و نمی‌تواند مشکلات ما را حل کند و این مسئله مؤثر در انتخابات می‌گذرد که نظام ما متکی در انتخابات است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark