کد مطلب: 45819
 
بیش از 240 میلیارد ریال به عنوان یارانه درمان بیماران تصادفی هزینه شده است
در سال 1393 بالغ بر 248 میلیارد و717 میلیون ریال در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان صرف درمان بیماران تصادفی شده است.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۶
بیش از 240 میلیارد ریال به عنوان یارانه درمان بیماران تصادفی هزینه شده است
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اعلام این مطلب گفت: مبلغ  240میلیارد ریال برای درمان 8702 بیمار تصادفی که در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه بستری شده اند صرف شده است.

 محمود رضا میری افزود: بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان که به عنوان مرکز سوانح و حوادث (Truma Center ) معرفی شده است که بیشترین میزان پذیرش بیماران تصادفی را داشته و در این مدت بیش از 98 میلیارد ریال در این بیمارستان صرف درمان بیماران تصادفی شده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه کاهش دغدغه بیماران و خانواده های آنان برای تامین هزینه های درمان گفت: از آنجا که سوانح و حوادث رانندگی به صورت غیر مترقبه پیش می آید بسیاری از خانواده ها در زمان وقوع حادثه قادر به تامین هزینه های درمان نیستند. 

میری بیان کرد: تامین هزینه تمامی خدمات درمانی، هزینه بستری و هزینه تامین تجهیزات و مواد مصرفی مصدومان حوادث ترافیکی در اولین مراجعه بیماران تصادفی به بیمارستان ها به عهده دولت بوده و از هیچیک از هموطنان هزینه ای دریافت نمی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان خاطر نشان کرد: شهروندان با ارایه کد ملی فرد مصدوم و همچنین کروکی مورد تایید نیروی انتظامی از خدمات درمانی و تشخیصی رایگان برای بیماران تصادفی استفاده کنند.

میری تصریح کرد: در صورتی که بیماران تصادفی جهت پی گیری امور درمان خود نیازمند مراجعه مجدد به بیمارستان ها باشند، دفترچه های بیمه درمانی معتبر بوده و با توجه به اینکه در حال حاضر تمامی هوطنان تحت پوشش بیمه قرار دارند میزان هزینه های پرداخت شده از سوی مردم برای پیگیری امور درمانی بیماران تصادفی نیز کاهش چشمگیری پیدا کرده است.
Share/Save/Bookmark