کد مطلب: 52075
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی:
هزاران پروژه بدون کار مطالعاتی در کشور وجود دارد/ سیستان و بلوچستان گل سرسبد ایران است
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفرهایی که به پنج قاره کشور داشتم به این نتیجه رسیدم که سیستان و بلوچستان گل سرسبد ایران است.
تاریخ انتشار : شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۴
 
به گزارش زاهدانه، علیم یار محمدی در دیدار مشاوران جوان، نخبگان جوان و دانشجویان سراسر استان با اشاره به پیگیری وضع اقتصادی و رفع بیکاری در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عزم جدی برای آماده شدن زیر ساخت ها در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان گل سرسبد ایران است، گفت: در سفرهایی که به پنج قاره کشور داشتم به این نتیجه رسیدم که ایران گل سرسبد خاورمیانه، خاورمیانه گل سرسبد جهان است.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اطراف کشور، کشوری که بتوان ایران را با آن مقایسه کرد وجود ندارد، افزود: خوشبختانه ایران داری پتانسیل و ظرفیت های بسیار خوبی است که عدم وجود یک کشور قابل رقابت در اطراف آن، قابلیت مقایسه را برای افراد نگذاشته است.

وی با اشاره به بحث فضاهای آموزشی در استان نیز بیان کرد: در حال حاضر سرانه فضاهای آموزشی11/3 و در کل کشور 34/5 است که این مهم فاصله استان را نسبت به کشور نشان می دهد.
وی با بیان اینکه در کشور هزاران پروژه همچون سد لادیز بدون مطالعه و کار مطالعاتی اجرا شده است که باعث هزینه های زیادی برای دولت می شود، گفت: این پروژه ها سیستان و بلوچستان را در آینده دچار مشکلات زیادی می کند.
یارمحمدی ازطرح آبیاری 146 هزار هکتاری بعنوان یکی از طرح های بسیار خوب اشتغالزایی در منطقه یاد کرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح 2 هزار و 500 میلیارد تومان هزینه در حال اجرا است که باعث اشتغالزایی 3 نفر در هر هکتار می شود.

وی با بیان اینکه امکانات، اعتبارات و اجرای پروژه ها باید به طور برابر در کل کشور اجرا شود، افزود: متاسفانه بعد از انقلاب اسلامی آن طور که باید به سیستان و بلوچستان توجه نشده است از اینرو در بخش های مختلف استان شاهد عقب افتادگی هستیم.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: پیگیر آن هستیم که ابتدا سیستان و بلوچستان از تمامی ابعاد به مثل سایر استان های کشور شود و بعد پروژه های جدیدی اجرا کنیم.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark