کد مطلب: 49233
 
استاندار سیستان و بلوچستان مطرح کرد:
اساس پاسداشت انقلاب راه و اندیشه امام راحل است/ نگاه را اعتقادی و کدورت ها رارفع کنیم
استاندار سیستان وبلوچستان گفت: اگر نگاه را به قشنگی دوازدهم انقلاب بازسازی کنیم و اگر انقلاب را دوست داشته و امام راحل را حق بدانیم باید نسخه آن را در باز سازی نگاه ها بر اساس رویکرد انقلاب و اعتقادی عنوان کنیم، از اینرو با این دید نگاه ها را اعتقادی و انقلابی کرده و کدورت ها را رفع کنیم.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
 
به گزارش زاهدانه، مراسم گلبانگ انقلاب اسلامی صبح امروز در سالن اجتماعات دبیرستان پسرانه تیزهوشان ناحیه 2 زاهدان به مناسبت لحظه تاریخی ورود امام به میهن اسلامی با نواخته شدن گلبانگ انقلاب برگزار شد.
استاندار سیستان وبلوچستان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه ایران بعنوان ارکان استراتژی جهان شناخته می شود، اظهار داشت: از جمله ارکان اثرگذار در عرصه جهانی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است که محصول نگاه امام خمینی(ره) است.
علی اوسط هاشمی از شهید تیمور مرادقلی بعنوان اولین شهید انقلابی در سیستان و بلوچستان یاد کرد و گفت: این شهید والا مقام اولین معلم شهیدی بود که چراغش درهر کلاسی روشن است از اینرو با احساس نور این شهید در کلاس تعلیم و تربیت می توان مسیرهای تاریک آینده را در این حیطه از بین برد.
وی با اشاره به اینکه معلمان در دوران انقلاب با جمع دانش آموزان توانستند مدرسه را تبدیل به کانون انقلاب کنند، افزود: اصلی ترین جریان شهرستانی را معلمان پیشتاز بودند که دانش آموزان نیز در این بین آنها را همراهی کردند.
این مسئول با اشاره به اینکه انقلاب در کانون هایی چون مساجد، مدارس و دانشگاه ها رقم خورد، تصریح کرد: اساس پاسداشت انقلاب راه و اندیشه امام راحل در کانون دانش پروری است لذا کانون دانش به محوریت معلم ، استاد، روحانیت، حوزه و مرجعیت می باشد از اینرو باید دانش را پاسداشت.
وی با بیان اینکه راهپیمایی ها از مدارس راهنمایی و دبیرستان کلید خورد، ادامه داد: امروز تریبون برای آزادی، حق و حقیقت، عدالت و بودن و سرنوشت است.
هاشمی با اشاره به اینکه در حیطه تربیت و آموزش حق هیچ انسانی ضایع نمی گردد، گفت: امروز وظیفه جمهوری اسلامی و دولت این است که در دورترین نقطه کشور هم هیچ فرقو تبعیضی بین افراددر این حوزه وجود نداشته باشد زیرا این خواسته امام راحل بود که نباید بین مردم تبعیض قائل شد.
وی از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی را رفع تبعیض و ایجاد فرصت برابر، باهم بودن و با هم آموختن، با هم زندگی کردن و با هم اندیشیدن عنوان کرد و افزود: باید قدر داشته ها را دانست زیرا آینده اذعان ما خواهد بود.
استاندار زاهدان سر بلندی ایران اسلامی را مرهون بلندای فکر امام راحل و ادامه دهنده راه ایشان آیت الله خامنه ای عنوان کرد و ادامه داد: هوشیاری، حضور وهمراهی مردم در این زمینه اثرگذار بوده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر نگاه به قانون دقیق، به دور از هرگونه خواست نفسانی، در چارچوب روحیات انقلابی که ضامن حضور مردم است، باشد یا تداوم بخش، با اشتیاق و میل به نقش آفرینی و به مقاومت در مقابل دشمنان و بودن در کنار هم باشد هیچ کس به خود اجازه نمی دهد برای خود حاشیه امنی ایجاد کند که عدالت را ضایع کند.
هاشمی با بیان اینکه قانون نظم دهنده و کنترل کننده هر رفتار گریز از نظر نظم و قائده است، بیان داشت: باید قدرت توزیع گردد تا بتوانیم مقاوم، استوار، محکم و با اصابت در ادامه راه ایستادگی کنیم زیرا این ایستادگی امروز را رقم زد تا جهایان در مقابل ما بایستند.
وی در ادامه حاکمیت مطلق بر جهان و انسان را اذعان خداوند بیان کرد وافزود: هیچ کس نمی تواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد یا گروه خاصی قرار دهد زیرا قانون مصادره به نفع نیست و جای تفسیر به نفع ندارد بلکه عمومیت داشته و برای همگان است.
استاندار سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد: اگر نگاه را به قشنگی دوازدهم انقلاب بازسازی کنیم و اگر انقلاب را دوست داشته و امام راحل را حق بدانیم باید نسخه آن را در باز سازی نگاه ها بر اساس رویکرد انقلاب و اعتقادی عنوان کنیم، از اینرو با این دید نگاه ها را اعتقادی و انقلابی کرده و کدورت ها را رفع کنیم زیرا امروز؛ روز پاک انقلاب است.
گفتنی است درپایان ای مراسم از "گلدان انقلاب" که نقش شهدای سیستان وبلوچستان در آن توسط رمضان نورا حکاکی شده بود هم رونمایی شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark