کد مطلب: 62307
 
اقدام شهرداری برای روان‌شدن ترافیک؛
ساخت ۴ تقاطع غیرهمسطح در زاهدان
چهار تقاطع غیرهمسطح به‌زودی در زاهدان ساخته می‌شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۳
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، تقاطع غیرهمسطح محل برخورد دو یا چند راه ارتباطی است وقتی هریک از این راه‌های ارتباطی در ارتفاع‌های مختلفی از سطح زمین ساخته شده باشند، به‌طوری که عبور و مرور یکدیگر را مختل نکنند در برابر این نوع تقاطع، تقاطع همسطح قرار دارد.

امروزه باتوجه‌به گسترش شهر‌ها و افزایش وسایل نقلیه و به‌منظور کاهش گره‌های ترافیکی، تبدیل تقاطع‌های همسطح به غیرهمسطح در کلان‌شهر زاهدان امری ضروری است.

افزایش روزافزون جمعیت و مالکیت وسایل نقلیه در زاهدان، موجب رشد سفر‌های درون‌شهری شده و باتوجه‌به محدودیت ظرفیت شبکه ارتباطی توسعه معابر امری اجتناب‌ناپذیر است.

در اکثر معابر شهری ظرفیت تقاطع‌ها تعیین‌کننده ظرفیت معابر هستند، به‌منظور کاهش تراکم ترافیک و روانی تردد معبر، برخی تقاطع‌ها طبق ضوابط و معیار‌هایی باید به تقاطع غیرهمسطح تبدیل شوند.

تقاطع غیرهمسطح، سیستمی است که اتصال خیابان‌های واقع در یک یا چند سطح مجزا را فراهم کرده و حرکت ترافیک بین دو یا چند خیابان یا بزرگراه را در تراز‌های مختلف مهیا می‌سازد.

ساخت ۴ تقاطع در زاهدان

عباس یعقوبی نیا، معاون امور عمرانی و زیربنایی شهرداری زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: به‌منظور روان‌سازی ترافیک در زاهدان و رفاه حال شهروندان ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح در ۴ تقاطع در حال انجام است.

وی افزود: تقاطع خیابان آزادی و بلوار کشاورز، تقاطع خیابان میرحسینی و شهید طباطبایی، تقاطع جانبازان و بهداشت و تقاطع خیابان دانشگاه ورودی میدان پاسداران در حال انجام است.

یعقوبی نیا گفت: شهرداری زاهدان و پیمانکاران زیرمجموعه حوزه مدیریت شهری نسبت به نصب تابلو‌ها و بنر‌های اطلاع‌رسانی در خصوص مشخصات طرح‌ها و برنامه زمان‌بندی اجرای آن در محل پروژه باهدف شفافیت از اطلاع‌رسانی به شهروندان اقدام می‌کند.

معاون امور عمرانی و زیربنایی شهرداری زاهدان گفت: تسهیل دسترسی و توسعه حمل‌ونقل به‌منظور کاهش گره‌های ترافیکی از موارد موردتوجه برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان است که در اولویت قرار دارد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark