کد مطلب: 62319
 
اولویت فراموش شده مسئولان؛
خیابان‌های زاهدان تشنه آسفالت هستند
برخی از کوچه‌های و حتی خیابان‌های شهرزاهدان تشنه آسفالت هستند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۹
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، امروزه یکی از معضلات اساسی و زیرساختی در هر منطقه‌ای نبود آسفالت معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها است که می‌تواند موجبات نارضایتی بسیاری از شهروندان را نیز به همراه داشته باشد.

هرچند رسیدگی به وضعیت آسفالت هر نقطه‌ای از شهر را می‌تواند یکی از مهمترین اقدامات و وعده‌های شهرداری به مردم برشمرد.

وضعیت معابر شهری یکی از عوامل مؤثر بر کیفیت زندگی شهروندان همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

طی سال‌های اخیر مشکلات مربوط به آسفالت معابر شهری در بیشتر شهر‌ها، از جمله مسائلی بوده است که شهرداری‌ها با آن دست به گریبان بوده‌اند و در این میان شهر زاهدان، محلات و مناطق مختلف آن همانند دیگر نقاط، از کیفیت پایین معابر شهری و به طور خاص کیفیت آسفالت خیابان‌های اصلی و فرعی رنج می‌برد.

اما در این سال‌ها مشکلات متعددی دست به دست هم داده‌اند تا آسفالت خیابان‌ها و معابر کلان شهر زاهدان به یک معضل ناتمام و همیشگی تبدیل شده و روزبه روز به این مسأله افزوده می‌شود.

معابر شهر زاهدان از وضعیت نامناسب آسفالت و بهسازی رنج می‌برند و این موضوع مهم‌ترین معضل مرکز سیستان و بلوچستان است که داد ساکنین مناطق مختلف را درآورده است.

اکثر خیابان‌های سعدی دچار فرورفتگی یا شکستگی آسفالت با چاله‌های کوچک و بزرگ با تکه‌های آسفالت کنده شده از سطح زمین هستند که گا‌هاً مشکلاتی برای تردد عابر پیاده و رانندگان پیش می‌آورد.

خیلی از خیابان‌های مناطق شهر زاهدان بار‌ها برای اجرای طرح‌های گازرسانی، فاضلاب، آب، مخابرات و برق، حفاری شده که نوار حفاری یا بدون ترمیم ر‌ها شده و یا بدون زیرسازی به شکل غیر اصولی ترمیم شده است.

یکی از شهروندان زاهدانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برخی از کوچه‌های خیابان سعدی زاهدان اصلاً رنگ آسفالت را به خود ندیده‌اند، در برخی از کوچه‌ها هم آسفالت قدیمی کاملاً از بین رفته و اثری از آن نمانده است.

یکی دیگر از شهروندان با اشاره به ابراز گلایه به رانندگان تاکسی گفت: وسایل حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی‌های شهری به کوچه ما که واقع در خیابان سعدی است، خصوصاً هنگام بارندگی نمی‌آیند، چراکه کوچه و خیابان‌های محله آسفالت ندارد.

شهرکی، مدیرروابط عمومی شهرداری منطقه ۳ زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در ادامه تکمیل و ارتقاء خدمات عمرانی، بهبود و بهسازی کیفیت معابر سطح منطقه عملیات قیرپاشی و اجرای روکش آسفالت خیابان سعدی آغاز شده است.

وی افزود: این عملیات با هدف سهولت در تردد و تأمین رفاه حال شهروندان و در راستای کاهش مسائل و معضلات عمرانی در خیابان‌های سعدی آغاز شده است.

شهرکی گفت: شهرداری منطقه ۳ برای جلب رضایت شهروندان تمامی خیابان‌ها و معابری که نیاز به ترمیم و بهسازی دارند را با اولویت‌بندی لکه‌گیری و آسفالت می‌کنند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark