کد مطلب: 56883
 
رشد نرخ باسوادی در سیستان و بلوچستان در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: رشدنرخ باسوادی در استان در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر بوده است.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۳
 
به گزارش زاهدنیوز، علیرضا نخعی در زنگ کلبانگ انقلاب که در سالن ورزشی ذوالفقار آموزش و پرورش ناحیه دو زاهدان برگزار شد، افرود: رفع تبعیض، ایجاد فرصت برابر با هم بودن، با هم آموختن، زندگی کردن و اندیشیدن همه از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران می باشد و باید قدردان آنها بود.

وی اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی، نرخ باسوادی افراد 6 سال و بالاتر در سیستان و بلوچستان از دو و 29صدم درصد قبل از پیروزی انقلاب، به 76 درصد رسیده و این رقم در حال افزایش است.

وی بیان کرد: سال 57 سرانه فضای آموزشی 1.69 متر مربع به ازای هر دانش آموز در سیستان و بلوچستان بود که با رشد معادل 1.68 به 3.37 متر مربع در سالجاری رسیده که رقم خوبی است اما باید افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه دهه فجر فرصت خوبی برای آشنایی دانش آموزان با تاریخ انقلاب، رویدادها، شکل گیری نظام و تداوم آن آشنا شوند، گفت: دستاوردهای ارزشمند 40 ساله انقلاب اسلامی، نشان از عزم جدی این نظام الهی به تحقق عدالت آموزشی در این خطه از ایران اسلامی دارد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم زنگ گلبانگ انقلاب توسط مسئولان زده شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark