کد مطلب: 54393
 
برگی از تاریخ البرز با "جوانان مومن انقلابی کرج" از سالهای انقلاب تا کنون + تصاویر دیده نشده از راهپیمایی 22 بهمن در کرج
رخداد انقلاب اسلامی حرکتی عظیم از حضور سیاسی توده های مردم به ویژه جوانان بود که در تمام جهان منحصر به فرد شد، این تشکیلات ساده و بی ریا در کرج نیز به صورت خودجوش بسیار فعال بود و نقشی بزرگ در تحولات نهایی رقم زد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۵
 

به گزارش زاهدانه به نقل از  «تیتریک»، انقلاب اسلامی ایران در سال 57  یک حرکت مردمی بود، انقلابی که الگویی از حضور سیاسی توده مردم شد و نه تنها در زمان خودش بلکه در تمام تاریخ بعد از آن منحصر به فرد گردید، انقلابی که امروز نیز الگویی برای تمام آزادیخواهان جهان است.

چهره جوان انقلابی از منظر رهبری/ بعضی‌ها از روی دشمنی، انقلابی را بد معنا می کنند

تقوای دینی و سیاسی و تحمل ناملایمات در راه رسیدن به مقصود

ساختار ساده تشکیلاتی جوانان انقلابی که بر اساس رهنمودهای آیت الله خمینی(ره) پایه گذاری شده بود، توانست پیشرفته ترین و پیچیده ترین ماشین های جنگی شاه را غافلگیر کند، جوانان کرج نیز در همین مسیر با همان فداکاریها و دو شادوشی با همسنگران مردمی در عرصه مبارزه با طاغوت خوش درخشیدند و هم زمان با سراسر کشور یکی از مقتدرترین نظام های جهان را ساختند.
 

چهره جوان انقلابی از منظر رهبری/ بعضی‌ها از روی دشمنی، انقلابی را بد معنا می کنند

شور انقلابی و مبارزاتی جوانان کرج در سال 57، میدان بیمارستان کمالی امروز 

پایبندی به مبانی ارزش های اسلامی و هدف گیری برای رسیدن به آرمانهای انقلابی 

این فرزندان میهن نیز همگام با سراسر کشور حرکتی عظیم را آغاز کردند، پرچمی از عدالت خواهی را بر علیه ظلم به مستضعفین، ترویج فساد و فحشا، غربزدگی و سپردن دارایی های مملکت به دست بیگانگان، برافراشتند و با پایداری و فداکاری همچنان تا امروز برافراشته نگه داشتند، عمال رژیم منحوس پهلوی در کرج نیز مانند پایتخت و اطراف آن مراکز فساد را حمایت کرده و کاخهای مجلل با سوء استفاده از اموال ملی بنا میکردند و مردم همچنان در بیغوله ها با فقر و کمبود دست و پنجه نرم می کردند. 
 

چهره جوان انقلابی از منظر رهبری/ بعضی‌ها از روی دشمنی، انقلابی را بد معنا می کنند

بهمن 57، جلسات مخفیانه انقلابیون در میدان کرج


امر به معروف و نهی از منکی و توسعه تاریخ معاصر
 نقش رهبری توده های مردم و هدایت جوانان در این جریان خودجوش بر عهده بزرگان دینی و روحانیون بود و با سازماندهی و بسیج نیروهای مختلف، اهداف و آرمانهای انقلابی تبیین و ترویج می شد، ایدئولوژی انقلاب اسلامی همگان را جذب می کرد و شیوه های مبارزه با همبستگی هرچه تمامتر کارها را به سمت پیروزی پیش می برد.
 

چهره جوان انقلابی از منظر رهبری/ بعضی‌ها از روی دشمنی، انقلابی را بد معنا می کنند

پذیرایی نوجوانان از مردم در مسجد جامع کرج در سال 57


تحلیل نظام سلطه و گسترش فرهنگ اسلامی
پایبندی به مبانی دینی و تبعیت از روحانیت های شاخص حتی موجب همراه شدن مخالفین  به خیل عظیم انقلابیون می شد.

چهره جوان انقلابی از منظر رهبری/ بعضی‌ها از روی دشمنی، انقلابی را بد معنا می کنند

راهپیمایی 22 بهمن در خیابانهای منتهی به میدان کرج، مصلی نماز جمعه 

اثرگذاری بر محیط با تقویت ارتباطات 
قشر جوان در هر جامعه‎ای به لحاظ برخورداری از توان ، انرژی و استعدادهای فراوان قادر هستند نقش تعیین کننده‎ای در آینده آن جامعه داشته باشد و جوانان مسلمانزاده ایرانی نیز به عنوان سرمایه های اصلی جامعه‎ دست در دست هم به غربگرایی و تسلط اجانب بر تمامیت کشور نه گفته و زمینه‎های رشد و پیشرفت جامعه‎ را در عرصه‎های مختلف علمی ، فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی ، هنری ،‌ ورزشی از ابتدای جوشش انقلابی تا کنون فراهم کردند، همچنانکه نام شهدای زیادی امروز بر تارک شهر کرج می درخشد و این شهدا همان فرزندان انقلابی مردم بودند و هستند. 

چهره جوان انقلابی از منظر رهبری/ بعضی‌ها از روی دشمنی، انقلابی را بد معنا می کنند

راهپیمایی انقلابیون در روز 22 بهمن 58، خیابان شهدای امروز 

تقلید نکردن از متفکران غربی و صبور بودن در راه تحقق اهداف
در کشور ما نسل جوان ، سهم بزرگی از تحولات و پیشرفتهای کشور را بر عهده داشته و شاهد حضور جوانان در عرصه‎های مختلف از شکل‎گیری انقلاب گرفته تا پیروزی آن و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و هستیم، جوانان در رژیم گذشته مورد بی‎مهری قرار گرفته و توانمندیها و تواناییهای آنان نادیده گرفته می‎شد. خلاقیت، نوآوری و... جایی در رژیم گذشته نداشت، دغدغه اصلی آن رژیم، حاکم ساختن فرهنگ غربی در کشور و گرایش به غرب تحت لوای رسیدن به تمدن و پیشرفت بود با چنین تفکری فرهنگ دینی و ملی مورد بی توجهی قرار گرفته و با ارزشها و باورهای دینی مقابله می‎شد و تلاش می نمودند جوانان را با تشویق به فساد و مراکز فحشاء و دامن زدن به آن، نسبت به فرهنگ و سرنوشت کشور بی‎تفاوت نموده و فکر و خلاقیت را از جوانان گرفته و این عناصر سازنده کشور را به عناصری بی‎تأثیر و بی‎مصرف تبدیل سازند، اما این قشر موثر دست در دست بزرگان خود برگی زرین به تاریخ پر افتخار آب و خاک خود افزودند.

چهره جوان انقلابی از منظر رهبری/ بعضی‌ها از روی دشمنی، انقلابی را بد معنا می کنند

راه پیمایی گرامی داشت 22 بهمن کرج، خیابان شاه عباسی ، مقابل کاروانسرا

حساسیت در مقابل نقشه دشمن و پایداری بر مبارزه
امام خمینی(ره) پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون فداکاری‎ها و از خودگذشتگی‎ جوانان می‎دانستند و در این مورد فرمودند: جوانان دانشگاهی، جوانان مدارس قدیم،‌ جوانان بازاری، عشایر محترم این طبقه بودند که با قیام خود رژیم منحوس را به عقب نشاندند و دست جهانخواران را از مملکت قطع کردند.

چهره جوان انقلابی از منظر رهبری/ بعضی‌ها از روی دشمنی، انقلابی را بد معنا می کنند

امروز نیز به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی: «بعضی‌ها از روی دشمنی، انقلابی را بد معنا میکنند. انقلابی را به معنای بی‌سواد، بی‌توجّه، بی‌انضباط [میدانند]؛ نخیر، اتّفاقاً درست بعکس است. انقلابی یعنی دارای سواد، دارای انضباط، دارای تدیّن، دارای حرکت، دارای عقل، خردمند. ما یک چنین نسلی لازم داریم. این نسل، نسل جوان ما است. سرمایه‌ی این حرکت، این نسل است و موتور محرّکه‌ی این حرکت هم نخبگان جوانند؛ نخبگان این‌جوری هستند. شماها موتور محرّکید. اگر شما خوب کار کردید، این نسل جوان در همین جهتی که عرض کردم، حرکت خواهد کرد. علّت اینکه بنده به نخبگان اهمّیّت میدهم و وجود آنها را قدر میدانم اینها است. نخبه ارزش دار»
 

برگی از تاریخ استان البرز با رنگ و بوی ناب انقلابی جوانان کرج

پایبندی به استقلال همه جانبه کشور و پیشرفت و توسعه
بدون شک جوانان همانگونه که در پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری آن نقش بسزایی داشتند در تداوم انقلاب اسلامی و تثبیت آن نیز دارای نقش محوری هستند و همراهی آنان تضمینی برای آینده انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف آن در تمام زمینه‎ها خواهد بود همانطوری که پس از انقلاب،‌ در طول جنگ تحمیلی حضور جوانان و فداکاری آنان توطئه دشمنان را خنثی نمود و در عرصه‎های علمی نیز پس از جنگ در سازندگی کشور نقش جوانان نقشی بی‎بدیل بوده است از این رو توجه جدی به جوانان و فراهم نمودن زمینه‎های پیشرفت همه جانبه‌آنان تضمینی برای پیشرفت انقلاب اسلامی و تحقق اهداف آن است و بدون همراهی جوانان دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی امکان پذیر نخواهد بود بنابراین شناخت آسیب‎هایی که متوجه جوانان است و برطرف کردن آن باید از اولویت‎های نظام و دغدغه اصلی مسئولان باشد.

برگی از تاریخ استان البرز با رنگ و بوی ناب انقلابی جوانان کرج

گوش به فرمان رهبری حرکت به سمت جلو
وظیفه‌ی جوانان انقلابی امروزِ کشور ما، با جوانان دیگر کشور‌ها متفاوت است، پیام حضرت امام خمینی (ره) تغییر جهان است، چهره جوان ایرانی در مسیر ظهور انقلاب تا تداوم مسیری دشوار همیشه روشن بوده و روشن نیز خواهد ماند، ظرفیت جوانان امروز با گذشته خیلی فرق می‌کند، رهبران و دستگاه‌های فرهنگی مروج فساد نیستند، رهبر ما به جوانان اهمیت می‌دهد و این‌ها شعار نیست، چون اول و آخر همه‌ی تحولات در کشور به دست جوانان است.

 قدر داشته های خود را بدانیم......

 


انتهای پیام/


Share/Save/Bookmark