کد مطلب: 62697
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:
مسئولین و مردم هوشیاری خود را در جهت وحدت و امنیت پایدار حفظ کنند
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر دشمنان میهن اسلامی تلاش بر ایجاد ناامنی و ضربه واردکردن به امنیت کشور دارند.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۰
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی بیان کرد: آزادگان سرافراز سال‌ها در اسارتگاه‌ها مقاومت کردند و در هفته گذشته طی جلسه‌ای با جمعی از این عزیزان نکته‌ای عنوان کردم آن هم اینکه چه چیزی سبب شد تا بتوانند در چنگال رژیم بعث با همه شکنجه‌ها ایستادگی و مقاومت کنند.

وی ادامه داد: ایمان، حریت و آزادمردی و نیز عزت و شخصیت آن‌ها باعث شده روحیه مقاومت در آن‌ها ایجاد و اجازه نمی‌دهد سر در برابر ظلم خم کنند و شکست‌ناپذیر می‌شوند.

امام‌جمعه زاهدان افزود: حریت و عزت کلیدواژه‌های امام حسین (ع) در جریان عاشوراست و اگر انسان آزاد باشد از قیدوبند دنیا رها خواهد شد و آیا یک آزادمرد پیدا نمی‌شود که قید بند دنیا را رها کند که چنین انسانی در برابر هیچ‌چیز سر فرود نمی‌آورد و فقط در برابر خداوند متعال بندگی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: آزادمردی انسان را به عزت، صبر و مقاومت می‌رساند و آزادگان سرافراز و رزمندگان ما از چنین شاخصه‌هایی برخوردار بودند و این نسخه درمانگر و شفابخش جامعه ماست و اگر می‌خواهیم موفق شده و به آرمان‌های انقلاب برسیم باید این روحیه را در خود تقویت کنیم.


دشمن همواره به دنبال التهاب‌آفرینی و خدشه واردکردن به امنیت است

محامی به حمله تروریستی در حرم شاه‌چراغ عنوان کرد: این واقعه از چند منظر قابل‌توجه است ابتدا اینکه باید توجه داشته باشیم دشمن دست از دشمنی بر نمی‌دارد و در این جهت همه نیروهای امنیتی و مردم باید هوشیار باشند و اینکه نیروهای امنیتی یا خادمان حرم به دفاع می‌پردازند جای تقدیر و تشکر دارد و همین ایمان و آزادگی سبب جان‌فشان است که فردی با دست‌خالی تروریست مسلح را دستگیر می‌کند که باز جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد:دشمن همواره به دنبال التهاب‌آفرینی و خدشه واردکردن به امنیت است ازاین‌جهت که امنیت پیش‌نیاز همه پیشرفت‌هاست و دشمن امنیت ما را نشانه گرفته و ما در سیستان و بلوچستان باید حواس خود را جمع کنیم چرا که گاهی تندروی‌ها از اطراف قضایا مانع فروکش‌کردن التهابات و ترمیم آن است و یا حتی بر اثر مطامع شخصی یا منافع دشمنان بیرونی به دنبال تشدید التهابات هستند که مردم و مسئولان باید در این جهت هوشیار باشند.

امام‌جمعه زاهدان تأکید کرد: اگر ناامنی در سیستان و بلوچستان ایجاد شود دود آن در چشم مردم استان خواهد رفت چرا که دیگرکسی حاضر به سرمایه‌گذاری در استان نیست و پروژه‌های عمرانی متوقف و حرکت رشد منطقه کند و به محرومیت تاریخی استان افزوده می‌شود و مردم ضرر می‌کنند.

محامی گفت: باید حواسمان باشد به اسم دفاع از حقوق مردم و به اسم طرف‌داری از یک قوم یا قبیله‌ای از مردم التهاب ایجاد نشود که در این صورت مردم متضرر خواهند شد.

امام‌جمعه زاهدان با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقام معظم رهبری در روز گذشته اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تحلیل جامعی از نقش ویژه سپاه پاسداران در دفاع از انقلاب اسلامی، حضور پر افتخار در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی، محرومیت‌زدایی و رسیدگی و کمک به مردم در حوادث و نیز حفظ امنیت ارائه کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: در ادامه مقام معظم رهبری به بیان چند توصیه پرداختند از جمله قدر دانستن دستاوردهای انقلاب بدون اینکه مغرور شویم چرا که ایشان با نگاه نافذ و چشمان بینا اوضاع و مسائل اجتماع را رصد و هشدار می‌دهند ازاین‌جهت که گاهی ما دچار آسیب می‌شویم و هنگام مواجهه با نقایص از کارهای انجام شده غافل می‌شویم و یا هنگام مواجهه با دستاوردها مغرور شده و راه نرفته را نمی‌بینیم و برای همین است که ایشان عنوان کردند نباید مغرور یا ناامید شویم چرا که در این شیب تند بخش زیادی از مسیر را گذرانده و نزدیک قله هستیم و جای مأیوس شدن و احساس خستگی نیست و مسئولان باید با تلاش شبانه‌روزی این مسیر را دنبال کنند.

وی گفت: مقام معظم رهبری هشدار می‌دهند که باید خود را حفظ کرده و تقوا را رعایت کنید و اگر می‌خواهید پاسدار انقلاب اسلامی باشید باید ابتدا پاسدار خود بوده و با تهذیب نفس خود را از شهوات حفظ کنید.

آیت‌الله محامی بیان کرد: مردم ما در سیستان و بلوچستان اهمیت این فرمایشات مقام معظم رهبری را به‌خوبی حس می‌کنند چه از نقش‌آفرینی سپاه در حوزه تأمین امنیت و محرومیت‌زدایی و چه توصیه‌های ایشان در راستای حفظ وحدت که امیدواریم توفیق داشته باشیم تا در این مسیر روشن گام برداریم.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark