کد مطلب: 33712
 
راه‌اندازی نخستین کلینیک تشخیص اختلالات تکاملی کودکان در زاهدان
پیرو اجرای برنامه غربالگری اختلالات تکاملی از ابتدای سال ۹۲ در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه، کلینیک تشخیصی اختلالات تکاملی در مرکز بهداشتی و درمانی امیرالمومنین زاهدان افتتاح شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۵
راه‌اندازی نخستین کلینیک تشخیص اختلالات تکاملی کودکان در زاهدان
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با راه‌اندازی مرکز تشخیص اختلالات تکاملی کودکان، به طور قطع سلامت کودکان مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.

رضا کیانی توجه به رشد جسمی کودکان را لازمه تامین سلامت آنها عنوان کرد و افزود: با تاکید و توجه وزارت بهداشت به اهمیت رشد جسمی در کودکان طی سال‌های اخیر، خوشبختانه امروزه توجه به وضعیت تکامل کودکان نیز مورد اهمیت قرار گرفته است.

وی، هدف از راه‌اندازی این کلینیک را تشخیص زود هنگام اختلالات تکاملی در کودکان برشمرد و بیان کرد: تمامی کودکان زیر 8 سالی که پس از انجام تست‌های غربالگری در مراکز بهداشتی و درمانی دارای اختلالات تکاملی هستند، به منظور تشخیص قطعی به این مرکز معرفی خواهند شد.

معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مرکز با انجام تست تشخیصی”بیلی“ قابلیت شناخت اختلالات حرکتی، شناختی، گفتاری، اجتماعی میسر می‌شود.

این کلینیک که در مرکز بهداشتی درمانی امیرالمومنین (ع) زاهدان راه‌اندازی شده است با حضور دو ماما در ساعت اداری آماده خدمات رسانی به کودکان دارای اختلالات تکاملی است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark