کد مطلب: 61859
 
تراژدی تکراری و غم‌انگیز مردم کلان‌شهر ادامه دارد؛
هدر رفت عمر مردم زاهدان در صف‌های کیلومتری سوخت
مردم زاهدان زمان زیادی از وقت خود را در صف‌های کیلومتری سوخت سپری می‌کنند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۸
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، معضل تشکیل صف‌های طولانی سوخت در جایگاه‌های عرضه و انتظار بعضاً ساعتی مردم در این صفوف این روزها به اوج رسیده و معیشت مردم را با مشکل جدی مواجه کرده است.

بررسی‌های میدانی در جایگاه‌های بنزین در زاهدان نشان می‌دهد که برخی از پمپ‌های بنزین به دلیل اتمام سوخت تعطیل و مردم برای سوخت‌گیری در مقابل جایگاه‌های سوخت باقیمانده صف‌های طولانی تشکیل داده‌اند.

زمان زیادی از وقت مردم این منطقه در صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری سپری می‌شود و برخی از پمپ‌های بنزین نیز قبل از سوخت‌گیری همه خودروهای موجود در صف سوخت تمام می‌کنند.

کمبود سهمیه سوخت در جایگاه‌های کلان شهر زاهدان طی ماه‌های گذشته موجب ایجاد صف‌های بسیار طولانی و سردرگمی و نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است.

صف‌های طولانی، شلوغی، معطلی، ایستادن برای دقایق طولانی بخشی از مشکلاتی است که رانندگان در مواقع مراجعه به جایگاه‌های سوخت بنزین زاهدان در این مدت برای پرکردن مخزن خودرو خود با آن مواجه هستند.

به گفته برخی رانندگان برای سوخت‌گیری به ناچار باید سه تا چهار ساعت وقتشان را در این صف‌ها سپری کنند، این در حالیست که بازار قاچاق سوخت رونق زیادی گرفته و قاچاقچیان سوخت و سودجویان به شدت به تکاپو افتاده اند و برخی از مردم نیز به فروش سهمیه‌های نفت و بنزین خود رو آورده‌اند.

شماری از رانندگان از وجود صف‌های کیلومتری در جایگاه سوخت خیابان پرستار گلایه کردند و خواستار فکر چاره ای برای پایان دادن به این مشکل شدند.

اعلام۲۰۰ لیتر سهمیه فوق العاده و پیش از موعد نفت سفید

قربانعلی مردانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: سهمیه فوق العاده و پیش از موعد نفت سفید به میزان ۲۰۰ لیتر از ۲۱ دی ماه سال جاری همزمان با اعتبار سهمیه قبلی اعلام شده است.

وی با اشاره به افزایش توزیع بنزین و نفت گاز در منطقه زاهدان افزود: توزیع یک میلیون و ۹۶۲ هزار لیتری بنزین، افزایش یک میلیون و ۹۶ هزار لیتری توزیع نفتگاز و همچنین توزیع گازمایع به میزان هزار تن در دی‌ماه در مقایسه با آذرماه انجام شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان با اشاره به تامین نفت سفید برای اولین بار از طریق ریلی تصریح کرد: با توجه به سرمای شدید هوا و نیاز به سوخت‌رسانی سریع‌تر و نیز کافی نبودن توان انتقال سوخت از طریق نفتکش‌های جاده‌پیما، طرح ارسال نفت سفید از طریق ریل در دستور کار قرار گرفت و با آغاز این طرح انتقال نفت سفید شتاب بیشتری یافت.

مردانی گفت: از ابتدای این طرح تاکنون حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر نفت سفید در دو مرحله از طریق واگن به زاهدان ارسال شده و واگن‌های بیشتری نیز در حال بارگیری و ارسال به منطقه است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark