کد مطلب: 29385
 
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان:
وحدت یک نیاز انکارناپذیر است
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با تبریک سالروز میلاد نبی مکرم(ص) و هفته وحدت گفت: وحدت جوامع اسلامی به ویژه در شرایط حساس کنونی جهان یک نیاز واقعی و ضرورتی انکارناپذیر است.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۰۶
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان
 
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان

به گزارش زاهدانه ، مولوی ˈعبدالحمید اسماعیل زهیˈ در جمع نمازگزاران جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان افزود: دشمنان اسلام با استفاده از خلاء موجود و اختلاف مسلمانان، در امور داخلی کشورهای اسلامی همچون عراق، سوریه، بحرین، مصر و تونس دخالت می کنند.

وی گفت: مسلمانان باید اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند و با رعایت حق و حقوق یکدیگر به اخوت و برادری ادامه دهند، همه مسلمانان در چارچوب اسلام باید اختلاف را کنار بگذارند و در سختترین شکل ممکن یکدیگر را تحمل کنند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت با اشاره به ریشه قرآنی وحدت و تاکید بر آن در احادیث اسلامی افزود: وحدت بین مسلمانان نباید مقطعی و سیاسی باشد به ویژه اینکه در جهان امروز استکبار جهانی و قدرتهای بزرگ از بیداری اسلامی سخت در بیم و هراس هستند.

اسماعیل زهی با ابراز تاسف از اختلاف بین کشورهای اسلامی و دور شدن از اشتراکات قوی الهی گفت: مسلمانان باید دور هم جمع شده و بر اساس منافع جهان اسلام تصمیم گرفته و موضع خود را در برابر استکبار تقویت کنند.

خطیب جمعه اهل سنت در ادامه با اشاره به دوراندیشی امام خمینی(ره) در نامگذاری هفته وحدت افزود: به مردم هم استانی در سیستان و بلوچستان نیز خیرخواهانه عرض می کنم توسعه، امنیت پایدار، عزت و آبروی همه ما جملگی در گرو وحدت است.

مولوی اسماعیل زهی گفت: در شرایط سیاسی و اجتماعی کنونی کشور اعتدال نیاز اساسی جامعه است و خوشبختانه در سایه دوراندیشی رهبر معظم انقلاب و با داشتن رییس جمهور اعتدالگرا با تکیه بر نقاط اشتراک و تقویت وحدت به راحتی بر مشکلات فائق خواهیم آمد.

مدیر حوزه دارالعلوم مسجد مکی اهل سنت زاهدان فرارسیدن هفته وحدت و ولادت نبی مکرم اسلام را به آحاد مسلمانان اعم از شیعه و سنی تبریک گفت.

 

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark