کد مطلب: 29228
 
جمع‌آوری بیش از 166 میلیارد تومان زکات در سطح کشور
دبیر شورای مرکزی زکات گفت: از ابتدای امسال تاکنون 166 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات مردم خیر و نیکوکار سطح کشور جمع‌آوری شده است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۱

به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، حسین نبی‌لو در دیدار با اعضای ستاد زکات استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 166 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات از سوی مردم خیر و نیکوکار سطح کشور جمع آوری شده، البته پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به 200 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این میزان جمع آوری زکات نسبت به سال گذشته 35 درصد رشد داشته است، افزود: گلستان، کردستان، خراسان رضوی به ترتیب 19 میلیارد تومان، 15 میلیارد تومان و 12 میلیارد و 600 میلیون تومان بیشترین سهم جمع آوری زکات در کشور به خود اختصاص دادند.

دبیر شورای مرکزی زکات کشور تصریح کرد: اولویت مصرف زکات در کمک به نیازمندان و فقراست و در این زمینه و برای رفع فقر در کشور از سوی شورای زکات کشور کارهای خوب و زیادی انجام شده است.

نبی‌لو ادامه داد: زکاتی که از هر منطقه جمع آوری می‌شود به انضمام کمکی که از سوی دولت می‌شود در همان منطقه خرج و برای رفع فقر، آبادانی، توسعه و ساخت مسجد و اماکن مذهبی هزینه می‌شود.

وی افزود: سیاست گذاری، برنامه‌ریزی و تعیین خط مش زکات و فرآیندهای آن از جمله وظایف شورای مرکزی زکات کشور است.

دبیر شورای مرکزی زکات کشور با بیان اینکه مردم در پرداخت زکات از مسئولان پیشتاز هستند، ادامه داد: مسئولان از قافله پرداخت زکات عقب هستند که در این باره تصمیماتی اخذ شده که در آینده در سیر مطالعاتی زکات کشور قرار می‎گیرد. 

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark