کد مطلب: 62581
 
رئیس حوزه علمیه زاهدان:
ضد بشری‌ترین رژیم دنیا رژیم متحده آمریکا است
رئیس حوزه علمیه زاهدان گفت: ضد بشری‌ترین رژیم دنیا رژیم متحده آمریکا است که در ساخت و استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی منعی ندارند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۳
 
حجت‌الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: بدون مبالغه ضد بشری‌ترین رژیم دنیا رژیم متحده آمریکا است، کشوری که به دلیل نفوذ صهیونیست‌ها در آن بسیار ضد بشر هستند افرادی که فقط خود را انسان می‌دانند و سایر انسان‌ها را به شکل انسان می‌پندارند، لذا صهیونیست‌ها کشتن سایر انسان‌ها را برای خود جایز و مباح می‌دانند.

وی با بیان اینکه ساخت و استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی چه میکروبی و چه اتمی برای آمریکا هیچ منعی ندارد، ادامه داد: حقوق بشری که این‌ها ادعا می‌کنند در حقیقت حقوق یهود است، حقوق انسان‌ها نیست و سابقهٔ آمریکا این را نشان داده است، مثل زمانی که در ژاپن دو شهر هیروشیما و ناکازاکی را به ظالمانه‌ترین وجه بمب باران اتمی کرد و ده‌ها هزار فرد را به خاکستر تبدیل کرد.

رئیس حوزه علمیه زاهدان اذعان کرد: ده‌ها و بلکه صد‌ها بمب اتمی را در ذرات خانه‌ها نگهداری می‌کند و این دم از حقوق بشر زدن یک طنز مضحک است، فرقی نمی‌کند، چه کسی در آمریکا رئیس‌جمهور است، زن یا مرد، سیاه‌پوست یا سفیدپوست، جمهوری‌خواه یا دموکرات باشد هیچ فرقی برای سایر انسان‌ها نمی‌کند آن‌ها کار خود را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه آثار سلاح‌های میکروبی و شیمیایی به‌گونه‌ای نیست که فقط در همان لحظه آسیب بزند و باعث کشتار مردم شود، آثار این سلاح‌ها ده‌ها سال بعد از لحاظ زیست‌محیطی همچنان باقی می‌ماند، افزود: در ژاپن ده‌ها سال بعد از بمباران کودکان ناقص‌الخلقه به وجود آمدند یا در عراق بر اثر سلاح‌های که از اورانیوم خفیف شده استفاده کردند و در برخی از شهر‌ها نوزادان عجیب و الخلقه به وجود آمدند.

حجت‌الاسلام ابطحی مطرح کرد: آن‌ها واهمه‌ای برای استفاده از این سلاح‌ها ندارند به‌عنوان‌مثال جنگ روسیه و اوکراین اتفاق افتاد، به آزمایشگاه‌های که آمریکایی‌ها انواع و اقسام سلاح‌های میکروبی و شیمیایی را در حال ساخت و امتحان بودند دست پیدا کردند.

وی تشریح کرد: بیماری‌های نوظهور نیز کار آمریکا و صهیونیست‌هایی که در رژیم آمریکا نفوذ دارند است و اگر جهان بشریت با آن‌ها مقابله نکند روزبه‌روز پیش می‌روند، آن‌ها موجودات بسیار خطرناکی هستند که خداوند انسان‌ها را از شر آنان حفظ کند.

رئیس حوزه علمیه زاهدان خاطرنشان کرد: چون دشمن به‌خصوص در زمان جنگ تحمیلی از این سلاح‌ها استفاده کرد مجوز و دلیل نمی‌شود که ما هم مرتکب چنین جنایت‌هایی شویم و کشتن انسان‌های بی‌گناه مثل کودکان، زن‌ها، سالمندان و افرادی که در جنگ هیچ نقشی ندارند.

وی گفت: استفاده از این سلاح‌های کشتارجمعی نه انسانی است نه اسلامی است، اسلام به‌هیچ‌وجه به ما اجازه نمی‌دهد هر کاری که دشمن کرد ما نیز انجام دهیم؛ مثلاً تکویری‌ها بمب به خود می‌بندند و در بین جمعیت شیعه‌ها منفجر می‌کنند، فرقی هم برای آنان نمی‌کند که زن، مرد، بچه باشد برای آن‌ها فرقی نمی‌کند و این مجوزی نمی‌شود که ما هم همین کار را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام ابطحی تشریح کرد: اگر روزی صد شهید به این نحو از دست دهیم، دین، مذهب و اهل‌بیت هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد که ما نیز همچین کاری را انجام دهیم و چنین جنایتی را مرتکب شویم، اسلام همچنین اجازه‌ای را به ما نمی‌دهد، امیدواریم جهان بشریت از نظر عقل و تمدن پیشرفت کند و تمدن اسلامی در جهان‌گسترش یابد تا این مسائل خودبه‌خود برطرف شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark