کد مطلب: 62641
 
دبیر ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان مطرح کرد:
جزئیات ثبت‌نام پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم در سیستان و بلوچستان
دبیر ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان گفت: ثبت‌نام پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم الکترونیکی و حضوری آغاز شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۰
 
عباسعلی گلدوی در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: ثبت‌نام پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم به‌صورت الکترونیکی و حضوری است، اولیای دانش‌آموزان با مراجعه به سایت my.medu.ir اقدام به ثبت‌نام نمایند.

وی با بیان اینکه در این سایت محدوده اسکان را مشخص و پیش ثبت‌نام اولیه را انجام می‌دهند و بعد از آن در موعد مقرر برای ثبت‌نام در مدرسه حضور پیدا می‌کنند، ادامه داد: پیش ثبت‌نام پایه اول دبستان از یک خردادماه آغاز شده است، امسال پیش ثبت‌نام پایه اول از ۲۰ اردیبهشت آغاز شده که تا بخش‌نامه و فرایند اداری کار انجام شد طبق روال گذشته به‌صورت رسمی از یک خردادماه پیش ثبت‌نام آغاز شد.

دبیر ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش‌وپرورش استان تصریح کرد: ثبت‌نام مدارس تا زمانی که ظرفیت مدارس پر شود ادامه دارد بعضی از مدارس دارای متقاضی بیشتری است؛ ولی از نظر آموزش‌وپرورش بین مدارس فرقی وجود ندارد و در همه مدارس خدماتی که ارائه می‌شود به‌صورت یکسان است.

وی افزود: محدوده ثبت‌نام اولین چیزی است که در بحث ثبت‌نام باید رعایت شود هر فرد باید مدرسه محدوده خود را انتخاب کند، برای سهولت در امر ثبت‌نام برخی از مدارس پشتیبان مدارس خاص هستند به‌عنوان‌مثال مدرسه جابربن‌حیان به‌عنوان پشتیبان مدرسه علامه حلی در میدان فلسطین است نزدیک‌ترین مدرسه برای ثبت‌نام به مدرسه علامه حلی می‌شود.

وی اذعان کرد: در بحث متوسطه اول از یک تیرماه ثبت‌نام شروع شده و پیش ثبت‌نام پایه هفتم همچنان ادامه دارد و متوسطه دوم از ۱ مرداد ثبت‌نام شروع می‌شود؛ ولی در حال حاضر باید فرم‌های هدایت تحصیلی آماده شود این فرم‌های هدایت تحصیلی به‌صورت کشوری باید بارگذاری و رشته‌های دانش‌آموزان مشخص شود بعد از مشخص‌شدن رشته‌های دانش‌آموزان ثبت‌نام آغاز می‌شود.

در ثبت‌نام باید محدوده ثبت‌نام رعایت شود

گلدوی گفت: در بحث توازن رشته‌ای رشته‌های ریاضی و هنرآموز دارای متقاضی کمتر هستند و دانش‌آموزانی که در فرم هدایت تحصیلی متقاضی بودند به رشته‌های ریاضی و هنرآموز سوق داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تمام ثبت‌نام‌ها در ۳۱ مردادماه باید به اتمام برسد باتوجه‌به بافت و پراکندگی استان و بحث عشایری ثبت‌نام تا ۱۵ شهریور ادامه می‌یابد تا افرادی که در روستا‌های دورافتاده زندگی می‌کنند بتوانند ثبت‌نام کنند، به دنبال آن هستیم که بازمانده از تحصیل نداشته باشیم و حداکثر ثبت‌نام را انجام دهیم.

دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش‌وپرورش اداره کل استان عنوان کرد: محدوده ثبت‌نام بر اساس ظرفیت منطقه و ظرفیت مدرسه تکمیل می‌شود به‌عنوان‌مثال در بلوار جمهوری دو مدرسه در نزدیکی هم قرار دارند مدرسه بهشت دوره اول و دوره دوم با فضای بزرگ و روبروی آن مدرسه شهید راحتی است که توسط خیرین ساخته شده است و خیر راضی نمی‌شود که این مدرسه دو شیفت شود و از ظرفیت کلاس در صبح و بعدازظهر استفاده کنیم که این باعث ایجاد ازدحام بسیار زیادی در این مدرسه شده است درصورتی‌که مدرسه بهشت با همان شرایط کادر و خدمات است.

وی بیان کرد: بهترین ثبت‌نام در محدوده ثبت‌نام است به صورتی که هر دانش‌آموز بتواند پیاده تا مدرسه برود و برای اولیا این‌چنین ثبت نامی را پیشنهاد می‌کنیم؛ ولی برخی از اولیا تمایل دارند که در مدارسی که اسم و آوازه دارند و خاص‌تر شناخته شدند ثبت‌نام را انجام دهند و تقاضای بیشتری برای ثبت ایجاد می‌کند در نتیجه به‌اجبار باید محدوده ثبت‌نام بعضی از این مدارس را کوچک‌تر شود.

گلدوی ادامه داد: در بحث ثبت‌نام‌ها یک خلل قانونی وجود دارد در قولنامه‌های صوری که املاک صادر می‌کنند این قولنامه‌ها دارای کد رهگیری است و حتی صاحب‌خانه مالیات را پرداخت می‌کند تا دانش‌آموز ثبت‌نام شود که این امر باعث ایجاد اخلال در ثبت‌نام می‌شود.

هدف جامعه فرهنگی؛ آموزش، جلوگیری از ترک تحصیل و تکریم اولیا است


وی تصریح کرد: برای آموزش‌وپرورش تمام مدارس دارای صلاحیت هستند و همه معلمان بهترین هستم و برای ثبت‌نام مشکلی وجود ندارد، قبلاً مدارس نمونه را داشتیم که در مدارس پسران علی بن ابی‌طالب و ضمیری جزوه مدارس نمونه بودند برای دورشدن استرس از دانش‌آموزان مدارس نمونه تبدیل به مدارس هیئت‌امنایی شد؛ ولی باز هم اولیا تمایل به ثبت‌نام در مدرسه علی بن ابی‌طالب دارند این مدرسه برای پایه هفتم نهایتاً ۱۵۰ نفر ظرفیت دارد ولی ۷۰۰ نفر پیش ثبت‌نام در این پایه انجام شده است.

گلدوی بیان کرد: فشاری که از سمت اولیا برای ثبت‌نام در برخی مدارس ایجاد می‌شود تراکم ظرفیت کلاس‌های درسی را بالا می‌برد یک مدرسه تراکم کلاسی با ۳۵ نفر دارد و یک مدرسه کلاسی را با ۲۸ نفر دایر می‌کند و باید گفت که معلم‌ها در مدارس مختلف فرقی نمی‌کنند.

وی اذعان کرد: که خانواده‌ها حتماً در محدوده ثبت‌نام کنند هدف همه جامعه فرهنگی؛ آموزش، جلوگیری از ترک تحصیل و تکریم اولیا است، در تمام مدارس نظرسنجی و پی آر کد در تابلو اعلانات مخصوص والدین قرار دارد که می‌توانند وارد شوند و نظرسنجی را انجام دهند و با استفاده از شماره تماس‌هایی که در مدارس است و شماره تماس ۳۳۴۴۱۲۹۹ می‌توانند هرگونه اعتراض خود اطلاع دهند.

انتهای خبر/ https
Share/Save/Bookmark