کد مطلب: 30337
 
اختتامیه ششمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در زاهدان برگزار شد
همزمان با دهه فجر، دهه تجدید میثاق ملت با انقلاب، ششمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در زاهدان به کار خود پایان داد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۶
به گزارش زاهدانه ، امام جمعه زاهدان در اختتامیه ششمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس، با گرامی‌داشت عملیات گرانسنگ والفجر 8 اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران سرآغاز حاکمیت ارزش‌های معنوی بوده است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: دوستان ملت کسانی هستند که پیام انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را شنیده‌اند.

وی با اشاره به این‌که ملت ایران از نظام جدا نیست، بیان کرد: انقلاب اسلامی حاصل پایداری، جوانمردی، ایثارگری و مقاومت جانانه ملت قهرمان ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: عملیات والفجر 8 که رژیم بعثی در دریای خروشان اروند به وجود آورد به ظاهر غیر قابل گشایش بود.

سلیمانی با اشاره به این‌که انقلاب ما زندگی‌ ما است،تصریح کرد: عملیات والفجر 8 با منابع طبیعی و مصنوعی به فراموشی سپرده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: همین شهرهای به هم‌انباشته شده در کشور، مربوط به ماقبل تاریخ است و ما از پیدایش و ساخت اولیه آن‌ها خبر نداریم.

پیروزی انقلاب اسلامی یک حادثه فرهنگی بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در واقع یک حادثه داخلی نبود بلکه یک حادثه فرهنگی بود.

حمزه دهقان  افزود: یک کشور وقتی آسیب می‌بیند که ملتش بی‌تفاوت باشد.

وی بیان کرد: آنچه که سبب تولید قدرت شد برای نظام جمهوری اسلامی ایران و تا به امروز انقلاب ما را از گذرگاه‌های حساس عبور داد، باید پاس نهاد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: هر ساله جشنواره شعر دفاع مقدس با محورهای شعر عاشورایی و دفاع مقدس، شعر کودک و نوجوان دفاع مقدس و گرامی‌داشت عملیات والفجر 8 در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

دهقان خاطرنشان کرد: تاکنون 160 مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی اضافه کرد: پیروزی ملت مسلمان ایران، با هدایت و رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی(ره) و وحدت و ایثارگری‌های همه اقشار جامعه از مراجع عظام گرفته تا روحانیت معزز، نیروی انتظامی، کارمند، کشاورز،کاسب، کارگر، پیر و جوان، زن و مرد، همه و همه در 22 بهمن 1357 هجری شمسی علاوه بر شکست نظام طاغوتی، زمینه‌‌ای برای رشد و تعالی فرهنگ خودباوری و دشمن ستیزی و آماده‌ دفاع از آرمان‌های مقدس اعتقادی و ایستادگی در برابر حمله تجاوز گرانه‌ صدام بعثی و استکبار جهانی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هشت سال مستمر با قدرت تمام از دین و آئین محمدی و تمامیت ارضی میهن اسلامی دفاع کرده آن هم چه دفاعی که بر پیشانی تاریخ مبارزات جهانی به دفاع مقدس مشهور شد.

دهقان بیان کرد: بزرگترین وظیفه شعرا، اشاعه خاطرات هشت سال دفاع مقدس به آیندگان است چرا که زبان شعر بهترین هنر است و از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی افزود: چه بسا یک بیت شعر بتواند به اندازه چندین ساعت سخنرانی و یا چندین مقاله تأثیرگذار باشد مصادق بارز این ادعا عنایات ویژه  مقام عظمای ولایت به شعر و شاعری است.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark
مرجع : تسنیم