کد مطلب: 62124
 
وقتی میزان رای ملت است؛
۱۲ فروردین جریان انقلاب اسلامی را تکمیل کرد
۱۲ فروردین در واقع جریان پرشور انقلاب مردم به رهبری امام خمینی (ره) در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ را تکمیل کرد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۷
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و امام خمینی (ره) در همان آغازین روز‌های پیروزی انقلاب دولت موقت را موظف به برگزاری همه پرسی کردند و رفراندوم جمهوری اسلامی از ساعت ۸ صبح روز ۱۰ فروردین ماه ۱۳۵۸ در داخل و خارج کشور آغاز و بنا به روایت صادق طباطبایی از روز اول انتخابات ازدحام جمعیت برای شرکت در همه پرسی به حدی بود که پیش از غروب ۱۰ فروردین ۵۸ امام خمینی (ره) دستور به تمدید زمان برگزاری انتخابات دادند.

یوم الله ۱۲ فروردین سالروز تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، روز تجلی حکومت عدل الهی و روز غرور و سربلندی ملت مسلمان ایران است.

در چنین روز عظیم و سرنوشت‌سازی، مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی با حضور پرشور و آگاهانه و رأی و انتخاب قاطع خود، ارکان انقلاب و نظام نوپای اسلامی را تحکیم بخشیده و طومار ظلم و استبداد رژیم ستمشاهی را برچیدند و برگ زرینی در تارک درخشان و تابناک مجاهدت‌های ملت بزرگ و ظلم ستیز ایران جاودانه ساختند.

جمهوری اسلامی با نفی نظام‌های سیاسی مسلط بر دنیا، الگویی جدید و شیوه‌ای نوین از حکومت‌داری را به جهانیان ارائه کرد.

امروز با گذشت بیش از چهار دهه از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، آنچه که بیش از همه مستکبران و دشمنان این ملت و نظام را دچار وحشت و هراس ساخته، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های روزافزون این نظام الهی است.

در طول این ۳۲ سال، با غلبه بر انواع چالش‌ها و توطئه‌های طراحی شده دشمنان و معاندان، پویا و بالنده‌تر از همیشه، راه پرفروغ خود را ا دامه داده و با طنین انداز کردن موج بیداری جهانی و مقاومت و‌ایستادگی ملت‌های حق طلب و آزادی خواه در برابر سلطه طلبی‌ها و سیاست‌های شیطانی آمریکا و هم پیمانانش، ظرفیت‌های بالقوه انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها را شکوفا ساخته و زمینه را برای معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوی جهانی حکومت اسلامی فراهم کرده است.

روز ۱۲ فروردین ایجاد زمینه‌ای برای انقلاب‌های دیگر در جهان

حسن فضلی، کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز با بیان این که روز ۱۲ فروردین روز تجلی اراده ملت و استقرار نظام مبتنی بر دین است، بیان کرد: این روز در سال ۱۳۵۸ با رای بیش از ۹۸ درصدی مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داد که مردم‌سالاری در این نظام بی‌نظیر است و همچنین نشان داد که دین در عرصه زندگی مردم حضوری چشمگیر دارد.

وی افزود: در روز ۱۲ فروردین نظام متولد شده که نوراسلام را بار دیگر نه فقط در ایران اسلامی بلکه در سراسر جهان متجلی ساخت و براساس شعار اصلی انقلاب یعنی استقلال آزادی، جمهوری اسلامی که تمامی ایرانیان آزاد و مسلمانان در طول مبارزه در همه جای ایران فریاد کشیده بودند و حکومتی را پایه‌ریزی کردند که عدالت اسلامی از هدف‌های بالای آن بود.

فضلی با بیان این که وفاداری مردم به رهبر دینی یکی از پیام‌های دیگر روز ۱۲ فروردین است، ادامه داد: امام راحل (ره) فرمودند: جمهوری اسلامی، نه کلمه زیاد و نه یک کلمه کم، که بیشتر قریب به اتفاق مردم به آن رأی دادند که این موضوع، پیوند مستحکم رهبر و ملت را نشان داد.

این کارشناس سیاسی تشریح کرد: روز جمهوری اسلامی ایران فقط اراده ملت را بر سرنوشت خود به اثبات رساند و برای آنان استقلال آزادی را به ارمغان آورد.

وی گفت: روز ۱۲ فروردین، بارقه‌ امیدی در دل مسلمانان و پیروان ادیان دیگر است و زمینه را برای انقلاب‌های دیگر در جهان ایجاد کرد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark