کد مطلب: 62644
 
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان:
دامپزشکی بر کشتار دام در ایام تاسوعا و عاشورا نظارت می‌کند
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: دامپزشکی استان با ۴۲ اکیپ ثابت و سیار بر ذبح دام در تاسوعا و عاشورا نظارت می‌کند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۷
 
غلامرضا سرگزی، در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: دامپزشکی استان با ۴۲ اکیپ ثابت و سیار و با همراهی ۲۱ دامپزشک، ۴۱ ناظر بهداشتی و ۱۲ ناظر شرعی بر کشتار دام قربانی جهت تهیه نذورات در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نظارت شرعی و بهداشتی خواهند کرد و در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت عزاداران در استان ساماندهی شده است.

وی افزود: توصیه می‌شود به منظور رعایت شرایط بهداشتی و اجتماعی، هیئت‌های مذهبی، خیرین و شهروندان دام خود را از میادین و مکان‌های مجاز عرضه دام زنده تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

از تماس مستقیم با خون دام جدا خودداری شود

مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد: عزاداران از کشتار دام در مکان‌های عمومی و مسیر تردد دسته‌های عزادارای، خودداری و کشتار را در کشتارگاه‌های دام انجام دهند و از تماس مستقیم با خون دام که می‌تواند منشأء بیماری‌هایی از جمله تب کریمه کنگو، تب مالت و سایر عفونت‌های میکروبی باشد جدا خودداری کنند.

وی ادامه داد: هیأت‌ها و افراد برای از بین بردن احتمالی برخی از عوامل بیماری‌های زای دامی، از جمله عوامل بیماری تب کریمه کنگو و تب مالت، لاشه دام ذبح شده به صورت کامل حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و از قطعه‌بندی گوشت تازه بلافاصله بعد از کشتار بدون رعایت مدت زمان مزبور جداً خودداری نمایید.

سرگزی تشریح کرد: ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و شماره چهار رقمی ۱۵۱۲ برای ارتباطات مردمی به منظور انجام بازرسی‌های بهداشتی و شرعی و تأیید سلامت لاشه و آلایش و ارائه مشاوره فعال هستند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark