کد مطلب: 60682
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان:
اورژانس اجتماعی پیشرو در مقابله با آسیب های اجتماعی/ ۱۵ مرکز اورژانس اجتماعی در سیستان و بلوچستان در حال خدمت رسانی هستند
مریم نادری نیا گفت: توسعه خدمات اورژانس اجتماعی در سطح استان در دستور کار اداره کل بهزیستی قرار دارد و تا کنون تعداد ۱۵ مرکز اورژانس اجتماعی در حال خدمت رسانی هستند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۷
 
مریم نادری نیا؛ معاون امور اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: مرکز مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی استان با کادری مجرب و متخصص متشکل از روانشناسان و مددکاران زبده، به افراد در معرض آسیب یا آسیب‌دیده اجتماعی کمک رسانی می کنند.

وی افزود: دختران و زنان در معرض آسیب و آسیب دیده، زوجین متقاضی طلاق و سایر افرادی که با بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی روبه‌رو هستند و با رعایت اصول حرفه ای رازداری به مراجعه کننده، خدمات تخصصی لازم را ارائه می دهند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان ادامه داد: دختر و پسری که به هر دلیلی از خانه فرار کنند، می‌تواند با شماره اورژانس اجتماعی ۱۲۳ تماس بگیرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن جهت جلوگیری از بروز مشکلات فردی اقدامات مددکاری صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر چهار هزار و 305 تماس تلفنی مرتبط و هزار و 613 مورد مداخله در مراکز اورژانس اجتماعی سطح استان انجام پذیرفته است و در 9 ماهه سال جاری تماس های تلفنی به تعداد هزار و 793 مرتبط و 2 هزار و 815 مورد مداخله رسیده است.

نادری نیا ضمن تاکید بر مشاهده هرگونه کودک آزاری، همسرآزاری، خودکشی وآسیب های اجتماعی با خط ۱۲۳اورژانس اجتماعی تماس گرفته شود گفت: توسعه خدمات اورژانس اجتماعی در سطح استان در دستور کار اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان قرار دارد و تا کنون تعداد ۱۵ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان در حال خدمت رسانی هستند و برای پوشش کامل سایر شهرستان های باقیمانده بالای ۵۰ هزار نفر دراستان در حال رایزنی با سازمان بهزیستی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آگاه سازی خدمات تخصصی به افراد در معرض آسیب و یا آسیب دیده اجتماعی به ویژه خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی نیازمند عزمی همگانی به خصوص توسط رسانه های جمعی است و انتظار می‌رود تریبون ها و رسانه ها برای اطلاع‌رسانی به مردم در این خصوص بیش از پیش همراهی کنند.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark