کد مطلب: 28807
 
سرکنسول کشور پاکستان در شهرستان زاهدان گفت :
تامین امنیت در مرز ایران و پاکستان نیاز به همکاری دو طرف دارد
طاهر محمد قریشی گفت : برای تامین امنیت در مرز دو کشور ایران و پاکستان دو کشور باید با هم همکاری نزدیک داشته باشند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۵
 
طاهر محمد قریشی
طاهر محمد قریشی در گفتگو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت : حوادث اخیری که منجر به شهادت چندین تن از سرباز ایران گشت موجب ناراحتی ما شد و ما این حادثه تروریستی را محکوم می کنیم و از خداوند متعال خواستاریم که روح آنها را در جوار بهترین رحمت ها جا دهد و به خانواده های داغدیده صبر جمیل عطا فرماید.

وی گفت: نباید اجازه داد تحرکات تروریستی اشرار و گروهک های تروریستی به روابط برادرانه فی ما بین دو کشور ضربه وارد کند . باید با همکاری و توجه کامل دو طرف از فعالیت گروهک ها که قصدشان ایجاد نا امنی در منطقه و آسیب رساندن به روابط دو کشور می باشد جلوگیری کرد.

سرکنسول پاکستان در زاهدان گفت : ایران کشور دوست و همسایه پاکستان است و در بسیاری از زمانها و موارد سخت دو کشور پشتیبان همدیگر بوده اند ، دو کشور دارای روابط پایدار با اشتراکات فرهنگی ، مذهبی و تاریخی بوده و همواره سعی داشته اند تا سطح همکاری های دوجانبه را افزایش دهند .

وی افزود : زمینه های بسیار خوبی در توسعه همکاری در عرصه های گوناگون به ویژه در حوزه انرژی و ساخت راه آهن ، برق ، ترانزیت کالا و خدمات بهداشتی بین دو کشور فراهم شده است . از جمله برگزاری نمایشگاه اکسپو پاکستان در کراچی
که هیات های تجاری از تهران و زاهدان در آن حضور یافته بودند و همچنین آقای کثرت رای رکورد دار پیاده روی در سطح جهان با پای پیاده از طریق مرز میرجاوه وارد ایران گردید و به مقصد مکه مکرمه سفر خود را ادامه داد.

طاهر محمود اذعان داشت : برپایی نمایشگاه های مشترک تجاری کمک شایانی به افزایش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور خواهد کرد و همچنین با برپایی نمایشگاه های فرهنگی و محصولات غذایی مردم دو کشور با فرهنگ و عقاید هم بیشتر آشنا خواهند شد.

وی افزود : در زمینه ورزش نیز دو کشور با برگزاری رقابت های ورزشی دوستانه موجب ارتقاء سطح ورزشی و محکمتر شدن روابط می شوند.

سرکنسول پاکستان در زاهدان در مورد خدمات کنسولگری پاکستان در زاهدان گفت : استانهای کرمان ، هرمزگان ، یزد و سیستان و بلوچستان در حوزه کاری این کنسولگری قرار دارند و این کنسولگری به اتباع پاکستان در امر صدور پاسپورت ، تائید مدارک ، ثبت تولد ، ثبت ازدواج اتباع پاکستانی با اتباع ایرانی ، انتقال اجساد اتباع پاکستانی که در استانهای مذکور فوت می شوند و مواردی از این قبیل خدمات ارائه می نماید و بر همین منوال این کنسولگری برای اتباع ایرانی ساکن در استانهای فوق ویزا صادر می نماید .

وی در مورد صدور ویزا و پاسپورت گفت : تعداد گذرنامه های صادره برای اتباع پاکستان در روز متفاوت است و دولت پاکستان به روابطش با ایران اهمیت ویژه ای قایل است لذا کنسولگری سعی می کند مسافرت اتباع ایران به پاکستان را در حد ممکن تسهیل نماید و در همین راستا کنسولگری برای برادران ایرانی صرفا با ارائه نامه اسپانسرشپ در ظرف یک روز کاری ویزا صادر می نماید و صدور ویزای تجاری نیز پس از ارائه نامه اسپانسرشپ ارسال شده توسط یک نفر تاجر پاکستانی در ظرف یک روز انجام می گیرد.

سرکنسول پاکستان در زاهدان در مورد روابط تجاری ایران و پاکستان اظهار داشت : این موضوع خیلی جالب است که روابط بین دو کشور از سطح خیلی ابتدایی آغاز و تا سطوح بالاتر و حتی اجرای پروژه های بزرگ تداوم یافته است و این روابط در عرصه های مختلف و در یک محیط دوستانه و توام با اعتماد وجود دارد.

به گزارش زاهدانه ، سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور یک هزارو 580 کیلومتر مرز آبی و خاکی با کشور پاکستان و افغانستان دارد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark