کد مطلب: 41362
 
مشمولان تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها و مراکز عالی مشخص شدند
با تصویب مجلس تحصیل ایثارگران، رزمندگان، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری در دانشگاه‌ها و مراکز اموزش عالی و موسسات پژوهشی رایگان شد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۴
مشمولان تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها و مراکز عالی مشخص شدند
 
به گزارش زاهدانه ، نمایندگان در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ماده الحاقی 27 این طرح را بررسی و تصویب کردند.
 
بر این اساس تحصیل ایثارگران، رزمندگان، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری و مشمولان بند (ک) ماده (۲۰) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی رایگان است.

هزینه‌های مربوط به دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌های علمی – کاربردی و دوره‌های شبانه و همچنین مراکز آموزشی و پژوهشی غیر دولتی از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای هر نیمسال تحصیلی از محل اعتبارات پیش بینی شده در قانون بودجه سنواتی پرداخت می‌شود. کمک هزینه تحصیلی اعم از شهریه ثابت و متغیر پرداختی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به ایثارگران، رزمندگان و افراد مشمول خانواده آن‌ها که در واحدهای بین‌الملل داخل یا خارج دانشگاه‌های دولتی و یا غیر دولتی پذیرفته می‌شوند.

معادل شهریه پرداختی به پذیرفته شدگان رشته‌ها و مقاطع مشابه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای دانشگاهی داخلی، تعیین و پرداخت می‌گردد و باقی مانده شهریه توسط دانشجو اعم از ایثارگر یا خانواده وی تأمین و پرداخت می‌شود.  
 
آیین‌نامه اجرائی این ماده ظرف دو ماه از تاریخ تصویب این قانون به‌ پیشنهاد دستگاه‌های اجرائی ذی‌ربط با تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به‌ تصویب هیأت وزیران می‌رسد.  
 
این ماده با 138 رای موافق، 15 رای مخالف و 12 رای ممتنع به تصویب رسید.
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark