کد مطلب: 62607
 
امام‌جمعه موقت زاهدان:
حجاب مسئله سلیقه‌ای نیست، بلکه شرعی و قانونی است
مام‌جمعه موقت زاهدان گفت: خدای متعال در قرآن کریم حجاب را برای زنان و مردان فرض واجب قرار داده است و مسئله سلیقه‌ای نیست.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید خلیل حسینی در گفتگو با زاهدنیوز بیان کرد: حجاب و عفاف از مراعات اخلاقی ما در جامعه است واجباتی است که خدای متعال در قرآن کریم هم بر خانم‌ها هم بر آقایان فرض واجب قرار داده است مطلبی نیست که بخواهیم باسلیقه با آن برخورد کنیم.

وی افزود: صحبت در اندازه و معیار حجاب پوشیدگی که سلامت جامعه حاصل شود برای آن یک حداقل‌هایی وجود دارد برای خانم‌ها طبق آیه: «وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها» جز آنچه طبیعتاً پیدا است بقیه اعضا باید پوشیده باشد زمانی ممکن است پوششی باشد؛ ولی شکل پوشش درست نباشد نامناسب باشد؛ مثلاً حجم بدن در معنای حجاب باید مستتر باشد.

امام‌جمعه موقت زاهدان اظهار کرد: حجاب و عفاف در خانواده‌ها نیز باید رعایت شود در خانواده‌هایی که فرزند دارند و افراد دیگری نیز با آن‌ها زندگی می‌کنند هم آقایان باید رعایت یک سری از مسائل را بکنند و هم خانم‌ها در پوشش خود مناسبت‌هایی را در نظر بگیرند و مراقبت بکنند به‌خصوص اگر فرزند نوجوان و کم سن و سالی دارند که ذهن آن‌ها کنجکاو نشود که خدای ناخواسته به راه‌های نامناسب کشیده شوند حجاب در خانواده با ویژگی‌هایی لازم است.

وی ادامه داد: حجاب در جامعه یک حق اجتماعی ایجاد می‌کند که قابل‌گذشت نیست نمی‌توان گفت که من اختیار خودم را دارم من انتخاب خود را دارم و می‌خواهم پوششم به همین شکل باشد.

حجاب برای آرامش روانی جامعه واجب است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی تشریح کرد: در خلوت خود هرگونه که دوست دارد می‌تواند حضور پیدا کند؛ ولی زمانی که در عرصه جامعه آمد آن حق‌الناس می‌شود حق جامعه و مردم را شامل می‌شود باید پوشش و حجاب رعایت شود تا آرامش روانی و آرامش جامعه بر هم نخورد این مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود نمی‌توان گفت که من اختیار خود را دارم ما اختیار خود را در صحنه خصوصی زندگی داریم در جامعه نمی‌توانیم هر آن گونه که دوست داریم حضور یابیم.

وی گفت: این حجاب و رعایت این موارد حتی برای آقایان نیز صدق می‌کند آقایان نیز با پوشش نامناسب نمی‌توانند بیرون از منزل بایستند آیا مردان می‌پسندند که همسر و ناموسشان زمانی که از خیابان عبور می‌کنند مردی با لباس نامناسب با پوشش درون منزل و لباسی بدن‌نما در انظار عمومی ظاهر شود؟ خیر، بنابراین لازم است این مسائل رعایت شود.

امام‌جمعه موقت زاهدان خاطرنشان کرد: رسانه نیز لازم است این موارد را رعایت کند و مسئله حجاب تنها برای مردم نیست، فرهیختگان جامعه و هنرمندان جامعه می‌توانند راهنمای مردم و افراد عادی جامعه باشند کسانی که دیده می‌شوند و مردم به آن‌ها کشش دارند و از آن‌ها طرف‌داری می‌کنند.

وی در پایان افزود: یک فرد برجسته، فوتبالیست معروف، هنرمند مشهور یا استاد دانشگاهی زباله‌ای را در خیابان بیندازد زشتی و ناپسند بودن آن کار بیشتر به چشم می‌آید باید در حرکات به‌گونه‌ای باشند که سرمشق مثبت باشند و آن‌ها را به خوبی‌ها، پاکیزگی‌ها، رعایت عفاف و حجاب بشناسیم.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark