کد مطلب: 62327
 
در راستای زیباسازی بصری شهری؛
«بازار رسولی» قدیمی‌ترین بازار زاهدان برند گردشگری استان می‌شود
طرح گردشگری چهارراه رسولی زاهدان تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۵
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، امروزه گردشگری انواع مختلفی از موضوعات را دربرگرفته و گردشگری سیروسیاحت و بازار و خرید ازاین‌دست موضوعات است که به‌عنوان هدف اولیه و مکمل، در واقع بسته به توان میزبان در جذب گردشگران متعدد است.

سیستان و بلوچستان نیز از بازار‌های مختلف مانند مجتمع‌های تجاری منطقه آزاد، بازارچه‌های مرزی، بازار‌های سنتی و محلی، پاساژ‌ها و بازار‌های مدرن و همچنین نوع خاصی از بازار که خود جاذبه دست‌اول گردشگری نیز به شمار می‌رود.

بازار رسولی یا چهارراه رسولی زاهدان تلفیقی از بازار‌های مختلف است که تاکنون به‌ویژه در ایام خاص مانند تعطیلات نوروز و تابستان از اهمیت بسزایی برخوردار و بسیاری از هم‌وطنان را جذب می‌کند؛ اما متأسفانه آن‌گونه که باید، نتوانسته در مسیر توسعه گردشگری زاهدان و استان موفق باشد

چهارراه رسولی به‌عنوان یک قطب گردشگری و تجاری در مرکز استان، سال هاست که با مشکل دست‌فروشان و سد معابر آن ‌ها همراه است.

براین‌اساس پس از برگزاری جلسات لازم در خصوص رفع این معضل اساسی و جلب رضایت شهروندان، با تأسیس بازارچه‌های محلی در میدان کوی قدس، تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و امیرالمؤمنین (ع) و تقاطع خیابان آزادی و امام خمینی (ره) ساماندهی این دست‌فروشان با محوریت شهرداری زاهدان در دستور کار قرار گرفته است.

طرح گردشگری چهارراه رسولی زاهدان در ۳ فاز انجام می‌شود

محمدصلاح رخشانی، مدیر پروژه چهارراه رسولی زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: بازار رسولی زاهدان در شرایطی تبدیل به یک برند گردشگری برای شهر زاهدان و سیستان و بلوچستان شده است.

وی با اشاره به طرح گردشگری چهارراه رسولی زاهدان افزود: برای اجرایی‌کردن این پروژه با پنج ارگان؛ اداره گاز، آب و فاضلاب، مخابرات، زیرساخت و برق مکاتباتی صورت‌گرفته است.

به گفته رخشانی؛ حفاری‌هایی در خیابان حسین بر بین باقری و چمران انجام خواهد شد.

مدیر پروژه چهارراه رسولی زاهدان ادامه داد: برای این طرح اداره برق موظف است تیر‌های برق خود را جابه‌جا کرده و طرح سیم‌های کابل عوض شود و باید ۸۵۰ متر پروژه انجام شود.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح گردشگری چهارراه رسولی زاهدان کف‌پوش پلیمر رواق که طرح سنتی دارد خریداری شده است که در سه‌فاز انجام خواهد شد.

رخشانی تصریح کرد: انبار دپو مصالح برای اجرای این طرح دیده شده سه هزار متر تحویل پروژه شده است.

به گفته این مسئول؛ ساخت پارکینگ طبقاتی بازار چهارراه رسولی زاهدان از سری برنامه‌ها و اقدامات شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح گردشگری تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark