کد مطلب: 62996
 
جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی ایران؛
جایگاه پویانمایی و نمایش عروسکی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شود
رویداد ملی پویانمایی فرصتی برای احیای جایگاه پویانمایی و نمایش عروسکی در رسانه‌های سیستان و بلوچستان می‌شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۲
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی ایران، جشنواره‌ای برای کشف استعدادهای جدید، تبادل فکر و آموزش علاقه‌مندان به پویانمایی و برنامه‌های عروسکی است.

 جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی ایران از ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه، با برنامه‌های متنوع و مختلف با حضور گروه‌های نمایش عروسکی از سراسر کشور در زاهدان برگزار خواهد شد.

 این جشنواره فرصتی است تا پس از سال‌ها سیستان و بلوچستان میزبان این رویداد هنری و رسانه‌ای باشد این یک اتفاق ویژه است؛ زیرا ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی این استان به‌خوبی روایت نشده است.

 رویداد ملی پویانمایی باعث احیای جایگاه پویانمایی و نمایش عروسکی در رسانه باتوجه‌به
در سومین جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشارکت و نقش بسیار پررنگی دارد
ظرفیت‌های غنی فرهنگی استان می‌شود ما شرایط بسیار خوب فرهنگی برای فعالیت در این حوزه دارد نگاه ما فرهنگی و تلاش ما این است که جوانان و نوجوان خلاقیت و نوآوری خودشان را در این جشنواره متبلور کنند.
 
 حضور عروسک‌های غول‌پیکر در سیستان و بلوچستان

 محمدرضا سالاری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در سومین جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشارکت و نقش بسیار پررنگی دارد کارناوال عروسکی، عروسک‌های غول‌پیکر از سایر استان‌های کشور به سیستان و بلوچستان آورده می‌شود تا شاهد نمایش بسیار خوبی در این جشنواره باشیم.

 وی ادامه داد: حضور تماشاخانه سیار در قالب تریلی با ایجاد وضعیت سمعی، بصری و قابلیت ویدئو وال در حاشیه این جشنواره حضور پیدا می‌کند تا با اجرای نمایش در گوشه‌گوشه این استان از این نمایش‌ها بهترین بهره را ببرند.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد: در جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی ایران برنامه‌ریزی شده است تا با استفاده از ظرفیت بومی و شهرستانی کارگاه‌های سفالگری، نقاشی، بازی و سرگرمی طراحی چهره برپا شود.
 
 اکران پویانمایی بچه زرنگ برای کودکان حاشیه شهر
 وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان
با استفاده از ظرفیت بومی و شهرستانی کارگاه‌های سفالگری، نقاشی، بازی و سرگرمی طراحی چهره برپا می‌‌شود.
و نوجوانان پای‌کار آمده است تا با پویانمایی بچه زرنگ هویت پوشالی که دشمنان با شخصیت‌های ابر قهرمانی ایجاد کردند را از بین ببرد و با این نمایش کوتاهی‌هایی که در زمینه هویت‌سازی در پویانمایی بوده است پوشش داده شود و هویت‌سازی کودکان با این پویانمایی تغییر پیدا کند.

 سالاری تشریح کرد: از ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه در سینما هلال زاهدان برای کودکان حاشیه شهر پویانمایی بچه زرنگ اکران خواهد شد.

 وی ادامه داد: از ۱۳ تا ۱۵ اسفند‌ماه جشنواره استانی نمایش در قالب تئاتر، عروسکی، نمایشنامه‌نویسی در سه بخش برگزار می‌شود همچنین جشنواره سرود در بین مراکز کل استان برگزار می‌شود آثار از سطح شهرستان‌ها در حال جمع‌آوری است و توسط داوران تهرانی منتخب این آثار و به مرحله ملی جشنواره راه پیدا کند.
 
 حضور تریلی سیار جشنواره ملی پویانمایی تا اول اسفندماه
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عنوان کرد: بعد از اختتامیه جشنواره ملی پویانمایی، تریلی سیار تا ۱ اسفندماه برنامه‌ریزی شده است که در ۱۲ محله حاشیه شهر اجرای نمایش عروسکی داشته باشد.

 وی افزود: از ۱۲ بهمن‌ماه قصه‌های انقلاب در قالب تئاتر سه‌نفره به‌صورت بسیار مفرح و شاد تا ۲۵ بهمن‌ماه به
با پویانمایی بچه زرنگ هویت پوشالی که دشمنان با شخصیت‌های ابر قهرمانی ایجاد کردند را از بین ببرد و با این نمایش کوتاهی‌هایی که در زمینه هویت‌سازی در پویانمایی بوده است پوشش داده شود
صحنه اجرا رفته و با زبان و بیانی کودکانه به‌صورت غیرمستقیم به‌وسیله فعالیت‌های فرهنگی و هنری به کودکان در زمینه انقلاب اسلامی آموزش می‌دهد.

 سالاری مطرح کرد: پیک‌های امید در مجموعه سیار با حضور در فضاهای مختلف برنامه‌های گوناگونی را برای کودکان ارائه می‌کند.

 وی ادامه داد: در ۳۲ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور کودکان و خانواده‌هایشان زنگ انقلاب زده شده و غرفه‌های دست‌ساز کودکان به عرصه نمایش گذاشته می‌شود همچنین در مراکز مختلف قالب و روایت انقلاب با زبان کودکانه به کودکان آموزش داده می‌شود.

گفتمان دفاع مقدس و مقاومت همواره موردتوجه است

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار کرد: گفتمان دفاع مقدس و مقاومت است یکی از موضوعاتی است که همواره موردتوجه این مجموعه بوده و به جهت گسترش و اشاعه فرهنگ، ایثار و شهادت در قالب کمیته کودک و نوجوان با همراهی بنیاد حفظ آثار از مجموعه نمایشی حفظ آثار دفاع مقدس زاهدان بازدید شده است.

 وی افزود: تقدیر از بانوان مجاهد است از برنامه‌های دیگر است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو سرمایه اصلی دارد یکی کودکان و نوجوانان دیگری مربیان با تخصص و مهارت در موضوعات ۶۲گانه در این راستا از سه بانوی انقلابی خواهر شهید، همسر جانباز و همسر شهید مدافع سلامت به جهت الگوسازی تقدیر و تشکر انجام می‌شود.

 سالاری در پایان گفت: در این ایام کتاب کودک با قلم نویسنده بومی سیستان و بلوچستان با تصویرگری بسیار مطلوب معرفی شده است تا بتوانیم اثرگذاری مطلوبی در حوزه کودک و نوجوانان سیستان و بلوچستان داشته باشیم.
 
 انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark