کد مطلب: 56845
 
قطب علمی شدن دانشگاه سیستان و بلوچستان بعد از انقلاب
دانشگاه سیستان و بلوچستان به قطب علمی جنوب شرق کشور تبدبل شده است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۱
 
به گزارش زاهدنیوز، در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، نام سیستان و بلوچستان با فقر و محرومیت همراه بود اما امروزه با تلاشهای انجام شده این استان به قطب علمی جنوب شرق کشور تبدیل شده است.
در زمان قبل انقلاب در سیستان و بلوچستان سواد مردم براساس نظر مردمی که آن بازه تاریخی را درک کرده اند، میزان سواد افراد زیر 40 درصد بود و تنها یک دانشگاه با یک رشته تحصیلی در این خطه فعالیت می کرد.
امروزه در اکثر نقاط جمعیتی سیستان و بلوچستان می توان یک دانشگاه و مرکز علمی را دارا می باشیم و این موضوع نشان دهنده توسعه قابل توجه در حوزه علمی این خطه پهناور از کشور است.
رئیس اسبق دانشگاه سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت: در حال حاضر 14هزار دانشجو در سال تحصیلی 98-97در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
علیرضا بندانی با اشاره به وجود 300 رشته و گرایش در بخش های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه سیستان و بلوچستان، خاطر نشان کرد: این دانشگاه دارای 120 هکتار وسعت می باشد که 13 داشکده و 60 گروه آموزشی فعال در آن فعال می باشد.
وی با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی از دانشجویان کشورهای همسایه برای تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه سیستان و بلوچستان، ادامه داد: این واحد آموزشی دارای رتبه دوهزار و 552در بین 24هزار دانشگاه سطح دنیا در خصوص اطلاعات مبتنی بر وب می باشد.
این استاد دانشگاه بیان کرد: چاپ25مجله علمی-پژوهشی به زبانهای فارسی و انگلیسی، حضور چندین دانشمند برجسته دنیا در دانشگاه سیستان و بلوچستان برای تدریس، وجود کتابخانه دارای دسترسی به پایگاه الکترونیکی آنلاین و آزمایشگاه مجهز و غیره از دیگر قابلیت های حال حاضر این دانشگاه است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark