کد مطلب: 62675
 
امام‌جمعه موقت زاهدان:
استقلال و آزادی اجتماعی از جمله ارزش‌های اسلامی است
امام‌جمعه موقت زاهدان گفت: استقلال و آزادی اجتماعی از جمله ارزش‌های اسلامی است و خداوند انسان را آزاد خلق کرده است.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۰
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید خلیل حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بیان کرد: با رعایت تقوای الهی در مسیر انجام وظایف توفیق حاصل شود، حقوق بشر انسانی و کرامت انسانی در دنیا کشورهایی که ادعای حقوق بشر می‌کنند اولین آثار بمب‌های اتمی شیمیایی آنها بر روی مردم ژاپن، ویتنام و سوریه هنوز باقی است.

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با روز حقوق بشر انسانی و کرامت انسانی می‌فرمایند؛ استقلال و آزادی اجتماعی از جمله ارزش‌های اسلامی است اسلام تأکید فراوان دارد و خداوند به انسان این کرامت را داده است تا یک موجود آزاد خلق شود.


امام‌جمعه موقت زاهدان تشریح کرد: استقلال و آزادی تفضل حکومت بر مردم نیست و نمی‌تواند منت آزادی را بر مردم گذارد، هر چند که ما منت‌پذیر شهدا هستیم که با فداکاری آنان از تسلط بیگانگان توانستیم آزاد شویم، حکومت‌ها موظف به حفاظت و حراست با تمام وجود هستند.

وی افزود: آزادی نباید با ارزش‌های اخلاقی قانونی الهی حقوقی عمومی در تقابل باشد آزادی به این معنا نیست که هر زمین و هر فردی و هر لباس و پوششی که بخواهد بیرون بیاید در تقابل با بسیاری از ارزش‌ها باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی تشریح کرد: کرامت انسانی برای ما جایگاه بسیار بالایی دارد و در مقابل آن مسئول هستیم، اگر ارباب‌رجوعی مراجعه کرد باید کرامت شخصیت و حقوق او حفظ شود برخی از مسئولین وظایف اولیه خود را فراموش کردند؛ وضعیت خیابان‌ها نابسامان است چاله‌ها و شکاف در خیابان وجود دارد، در مناطق پایین‌شهر کمترین کار مثل جمع‌آوری زباله انجام نمی‌شود.

وی گفت: به‌عنوان یک شهروند استدعا می‌کنم که وظایف اولیه فراموش نشود مردم؛ ولی‌نعمت ما هستند و مسئولین باید بادقت بیشتری مراعات حفظ کرامت انسانی را کنند، در این نظام الهی که بیش از ۱۴۰۰ سال خون، مظلومیت، محرومیت، زندان و شکنجه را پشت سر گذاشته است اگر رفتن نامناسبی از سمت مسئولین دیده شود تأثیر مخرب و بدی خواهد گذاشت.

امام‌جمعه موقت زاهدان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از ثمرات انقلاب اسلامی و رهبر بیدار و هوشیار ما است از جمله خدمات این نهاد ایجاد بانک ژنتیک در کشور است کشور ایران ۱۱ برابر متوسط رشد در جهان از لحاظ علمی پیشرفت داشته است ما حرکت را آغاز کرده‌ایم و با شتاب پیش می‌رویم؛ ولی سال‌ها همچنان باید با شتاب روبه‌جلو حرکت کنیم تا عقب‌افتادگی‌ها جبران شود.

وی عنوان کرد: در ارتباط بااهمیت کار خبر و خبرنگاری خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان‌دادن واقعیت‌ها، پنهان‌کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیب‌های کوچک و انکار محسنات برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری دشمنان است که نمونه‌های آن را در اغتشاشات اخیر دیدیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: جوانان باید در شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن پیش‌گام باشند دشمنان انقلاب باانگیزه قوی با تحریف و دروغ‌پردازی در ارتباط با گذشته سعی در تقدس‌بخشی و افرادی مانند رضاخان و خاندان پهلوی دارند و از پول و تمام امکانات در این راه استفاده می‌کنند آنان رهزنان فکر و عقیده هستند، نباید حقیقت را از دشمنان و پیاده‌نظام آنها شنید باید خبرها را از مراکز خبری کشور دریافت کنیم برای دشمنان اولین و بزرگ‌ترین مصلحت خودشان است و هیچگاه خیرخواه ما نخواهند بود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark