کد مطلب: 34578
 
امام جمعه زاهدان:
داعش یک فتنه بزرگ است
امام جمعه زاهدان داعش را یک فتنه بزرگ دانست که در آن دشمن به تماشا نشسته است و عده ای به اسم اسلام دست به برادر کشی می زنند.
تاریخ انتشار : جمعه ۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۱
 
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران مصلی قدس زاهدان، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان به عنوان ماه پرخیر و برکت است و باید از فیوضات و برکات این ماه بهره برد.

خطیب جمعه زاهدان گفت : در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان همه مسلمانان باید دست به دعا برداریم که فتنه جدید و بلایی که امروز تحت عنوان داعش و سایر گروهک‌های تروریستی به جان مسلمانان افتاده، خشکانده شود و آرامش و اخوت و برادری به مسلمانان بازگردد.

وی بیان کرد: این گروهک‌ها افرادی هستند که توسط آمریکایی به خورد آنان داده شده و توسط صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها آموزش دیده‌اند و امروز خود نظاره‌گر و مسلمان را به جان مسلمان انداخته‌اند که جای بسی تاسف دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: اکنون در صحنه نبرد آمریکایی مسلمان نمی‌کشد بلکه مسلمان، مسلمان را با واژه‌های «الله اکبر» و «بسم‌الله» با اره برقی سر می‌برد و موجبات خرسندی کفار را فراهم می‌سازند.

سلیمانی تصریح کرد: در آستانه ورود به ماه ضیافت خدا رمضان قرار داشته و در این ماه مناسبت‌های مختلفی از قبیل رحلت حضرت خدیجه کبری (س)، ولادت سبط اکبر امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت علی (ع) را داریم در حالی که این ماه را به نام هیچ یک از این عزیزان نمی‌شناسیم و رمضان دارای ویژگی‌های خاص خود است.

وی گفت: دو مناسبت برجسته« شب‌های قدر» و «نزول قرآن» مهم‌ترین ویژگی ماه مبارک رمضان است و این ماه را به نام قرآن و شب‌های لیالی قدر می‌شناسند.

خطیب جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: رمضان از همه ماه‌ها پرفضیلت‌تر است، روزها، شب‌ها و ساعات آن افضل است بر سایر ماه‌ها، ماهی که شما دعوت دارید برای ورود به ضیافت الهی که باید قدر آن را دانست و از لحظه لحظه آن بهره برد.


امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از خطبه های نماز به مناسبتهای هفته آینده از جمله سالروز سو قصد به جان رهبر معظم انقلاب در زمان ریاست جمهوری شان در مسجد اباذر از سوی گروهک تروریستی منافقین، هفتم تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 نفر از یاران امام امت، سالروز بمباران شیمیایی سردشت در سال 69 بوسیله بعثی ها و روز مبارزه با سلاحهای شیمیایی و میکروبی اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با گرامیداشت روز مبارزه با موادمخدر بیان کرد: امروز بشر با چهار بحران عمده ˈفقر، نابودی محیط زیست، تهدیدات هسته ای و موادمخدر و روانگردانهاˈ رو به رو است و آمار اعتیاد در جهان وحشت آور است.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: فعالیت افزون بر 10 میلیون قاچاقچی حرفه ای بین المللی در قالب مافیای موادمخدر جهان و سود 600 میلیارد دلاری سالانه این ماده خانمانسوز و همچنین چرخش مالی سالانه چهارهزار و 800 میلیارد دلارس آن تهدیدی بسیار جدی برای جامعه بشری محسوب می شود.

امام جمعه زاهدان گفت: تنها کشوری که عزم جدی در مبارزه با موادمخدر دارد جمهوری اسلامی ایران است که تاکنون افزون بر چهار هزار شهید در این راه تقدیم کرده است وگرنه همین آمریکا که به بهانه مبارزه با تروریزم و موادمخدر به افغانستان حمله کرد از زمان ورودش به این کشور رشد کشت و تولید موادمخدر چند برابر شده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه بیان کرد: در دین مبین اسلام از قضا و داوری به عنوان بزرگترین امانت الهی یادشده است، قضاوت پل قیامت است و اگر قاضی حق را به صاحبش برگرداند در زمره شهدا محسوب می شود. سلیمانی بر رفع مشکلات و تامین نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه قضا به ویژه در استان سیستان و بلوچستان اشاره و تاکید کرد: جا دارد با توجه به سختی کار این افراد تسهیلات و امکانات لازم در اختیار تا نسبت به ماندگاری قضات که برای رضای خدا فعالیت می‌کنند، بیانجامد.

وی افزود: بسیاری از پست‌های سازمانی در این استان خالی است که باید فکری شود و در صورتی که افراد جایگزین در نظر گرفته نشوند در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد هر چند حوزه قضا و ورود به آن و عبور از فیلتر قاضی شدت راحت نیست اما باید تدبیر اصولی شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark