کد مطلب: 38269
 
باید روابط فرهنگی دو کشور ایران و پاکستان ارتقا یابد
سرکنسول پاکستان در زاهدان گفت: با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی از سوی دو کشور روابط ایران و پاکستان قوی تر می شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۰
 
سرکنسول پاکستان در زاهدان
به گزارش زاهدانه ، طاهر محمود قریش روز دوشنبه ( 31 شهریور ) در دیدار با اصحاب رسانه در کنسولگری کشور پاکستان در زاهدان اظهار داشت: تلاش داریم با اعزام گروههای فرهنگی و هنری و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، مردم دو کشور بیش از پیش با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و مردم دو کشور بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم یکدیگر آشنا شوند.

سرکنسول پاکستان در زاهدان
وی اظهار داشت: در ارتقای روابط دو کشور در مرحله نخست شناخت لازم است زیرا دو طرف با داشتن شناخت می توانند همدیگر را بیشتر درک کنند.

سرکنسول پاکستان در زاهدان با بیان اینکه برای توسعه روابط دو کشور نیاز به مساعدت، کمک و راهنمایی اصحاب رسانه است از فعالان این عرصه در سیستان و بلوچستان خواست تعاملات خود را با کنسولگری قوی تر کنند.
سرکنسول پاکستان در زاهدان

وی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه های فرهنگی ، جشنواره غذا و موسیقی در دو کشور به آشنایی مردم با اداب و رسوم یکدیگر کمک زیادی می کند.

قریشی گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده با استاندار سیستان و بلوچستان قرار است هیات های فرهنگی هنری از پاکستان بزودی برای شناخت و تعامل بیشتر به این استان سفر کنند.

وی افزود: همچنین یک گروه فرهنگی با هدف معرفی سنت ازدواج در پاکستان شامل مراحل مختلف آن و اجرای موسیقی محلی به زاهدان سفر خواهد کرد.

وی اظهار داشت: کنگره پاسداشت علامه اقبال لاهوری بزودی از سوی کنسولگری پاکستان در زاهدان برگزار می شود که حضور عموم مردم در این مراسم آزاد است.

سرکنسول پاکستان در زاهدان با اشاره به برگزاری جشن انبه در هفته گذشته افزود: بزودی جشنواره معرفی میوه نارنگی که بیش از 200 نوع است و از میوه های کشور پاکستان می باشد را برگزار می کنیم .

قریشی افزود : با توجه به ارسال دعوتنامه رسمی محمدخان آچکزهی حکمران ایالت بلوچستان برای دیدار استاندار سیستان و بلوچستان ،در آینده نزدیک این دیدار در جهت تحکیم روابط دو کشور صورت خواهد گرفت .
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark